Zmiana rozporządzenia w sprawie szczegółowych kryteriów wyboru ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 3 lipca 2024 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kryteriów wyboru ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej

Na podstawie art. 148 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 146 i 858) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 5 sierpnia 2016 r. w sprawie szczegółowych kryteriów wyboru ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej (Dz. U. poz. 1372, z późn. zm.) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 2:
a)
po pkt 2a dodaje się pkt 2b w brzmieniu:

"2b) certyfikat akredytacyjny - certyfikat akredytacyjny, o którym mowa w ustawie z dnia 16 czerwca 2023 r.

o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta (Dz. U. poz. 1692), ważny na dzień rozpoczęcia obowiązywania umowy;",

b)
po pkt 10 dodaje się pkt 10a w brzmieniu:

"10a) medyczne laboratorium diagnostyczne - medyczne laboratorium diagnostyczne wpisane w rejestrze, o którym mowa w pkt 18, oraz wpisane do ewidencji laboratoriów prowadzonej przez Krajową Radę Diagnostów Laboratoryjnych, o której mowa w art. 68 ust. 6 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2125);",

c)
pkt 17 otrzymuje brzmienie:

"17) specjalista psychologii klinicznej - psychologa, który posiada specjalizację II stopnia w dziedzinie psychologii klinicznej lub uzyskał tytuł specjalisty w dziedzinie psychologii klinicznej w sposób określony w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 30 września 2002 r. w sprawie uzyskiwania tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia albo na podstawie ustawy z dnia 24 lutego 2017 r. o uzyskiwaniu tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2023 r. poz. 506);",

d)
uchyla się pkt 27;
2)
§ 8 otrzymuje brzmienie:

"§ 8. Kryterium "jakość - wyniki kontroli" jest spełnione, jeżeli nieprawidłowość dotyczy umowy realizowanej w dniu złożenia oferty w ramach danego zakresu świadczeń i w ramach obszaru, którego dotyczy postępowanie, oraz została stwierdzona w postępowaniu kontrolnym, o którym mowa w dziale IIIA ustawy o świadczeniach, lub w wyniku czynności sprawdzających, o których mowa w art. 61 w ust. 1 ustawy o świadczeniach.";

3)
użyte w załączniku nr 1 do rozporządzenia w tabeli "PODSTAWOWA OPIEKA ZDROWOTNA - NOCNA I ŚWIĄTECZNA OPIEKA ZDROWOTNA" w części 1 "Przedmiot postępowania: świadczenia nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej na obszarze zabezpieczenia do 50 tys. świadczeniobiorców" w lp. II w pkt 1 "Dostęp do badań/świadczeń" w ppkt 1.4 oraz w części 2 "Przedmiot postępowania: świadczenia nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej na obszarze zabezpieczenia powyżej 50 tys. świadczeniobiorców" w lp. II w pkt 1 "Dostęp do badań/świadczeń" w ppkt 1.4 wyrazy "Laboratorium diagnostyczne wpisane w rejestrze część VIII kodu resortowego: 7100 Pracownia diagnostyki laboratoryjnej (laboratorium)" zastępuje się wyrazami

"medyczne laboratorium diagnostyczne";

4)
w załączniku nr 2 do rozporządzenia:
a)
w tabeli nr 1 "AMBULATORYJNA OPIEKA SPECJALISTYCZNA (AOS)":
w części 8 "Przedmiot postępowania: Świadczenia w zakresie gastroenterologii" w lp. I w pkt 2 "Realizacja wybranych świadczeń" w kolumnie nr 4 ppkt 2.3 otrzymuje brzmienie:

"2.3. Realizacja umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju programy zdrowotne w zakresie Programu badań przesiewowych raka jelita grubego - w lokalizacji.",

w części 38 "Przedmiot postępowania: Świadczenia w zakresie proktologii" w lp. II w pkt 2 "Zapewnienie badań i zabiegów" w kolumnie nr 4 ppkt 2.1 otrzymuje brzmienie:

"2.1. Realizacja umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju programy zdrowotne w zakresie Programu badań przesiewowych raka jelita grubego - w lokalizacji.",

b)
w tabeli nr 2 "AMBULATORYJNA OPIEKA SPECJALISTYCZNA (AOS, ASDK) - część wspólna" w części IV "Kompleksowość. Maksymalna suma punktów: 26" w lp. 1 w kolumnie nr 2 wyrazy "laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych" zastępuje się wyrazami

"czynności medycyny laboratoryjnej",

c)
w tabeli nr 3 "AMBULATORYJNE ŚWIADCZENIA DIAGNOSTYCZNE KOSZTOCHŁONNE (ASDK)":
w części 1 "Przedmiot postępowania: Badania przewodu pokarmowego - gastroskopia":
––
w lp. I w pkt 1 "Personel" ppkt 1.1-1.3 otrzymują brzmienie:
1.1. Lekarz specjalista w dziedzinie gastroenterologii - co najmniej 50 % czasu pracy pracowni. 12 Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Lekarz specjalista w dziedzinie gastroenterologii - co najmniej 75 % czasu pracy pracowni. 16
1.3. Lekarz specjalista w dziedzinie gastroenterologii - 100 % czasu pracy pracowni. 20
––
w lp. II w pkt 1 "Zapewnienie badań i zabiegów" dodaje się ppkt 1.3 w brzmieniu:
1.3. Oferent realizuje świadczenia objęte przedmiotem postępowania w znieczuleniu całkowitym dożylnym. 6
w części 2 "Przedmiot postępowania: Badania przewodu pokarmowego - kolonoskopia" w lp. II w pkt 1 "Zapewnienie badań i zabiegów" dodaje się ppkt 1.4 w brzmieniu:
1.4. Oferent realizuje świadczenia objęte przedmiotem postępowania w znieczuleniu całkowitym dożylnym. 6
w części 3 "Przedmiot postępowania: Badania tomografii komputerowej (TK)":
––
w lp. I pkt 2 "Sprzęt i aparatura medyczna" otrzymuje brzmienie:
2. Sprzęt i aparatura medyczna 2.1. 1) aparat wielowarstwowy o skanie od 1s/360/ i zdolności rozdzielczej wysokokontrastowej w płaszczyźnie x, y min. 15 par linii/cm dla skanu 360, średnica otworu min. 70 cm;

