ZASADY RAMOWE DOTYCZĄCE POMOCY PAŃSTWA DLA PRZEMYSŁU STOCZNIOWEGO(2011/C 364/06)
(Dz.U.UE C z dnia 14 grudnia 2011 r.)
1. WPROWADZENIE
2. ZAKRES STOSOWANIA I DEFINICJE
3. ŚRODKI SZCZEGÓLNE
3.1. Pomoc regionalna
3.2. Pomoc na wspieranie innowacyjności
3.2.1. Kwalifikujące się zastosowania
3.2.2. Koszty kwalifikowalne
3.2.3. Potwierdzenie innowacyjnego charakteru projektu
3.2.4. Efekt zachęty
3.3. Kredyty eksportowe
4. MONITOROWANIE I SPRAWOZDAWCZOŚĆ
5. ŁĄCZENIE POMOCY
6. STOSOWANIE NINIEJSZYCH ZASAD RAMOWYCH
______(1) Dz.U. C 317 z 30.12.2003, s. 11.
(2) Zob. Plan działań w zakresie pomocy państwa, COM(2005) 107 wersja ostateczna, pkt 65: "Komisja zadecyduje, czy wciąż potrzebne są ramy pomocy państwa dla przemysłu stoczniowego lub czy sektor ten powinien po prostu podlegać zasadom horyzontalnym".
(3) Dz.U. C 54 z 4.3.2006, s. 13.
(4) Na przykład w Wytycznych wspólnotowych w sprawie pomocy państwa na ochronę środowiska (Dz.U. C 82 z 1.4.2008, s. 1) określono warunki, na jakich można zezwolić na pomoc dla stoczni przeznaczoną na wspieranie bardziej przyjaznych dla środowiska procesów produkcyjnych. Ponadto właściciele statków mogą otrzymać pomoc na nabycie nowych środków transportu, które spełniają wymogi surowsze niż normy unijne lub podnoszą poziom ochrony środowiska w przypadku braku norm unijnych, co ogólnie zmniejsza ilość zanieczyszczeń generowanych przez transport morski.
(5) Dz.U. C 323 z 30.12.2006, s. 1.
(6) Tony brutto.
(7) Dz.U. L 223 z 15.8.2006, s. 1.
(8) Z wyjątkiem kosztów studiów wykonalności przeprowadzonych w ciągu 12 miesięcy przed złożeniem wniosku o pomoc na wparcie procesów innowacyjnych.
(9) Nie wyklucza to faktu, że potencjalny beneficjent mógł już przeprowadzić studia wykonalności, które nie są objęte wnioskiem o pomoc państwa.
(10) Dz.U. L 83 z 27.3.1999, s. 1.
(11) Dz.U. L 140 z 30.4.2004, s. 1.
(12) Dz.U. C 119 z 22.5.2002, s. 22.