2) dodatkowa konsola robocza z zainstalowanym, uruchomionym i aktualizowanym oprogramowaniem: MPR, MIP, CTA, 3D SSD, 3D VRT, analiza naczyniowa, wirtualna kolonoskopia;

3) strzykawka automatyczna do podania środka kontrastowego.

10 Jedna odpowiedź do wyboru
2.2. 1) aparat wielowarstwowy o jednoczesnej akwizycji od 16 warstw submilimetrowych w czasie 1 pełnego obrotu włącznie i zdolności rozdzielczej izotropowej min. 0,8 mm, o czasie skanu 360 max 0,6 s - modulacja dawki promieniowania w zależności od badanej anatomii z czasem obrotu nie dłuższym niż 0,4 s;

2) dodatkowa konsola robocza z zainstalowanym, uruchomionym i aktualizowanym oprogramowaniem:

MPR, MIP, CTA, 3D SSD, 3D VRT;

3) dwukomorowa strzykawka automatyczna do podania środka kontrastowego.

12
––
w lp. II pkt 1 "Zapewnienie badań i zabiegów" otrzymuje brzmienie:
1. Zapewnienie badań i zabiegów 1.1. Realizacja umowy w ramach systemu podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej - w lokalizacji. 10 Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Realizacja umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju leczenie szpitalne - w lokalizacji. 8
1.3. Oferent realizuje świadczenia objęte przedmiotem postępowania w znieczuleniu całkowitym dożylnym. 5
––
w lp. III kolumna nr 5 otrzymuje brzmienie:

"Maksymalnie 10",

w części 4 "Przedmiot postępowania: Badania rezonansu magnetycznego (RM)":
––
w lp. I w pkt 3 "Realizacja wybranych świadczeń" kolumna nr 5 otrzymuje brzmienie:

"9",

––
w lp. II pkt 1 "Zapewnienie badań i zabiegów" otrzymuje brzmienie:
1. Zapewnienie badań i zabiegów 1.1. Realizacja umowy w ramach systemu podstawowego szpitalnego zabezpieczenia świadczeń opieki zdrowotnej - w lokalizacji. 10 Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Realizacja umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju leczenie szpitalne - w lokalizacji. 8
1.3. Oferent realizuje świadczenia objęte przedmiotem postępowania w znieczuleniu całkowitym dożylnym. 6
5)
w załączniku nr 3 do rozporządzenia:
a)
w tabeli nr 1 "LECZENIE SZPITALNE - HOSPITALIZACJA":
w części 11 "Przedmiot postępowania: Chirurgia naczyniowa drugi poziom referencyjny/chirurgia naczyniowa drugi poziom referencyjny specjalistyczna" w lp. I w pkt 3 "Pozostałe warunki" w kolumnie nr 4 w ppkt 3.3 wyrazy "w lp. 10 załącznika do rozporządzenia wysokospecjalistycznego" zastępuje się wyrazami

"w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego",

w części 30 "Przedmiot postępowania: Kardiochirurgia/kardiochirurgia dla dzieci":
––
w lp. I w pkt 3 "Realizacja wybranych świadczeń" w kolumnie nr 4 ppkt 3.6 otrzymuje brzmienie:

"3.6. Realizacja w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, świadczenia gwarantowanego nieoperacyjna naprawa zastawki mitralnej u chorych wysokiego ryzyka przy użyciu systemu MitraClip lub świadczenia gwarantowanego przezcewnikowa naprawa niedomykalności zastawki trójdzielnej metodą brzeg-do-brzegu za pomocą klipsa.",

––
w lp. II w pkt 1 "Poradnie/oddziały/pracownie/gabinety" w kolumnie nr 4 w ppkt 1.6 wyrazy "w lp. 10 załącznika do rozporządzenia wysokospecjalistycznego" zastępuje się wyrazami

"w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego",

dodaje się części 57-63 w brzmieniu:
57. Przedmiot postępowania: Wideotorakoskopowa ablacja w ciężkim, niepoddającym się leczeniu farmakologicznemu migotaniu przedsionków
1 2 3 4 5 6
Lp. Kryterium Kategoria Oceniany warunek Liczba punktów Uwagi
I. Jakość 1. Personel 1.1. Równoważnik co najmniej 2 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Równoważnik co najmniej 3 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 3
1.3. Równoważnik co najmniej 4 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 4
1.4. Równoważnik co najmniej 5 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 5
1.5. Zapewnienie wyodrębnionej całodobowej opieki lekarskiej we wszystkie dni tygodnia. 3
1.6. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii - całodobowe zapewnienie konsultacji w lokalizacji. 2
1.7. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego. 3
1.8. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego. 3 Jedna odpowiedź do wyboru
1.9. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego. 2
1.10. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego lub kardiologicznego, lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego lub kardiologicznego. 2
1.11. Równoważnik co najmniej ½ etatu - specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - zapewnienie konsultacji w lokalizacji. 2
2. Sprzęt i aparatura medyczna 2.1. Hybrydowa sala operacyjna, o której mowa w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego - w lokalizacji. 1 Nie dotyczy świadczeniobiorców do 18 roku życia
2.2. Stanowisko do leczenia nerkozastępczego, co najmniej jedno stanowisko wpisane w rejestrze. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
2.3. Stanowisko do leczenia nerkozastępczego, co najmniej jedno stanowisko - w lokalizacji. 1
3. Realizacja wybranych świadczeń 3.1. Realizacja w ciągu ostatniego roku kalendarzowego co najmniej

1440 operacji na otwartym sercu.

3
3.2. Realizacja w ciągu ostatniego roku kalendarzowego umowy w zakresie operacji wad serca i aorty piersiowej w krążeniu pozaustrojowym. 3
3.3. Realizacja w ciągu ostatniego roku kalendarzowego umowy w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w warunkach stacjonarnych. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
3.4. Realizacja w ciągu ostatniego roku kalendarzowego umowy w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w ośrodku lub oddziale dziennym. 1
3.5. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne odpowiednio w zakresie kardiochirurgii lub kardiochirurgii dla dzieci - w lokalizacji. 5
4. Pozostałe warunki 4.1. W oddziale co najmniej 1 pokój jednoosobowy z węzłem sanitarnym lub izolatka. 1
4.2. Co najmniej 2 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń. 2
4.3. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania. 3
II. Kompleksowość 1. Poradnie/ oddziały/ pracownie 1.1. Apteka szpitalna albo zakładowa - wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego. 1
1.2. Oddział anestezjologii i intensywnej terapii co najmniej sześciostanowiskowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4260. 1
1.3. Oddział intensywnego nadzoru kardiologicznego - co najmniej 6-stanowiskowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4106 - w lokalizacji. 2
1.4. Oddział kardiologiczny - co najmniej 20-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4100 - w lokalizacji. 2
1.5. Oddział kardiochirurgiczny - co najmniej

14-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4560 - w lokalizacji.

2
1.6. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1560 Poradnia kardiochirurgiczna. 2
1.7. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1100 Poradnia kardiologiczna. 2
2. Zapewnienie badań i zabiegów 2.1. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem czynności medycyny laboratoryjnej. 2
III. Cena 1. Cena 1.1 Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia. Maksy-

malnie 5

58. Przedmiot postępowania: Operacje wad wrodzonych serca i wielkich naczyń u dzieci do ukończenia 1 roku życia, z wyłączeniem operacji izolowanego przewodu tętniczego Botalla
1 2 3 4 5 6
Lp. Kryterium Kategoria Oceniany warunek Liczba punktów Uwagi
I. Jakość 1. Personel 1.1. Równoważnik co najmniej 2 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Równoważnik co najmniej 3 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 3
1.3. Równoważnik co najmniej 4 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 4
1.4. Zapewnienie wyodrębnionej całodobowej opieki lekarskiej we wszystkie dni tygodnia. 3
1.5. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii dziecięcej - zapewnienie konsultacji całodobowo w lokalizacji. 2
1.6. Lekarz specjalista w dziedzinie neonatologii - zapewnienie konsultacji w lokalizacji. 2
1.7. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego. 2
1.8. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego. 2
1.9. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego. 2
1.10. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego. 2
1.11. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego. 2
1.12. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego lub chirurgicznego, lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego. 2
2. Realizacja wybranych świadczeń 2.1. Realizacja umowy w zakresie przeszczepienia serca lub mechanicznego wspomagania serca sztucznymi komorami. 2
2.2. Realizacja umowy w zakresie kardiologicznych zabiegów interwencyjnych u dzieci do lat 18, w tym przezskórnego zamykania przecieków z użyciem zestawów zamykających. 2
2.3. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne w zakresie neonatologia III poziom referencyjny. 4
2.4. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne w zakresie kardiochirurgii dla dzieci - w lokalizacji. 5
3. Pozostałe warunki 3.1. W oddziale co najmniej 1 pokój jednoosobowy z węzłem sanitarnym lub izolatka. 1
3.2. Co najmniej 4 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
3.3. Co najmniej 2 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń. 1
3.4. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania. 3
II. Kompleksowość 1. Poradnie/ oddziały/ pracownie 1.1. Apteka szpitalna albo zakładowa - wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego. 1
1.2. Odpowiednio oddział anestezjologii i intensywnej terapii lub oddział anestezjologii i intensywnej terapii dla dzieci - co najmniej czterołóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4260 lub 4261. 3
1.3. Oddział kardiologii dla dzieci - wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4101. 2
1.4. Oddział kardiochirurgii dziecięcej - co najmniej 8-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4561 - w lokalizacji. 2
1.5. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1561 Poradnia kardiochirurgiczna dla dzieci. 2
1.6. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1101 Poradnia kardiologiczna dla dzieci. 2
2. Zapewnienie badań i zabiegów 2.1. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem czynności medycyny laboratoryjnej. 2
III. Cena 1. Cena 1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia. Maksy-

malnie 5

59. Przedmiot postępowania: Operacja wad serca i aorty piersiowej w krążeniu pozaustrojowym u dorosłych
1 2 3 4 5 6
Lp. Kryterium Kategoria Oceniany warunek Liczba punktów Uwagi
I. Jakość 1. Personel 1.1. Równoważnik co najmniej 2 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 1 Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Równoważnik co najmniej 3 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 2
1.3. Równoważnik co najmniej 4 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 3
1.4. Równoważnik co najmniej 5 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 4
1.5. Zapewnienie wyodrębnionej całodobowej opieki lekarskiej we wszystkie dni tygodnia - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 2
1.6. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii - całodobowe zapewnienie konsultacji - w lokalizacji. 2
1.7. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
1.8. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego. 1
1.9. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista pielęgniarstwa chirurgicznego. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
1.10. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego. 1
1.11. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego lub kardiologicznego, lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego lub kardiologicznego. 1
1.12. Równoważnik co najmniej 1 etatu - specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - zapewnienie konsultacji w lokalizacji. 1
2. Sprzęt i aparatura medyczna 2.1. Hybrydowa sala operacyjna, o której mowa w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego - w lokalizacji. 1
2.2. Aparat ECMO - w lokalizacji. 2
2.3. Stanowisko do leczenia nerkozastępczego, co najmniej jedno stanowisko wpisane w rejestrze. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
2.4. Stanowisko do leczenia nerkozastępczego, co najmniej jedno stanowisko w lokalizacji. 1
3. Realizacja wybranych świadczeń 3.1. Realizacja w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, co najmniej 600 wykonanych operacji na otwartym sercu - w lokalizacji. 3
3.2. Realizacja w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, co najmniej 300 operacji u świadczeniobiorców powyżej 75 roku życia - w lokalizacji. 3
3.3. Realizacja umowy w zakresie przeszczepienia serca lub mechanicznego wspomagania serca sztucznymi komorami - w lokalizacji. 1,5
3.4. Realizacja umowy w zakresie wideotorakoskopowej ablacji w ciężkim, niepoddającym się leczeniu farmakologicznemu migotaniu przedsionków - w lokalizacji. 1,5
3.5. Realizacja umowy w zakresie przezskórnego lub z innego dostępu wszczepiania zastawek serca - w lokalizacji. 1,5
3.6. Realizacja umowy w zakresie przezcewnikowej nieoperacyjnej naprawy zastawek serca u chorych wysokiego ryzyka - w lokalizacji. 1,5
3.7. Realizacja umowy w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w warunkach stacjonarnych - w lokalizacji. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
3.8. Realizacja umowy w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w ośrodku lub oddziale dziennym. 1
3.9. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne w zakresie kardiochirurgii - w lokalizacji. 5
4. Pozostałe warunki 4.1. W oddziale co najmniej 1 pokój jednoosobowy z węzłem sanitarnym lub izolatka. 1
4.2. Co najmniej 2 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń. 1 Jedna odpowiedź do wyboru
4.3. Co najmniej 4 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń. 2
4.4. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania. 2
II. Kompleksowość 1. Poradnie/ oddziały/ pracownie 1.1. Apteka szpitalna albo zakładowa - wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego. 1
1.2. Oddział anestezjologii i intensywnej terapii co najmniej czterostanowiskowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego:

4260 - w lokalizacji.

2 Jedna odpowiedź do wyboru
1.3. Oddział anestezjologii i intensywnej terapii co najmniej sześciostanowiskowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4260 - w lokalizacji. 3
1.4. Oddział intensywnego nadzoru kardiologicznego co najmniej sześciostanowiskowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4106 - w lokalizacji. 2
1.5. Oddział kardiochirurgiczny - co najmniej

14-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4560 - w miejscu.

2
1.6. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej wpisanej w rejestrze VIII część kodu resortowego: 1560 Poradnia kardiochirurgiczna. 1
1.7. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej wpisanej w rejestrze VIII część kodu resortowego:

1100 Poradnia kardiologiczna.

1
1.8. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej wpisanej w rejestrze: VIII część kodu resortowego: 1102 Poradnia wad serca. 1
1.9. Udokumentowane zapewnienie kontynuacji rehabilitacji kardiologicznej - w lokalizacji. 1
2. Zapewnienie badań i zabiegów 2.1. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem czynności medycyny laboratoryjnej. 1
III. Cena 1. Cena 1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia. Maksy-

malnie 5

60. Przedmiot postępowania: Operacja wad serca i aorty piersiowej w krążeniu pozaustrojowym u dzieci do lat 18
1 2 3 4 5 6
Lp. Kryterium Kategoria Oceniany warunek Liczba punktów Uwagi
I. Jakość 1. Personel 1.1. Równoważnik co najmniej 2 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Równoważnik co najmniej 3 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 3
1.3. Równoważnik co najmniej 4 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 4
1.4. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii dziecięcej - zapewnienie konsultacji całodobowo w lokalizacji. 2
1.5. Zapewnienie wyodrębnionej całodobowej opieki lekarskiej we wszystkie dni tygodnia. 2
1.6. Lekarz specjalista w dziedzinie neonatologii - zapewnienie konsultacji w lokalizacji. 2
1.7. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego. 2
1.8. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego. 2
1.9. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa. 2
1.10. Równoważnik co najmniej 1 etatu -

pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego.

1
1.11. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego lub chirurgicznego, lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego lub chirurgicznego. 2
1.12. Równoważnik co najmniej 1 etatu - specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - zapewnienie konsultacji w lokalizacji. 2
2. Sprzęt i aparatura medyczna 2.1. Stanowisko do leczenia nerkozastępczego, co najmniej jedno stanowisko wpisane w rejestrze. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
2.2. Stanowisko do leczenia nerkozastępczego, co najmniej jedno stanowisko w lokalizacji. 1
3. Realizacja wybranych świadczeń 3.1. Realizacja w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, co najmniej 150 operacji wad wrodzonych na otwartym sercu wrodzonych w krążeniu pozaustrojowym. 3
3.2. Realizacja umowy w zakresie przeszczepienia serca lub mechanicznego wspomagania serca sztucznymi komorami. 1
3.3. Realizacja umowy w zakresie kardiologicznych zabiegów interwencyjnych u dzieci do lat 18, w tym przezskórnego zamykania przecieków z użyciem zestawów zamykających. 1
3.4. Realizacja umowy w zakresie operacji wad wrodzonych serca i wielkich naczyń u dzieci do ukończenia 1 roku życia. 3
3.5. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne w zakresie kardiochirurgii dla dzieci - w lokalizacji. 5
4. Pozostałe warunki 4.1. W oddziale co najmniej 1 pokój jednoosobowy z węzłem sanitarnym lub izolatka. 1
4.2. Co najmniej 2 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń. 2
4.3. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania. 2
II. Kompleksowość 1. Poradnie/ oddziały/ pracownie 1.1. Apteka szpitalna albo zakładowa - wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego. 1
1.2. Odpowiednio oddział anestezjologii i intensywnej terapii lub oddział anestezjologii i intensywnej terapii dla dzieci - co najmniej czterołóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4260 lub 4261. 2
1.3. Oddział kardiologii dla dzieci - wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego:

4101.

2
1.4. Oddział kardiochirurgii dziecięcej - co najmniej 8-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego:

4561 - w lokalizacji.

3
1.5. Oddział neonatologiczny wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego:

4421 - w lokalizacji.

2
1.6. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze

VIII część kodu resortowego: 1561 Poradnia kardiochirurgiczna dla dzieci.

2
1.7. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego:

1101 Poradnia kardiologiczna dla dzieci.

2
2. Zapewnienie badań i zabiegów 2.1. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem czynności medycyny laboratoryjnej. 1
III. Cena 1. Cena 1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia. Maksy-

malnie 5

61. Przedmiot postępowania: Przezskórne lub z innego dostępu wszczepianie zastawek serca
1 2 3 4 5 6
Lp. Kryterium Kategoria Oceniany warunek Liczba punktów Uwagi
I. Jakość 1. Personel 1.1. Równoważnik co najmniej 2 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii lub w dziedzinie kardiologii dziecięcej w przypadku wszczepiania zastawek u dzieci. 1 Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Równoważnik co najmniej 3 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii lub w dziedzinie kardiologii dziecięcej w przypadku wszczepiania zastawek u dzieci. 2
1.3. Równoważnik co najmniej 4 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii lub w dziedzinie kardiologii dziecięcej w przypadku wszczepiania zastawek u dzieci. 3
1.4. Równoważnik co najmniej 3 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii lub w dziedzinie kardiologii dziecięcej w przypadku wszczepiania zastawek u dzieci. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
1.5. Równoważnik co najmniej 4 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii lub w dziedzinie kardiologii dziecięcej w przypadku wszczepiania zastawek u dzieci. 3
1.6. Zapewnienie wyodrębnionej całodobowej opieki lekarskiej we wszystkie dni tygodnia - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii lub kardiologii, lub w przypadku wszczepiania zastawek u dzieci - lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii dziecięcej. 2
1.7. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego. 2
1.8. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista pielęgniarstwa chirurgicznego. 2
1.9. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego lub kardiologicznego, lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego lub kardiologicznego. 1
1.10. Równoważnik co najmniej ½ etatu - specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - zapewnienie konsultacji w lokalizacji. 1
2. Sprzęt i aparatura medyczna 2.1. Blok operacyjny wpisany w rejestrze - w lokalizacji. 2
2.2. Hybrydowa sala operacyjna, o której mowa w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego - w lokalizacji. 1
2.3. Co najmniej 1 stanowisko do leczenia nerkozastępczego - wpisane w rejestrze. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
2.4. Co najmniej 1 stanowisko do leczenia nerkozastępczego - w lokalizacji. 1
3. Realizacja wybranych świadczeń 3.1. Realizacja w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, co najmniej 40 operacji w zakresie przezskórnego wszczepienia zastawek serca. 4 Jedna odpowiedź do wyboru
3.2. Realizacja w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie w sprawie zawarcia umowy co najmniej

20 operacji w zakresie przezskórnego wszczepienia zastawek serca.

2
3.3. Realizacja umowy w zakresie wideotorakoskopowej ablacji w ciężkim, niepoddającym się leczeniu farmakologicznemu migotaniu przedsionków. 1
3.4. Realizacja umowy w zakresie operacje wad serca i aorty piersiowej w krążeniu pozaustrojowym. 1
3.5. Realizacja umowy w zakresie przezcewnikowej nieoperacyjnej naprawy zastawek serca u chorych wysokiego ryzyka. 2
3.6. Realizacja umowy w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w warunkach stacjonarnych. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
3.7. Realizacja umowy w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w ośrodku lub oddziale dziennym. 1
3.8. Realizacja umowy w zakresie kardiochirurgii lub kardiochirurgii dla dzieci, w poradni specjalistycznej przyszpitalnej. 1
3.9. Realizacja umowy w zakresie kardiologii lub kardiologii dla dzieci, w poradni specjalistycznej przyszpitalnej. 1
3.10. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne odpowiednio w zakresie kardiochirurgii lub kardiochirurgii dla dzieci - w lokalizacji. 5
4. Pozostałe warunki 4.1. W oddziale co najmniej 1 pokój jednoosobowy z węzłem sanitarnym lub izolatka. 1
4.2. Co najmniej 2 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń. 2
4.3. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania. 2
II. Kompleksowość 1. Poradnie/ oddziały/ pracownie 1.1. Apteka szpitalna albo zakładowa - wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego. 1
1.2. Oddział anestezjologii i intensywnej terapii co najmniej sześciostanowiskowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4260. 2
1.3. Oddział intensywnego nadzoru kardiologicznego - co najmniej sześciostanowiskowy wpisany w rejestrze VIII cześć kodu resortowego:

4106 - w lokalizacji.

2
1.4. Oddział kardiologiczny - co najmniej 20-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4100 - w lokalizacji. 2
1.5. Oddział kardiochirurgiczny - co najmniej 14-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego:

4560 - w lokalizacji.

3
1.6. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze

VIII część kodu resortowego: 1560 Poradnia kardiochirurgiczna lub 1561 Poradnia kardiochirurgiczna dla dzieci.

2
1.7. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze

VIII część kodu resortowego: 1100 Poradnia kardiologiczna lub 1101 Poradnia kardiologiczna dla dzieci.

2
2. Zapewnienie badań i zabiegów 2.1. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem czynności medycyny laboratoryjnej. 1
III. Cena 1. Cena 1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia. Maksy-

malnie 5

62. Przedmiot postępowania: Kardiologiczne zabiegi interwencyjne u dzieci do lat 18, w tym przezskórne zamykanie przecieków z użyciem zestawów zamykających
1 2 3 4 5 6
Lp. Kryterium Kategoria Oceniany warunek Liczba punktów Uwagi
I. Jakość 1. Personel 1.1. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii dziecięcej - równoważnik co najmniej 2 etatów. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii dziecięcej - równoważnik co najmniej 3 etatów. 3
1.3. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii dziecięcej - równoważnik co najmniej 4 etatów. 4
1.4. Lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii - zapewnienie konsultacji - w lokalizacji. 2
1.5. Lekarz specjalista w dziedzinie neonatologii - zapewnienie konsultacji w lokalizacji. 2
1.6. Zapewnienie wyodrębnionej całodobowej opieki lekarskiej we wszystkie dni tygodnia - lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii dziecięcej. 2
1.7. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego. 2
1.8. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego. 2
1.9. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego. 3
1.10. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa neonatologicznego. 2
1.11. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego lub chirurgicznego, lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa pediatrycznego. 2
2. Realizacja wybranych świadczeń 2.1. Realizacja w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie w sprawie zawarcia umowy co najmniej 200 procedur kardiologicznych, w tym co najmniej 100 procedur interwencyjnych. 4
2.2. Realizacja umowy w zakresie przeszczepienia serca lub mechanicznego wspomagania serca sztucznymi komorami. 3
2.3. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne w zakresie neonatologia III poziom referencyjny. 5
2.4. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne w zakresie kardiochirurgii dla dzieci - w lokalizacji. 5
3. Pozostałe warunki 3.1. W oddziale co najmniej 1 pokój jednoosobowy z węzłem sanitarnym lub izolatka. 1
3.2. Co najmniej 2 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń. 1
3.3. Co najmniej 8 łóżek w oddziale kardiologii dla dzieci lub oddziale kardiochirurgii dla dzieci, wpisanych w rejestrze. 2
3.4. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania. 2
II. Kompleksowość 1. Poradnie/ oddziały/ pracownie 1.1. Apteka szpitalna albo zakładowa - wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego. 1
1.2. Odpowiednio oddział anestezjologii i intensywnej terapii lub oddział anestezjologii i intensywnej terapii dla dzieci - co najmniej czterołóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4260 lub 4261. 2
1.3. Oddział kardiologii dla dzieci - wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego:

4101 lub Oddział kardiochirurgii dziecięcej - wpisany w rejestrze

VIII część kodu resortowego: 4561.

2
1.4. Oddział neonatologiczny wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego:

4421 - w lokalizacji.

2
1.5. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze

VIII część kodu resortowego: 1561 Poradnia kardiochirurgiczna dla dzieci.

2
1.6. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze

VIII część kodu resortowego: 1101 Poradnia kardiologiczna dla dzieci.

2
2. Zapewnienie badań i zabiegów 2.1. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem czynności medycyny laboratoryjnej. 1
III. Cena 1. Cena 1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia. Maksy-

malnie 5

63. Przedmiot postępowania: Przezcewnikowa nieoperacyjna naprawa zastawek serca u chorych wysokiego ryzyka
1 2 3 4 5 6
Lp. Kryterium Kategoria Oceniany warunek Liczba punktów Uwagi
I. Jakość 1. Personel 1.1. Równoważnik co najmniej 2 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 1 Jedna odpowiedź do wyboru
1.2. Równoważnik co najmniej 3 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 2
1.3. Równoważnik co najmniej 4 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii. 3
1.4. Równoważnik co najmniej 3 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
1.5. Równoważnik co najmniej 4 etatów - lekarz specjalista w dziedzinie kardiologii. 3
1.6. Zapewnienie wyodrębnionej całodobowej opieki lekarskiej we wszystkie dni tygodnia - lekarz specjalista w dziedzinie kardiochirurgii lub kardiologii. 3
1.7. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
1.8. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa kardiologicznego. 1
1.9. Równoważnik co najmniej 2 etatów - pielęgniarka specjalista pielęgniarstwa chirurgicznego. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
1.10. Równoważnik co najmniej 1 etatu - pielęgniarka specjalista pielęgniarstwa chirurgicznego. 1
1.11. Równoważnik co najmniej 2 etatów pielęgniarka w trakcie specjalizacji w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego lub kardiologicznego, lub po kursie kwalifikacyjnym w dziedzinie pielęgniarstwa chirurgicznego lub kardiologicznego. 1
1.12. Równoważnik co najmniej ½ etatu - specjalista psychologii klinicznej lub psycholog kliniczny - zapewnienie konsultacji w lokalizacji. 2
2. Sprzęt i aparatura medyczna 2.1. Hybrydowa sala operacyjna, o której mowa w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego - w lokalizacji. 2
2.2. Stanowisko do leczenia nerkozastępczego, co najmniej jedno stanowisko wpisane w rejestrze. 2 Jedna odpowiedź do wyboru
2.3. Stanowisko do leczenia nerkozastępczego, co najmniej jedno stanowisko w lokalizacji. 1
3. Realizacja wybranych świadczeń 3.1. Realizacja umowy w zakresie przezskórnego lub z innego dostępu wszczepiania zastawek serca. 5
3.2. Realizacja umowy w zakresie wideotorakoskopowej ablacji w ciężkim, niepoddającym się leczeniu farmakologicznemu migotaniu przedsionków. 2
3.3. Realizacja umowy w zakresie operacji wad serca i aorty piersiowej w krążeniu pozaustrojowym. 2
3.4. Realizacja umowy w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w warunkach stacjonarnych. 2
3.5. Realizacja umowy w zakresie rehabilitacji kardiologicznej w ośrodku lub oddziale dziennym. 2
3.6. Realizacja umowy w rodzaju leczenie szpitalne w zakresie kardiochirurgii - w lokalizacji. 5
4. Pozostałe warunki 4.1. W oddziale co najmniej 1 pokój jednoosobowy z węzłem sanitarnym lub izolatka. 1
4.2. Co najmniej 2 łóżka intensywnej opieki medycznej spełniające warunki, o których mowa w § 4 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego, wpisane w rejestrze - w miejscu udzielania świadczeń. 1
4.3. W oddziale jest prowadzone szkolenie specjalizacyjne lekarzy przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego w dziedzinie odpowiadającej zakresowi świadczeń objętych przedmiotem postępowania. 2
II. Kompleksowość 1. Poradnie/ oddziały/ pracownie 1.1. Apteka szpitalna albo zakładowa - wpis w rejestrze część VIII kodu resortowego. 1
1.2. Oddział anestezjologii i intensywnej terapii co najmniej czterostanowiskowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4260. 2
1.3. Oddział intensywnego nadzoru kardiologicznego - co najmniej sześciostanowiskowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego:

4106 - w lokalizacji.

2
1.4. Oddział kardiologiczny - co najmniej

20-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4100 - w lokalizacji.

2
1.5. Oddział kardiochirurgiczny - co najmniej

14-łóżkowy wpisany w rejestrze VIII część kodu resortowego: 4560 - w lokalizacji.

2
1.6. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego:

1560 Poradnia kardiochirurgiczna.

2
1.7. Zapewnienie kontynuacji procesu leczenia w poradni przyszpitalnej - poradnia wpisana w rejestrze VIII część kodu resortowego:

1100 Poradnia kardiologiczna.

2
2. Zapewnienie badań i zabiegów 2.1. Realizacja świadczeń zdrowotnych będących przedmiotem umowy bez udziału podwykonawców, z wyłączeniem czynności medycyny laboratoryjnej. 1
III. Cena 1. Cena 1.1. Cena obliczona zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 17 do rozporządzenia. Maksy-

malnie 5

b)
w tabeli nr 2 "LECZENIE SZPITALNE - CZĘŚĆ WSPÓLNA":
w części III "Jakość - pozostałe warunki. Maksymalna suma punktów: 17" lp. 6 otrzymuje brzmienie:
6. Certyfikat akredytacyjny. 8
w części IV "Dostępność. Maksymalna suma punktów 12":
––
lp. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
2. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego - całodobowo w lokalizacji. 5 Jedna odpowiedź do wyboru
3. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji. 3
––
uchyla się lp. 4,
c)
w tabeli nr 4 "LECZENIE SZPITALNE - HOSPITALIZACJA PLANOWA - CZĘŚĆ WSPÓLNA":
w części III "Jakość - pozostałe warunki. Maksymalna suma punktów: 17" lp. 6 otrzymuje brzmienie:
6. Certyfikat akredytacyjny. 8
w części IV "Dostępność. Maksymalna suma punktów: 11":
––
lp. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
2. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego - całodobowo w lokalizacji. 5 Jedna odpowiedź do wyboru
3. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji. 2
––
uchyla się lp. 4,
d)
w tabeli nr 5 "LECZENIE SZPITALNE - LECZENIE JEDNEGO DNIA":
w części 1 "Przedmiot postępowania: Zespół opieki dziennej:

* Alergologia/alergologia dla dzieci

* Angiologia

* Choroby płuc/choroby płuc dla dzieci

* Choroby wewnętrzne

* Dermatologia i wenerologia/dermatologia i wenerologia dla dzieci

* Diabetologia/diabetologia dla dzieci

* Endokrynologia/endokrynologia dla dzieci

* Gastroenterologia/gastroenterologia dla dzieci

* Geriatria

* Neurologia/neurologia dla dzieci

* Pediatria

* Reumatologia/reumatologia dla dzieci":

––
w lp. I w pkt 3 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

"3.1. Certyfikat akredytacyjny.",

––
w lp. II w pkt 1 "Dostępność" w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

"1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.",

w części 2 "Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - chirurgia naczyniowa":
––
w lp. I w pkt 4 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

"4.1. Certyfikat akredytacyjny.",

––
w lp. II w pkt 1 "Dostępność" w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

"1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.",

w części 3 "Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia: - Chirurgia szczękowo‐ twarzowa/Chirurgia szczękowo‐ twarzowa dla dzieci":
––
w lp. I w pkt 4 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

"4.1. Certyfikat akredytacyjny.",

––
w lp. II w pkt 1 "Dostępność" w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

"1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.",

w części 4 "Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - ginekologia":
––
w lp. I w pkt 4 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

"4.1. Certyfikat akredytacyjny.",

––
w lp. II w pkt 1 "Dostępność" w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

"1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.",

w części 5 "Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - Okulistyka/Okulistyka dla dzieci":
––
w lp. I w pkt 4 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

"4.1. Certyfikat akredytacyjny.",

––
w lp. II w pkt 1 "Dostępność" w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

"1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.",

w części 6 "Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - Ortopedia i traumatologia narządu ruchu/ ortopedia i traumatologia narządu ruchu dla dzieci":
––
w lp. I w pkt 4 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

"4.1. Certyfikat akredytacyjny.",

––
w lp. II w pkt 1 "Dostępność" w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

"1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.",

w części 7 "Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - Otorynolaryngologia/Otorynolaryngologia dla dzieci":
––
w lp. I w pkt 4 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

"4.1. Certyfikat akredytacyjny.",

––
w lp. II w pkt 1 "Dostępność" w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

"1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.",

w części 8 "Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - Urologia/Urologia dla dzieci":
––
w lp. I w pkt 4 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

"4.1. Certyfikat akredytacyjny.",

––
w lp. II w pkt 1 "Dostępność" w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

"1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.",

w części 9 "Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - Chirurgia dziecięca/Chirurgia ogólna":
––
w lp. I w pkt 4 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

"4.1. Certyfikat akredytacyjny.",

––
w lp. II w pkt 1 "Dostępność" w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

"1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.",

w części 10 "Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - Chirurgia onkologiczna/Chirurgia onkologiczna dla dzieci":
––
w lp. I w pkt 4 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

"4.1. Certyfikat akredytacyjny.",

––
w lp. II w pkt 1 "Dostępność" w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

"1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.",

w części 11 "Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - Chirurgia plastyczna/Chirurgia plastyczna dla dzieci:
––
w lp. I w pkt 4 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

"4.1. Certyfikat akredytacyjny.",

––
w lp. II w pkt 1 "Dostępność" w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

"1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.",

w części 12 "Przedmiot postępowania: Zespół chirurgii jednego dnia - Neurochirurgia/Neurochirurgia dla dzieci":
––
w lp. I w pkt 4 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

"4.1. Certyfikat akredytacyjny.",

––
w lp. II w pkt 1 "Dostępność" w kolumnie nr 4 ppkt 1.2 otrzymuje brzmienie:

"1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji.",

e)
w tabeli nr 7 "ŚWIADCZENIA KOMPLEKSOWE - część wspólna":
w części II "Jakość - pozostałe warunki. Maksymalna suma punktów: 16" lp. 5 otrzymuje brzmienie:
5. Certyfikat akredytacyjny. 8
w części III "Dostępność. Maksymalna suma punktów: 6":
––
lp. 2 i 3 otrzymują brzmienie:
2. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych przez podmiot wpisany na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego - całodobowo w lokalizacji. 4 Jedna odpowiedź do wyboru
3. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji. 2
––
uchyla się lp. 4;
6)
w załączniku nr 4 do rozporządzenia:
a)
w tabeli nr 1 "OPIEKA PSYCHIATRYCZNA I LECZENIE UZALEŻNIEŃ" w części 54 "Przedmiot postępowania: ośrodek środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży - I poziom referencyjny / zespół środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży - I poziom referencyjny":
w lp. I w pkt 3 "Wykonanie umowy" w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

"3.1. Realizacja przez oferenta w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, na obszarze którego dotyczy postępowanie, umowy na poziomie co najmniej 80 % kwoty zobowiązania określonej w tej umowie, z wyłączeniem ryczałtu, w zakresie przedmiotu postępowania ośrodek środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci młodzieży - I poziom referencyjny albo zespół środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży - I poziom referencyjny.",

w lp. II w pkt 1 "Dostępność do świadczeń" w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 i 1.2 otrzymują brzmienie:

"1.1. Realizacja przez oferenta w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, na obszarze którego dotyczy postępowanie, co najmniej 20 % wizyt domowych lub środowiskowych oraz innych świadczeń realizowanych w miejscu pobytu świadczeniobiorcy lub jego środowisku w stosunku do liczby wszystkich świadczeń wykonanych w zakresie przedmiotu postępowania ośrodek środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży - I poziom referencyjny albo zespół środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży - I poziom referencyjny.

1.2. Realizacja przez oferenta w okresie ostatnich 12 miesięcy poprzedzających o 2 miesiące miesiąc, w którym ogłoszono postępowanie, na obszarze którego dotyczy postępowanie, co najmniej 30 % wizyt domowych lub środowiskowych oraz innych świadczeń realizowanych w miejscu pobytu świadczeniobiorcy lub jego środowisku w stosunku do liczby wszystkich świadczeń wykonanych w zakresie przedmiotu postępowania ośrodek środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży - I poziom referencyjny albo zespół środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży - I poziom referencyjny.",

b)
w tabeli nr 2 "OPIEKA PSYCHIATRYCZNA I LECZENIE UZALEŻNIEŃ - CZĘŚĆ WSPÓLNA" w części II "Jakość - pozostałe warunki. Maksymalna suma punktów: 13 dla części 20-25 i 29a, 11 dla części 1-6, 9-11 i 30, 8 dla części 37-39 oraz 6 dla części 7-8 i 12-19 i 49" lp. 4 i 5 otrzymują brzmienie:
4. Certyfikat akredytacyjny. 5 Dotyczy tylko przedmiotów postępowania w częściach: 1-6, 9-11, 20-27, 29a

i 30

5. Posiadanie rekomendacji lub pozytywnej opinii dyrektora Krajowego Biura do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii na prowadzenie staży klinicznych zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 27 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii. 2 Dotyczy tylko przedmiotów postępowania w częściach: 20-25, 29a,

37-39, 48 i 50

7)
w załączniku nr 8 do rozporządzenia w tabeli nr 1 "LECZNICTWO UZDROWISKOWE":
a)
w części 1 "Przedmiot postępowania: Uzdrowiskowe leczenie szpitalne dzieci w wieku od 3 do 18 lat" w lp. I w pkt 3 "Pozostałe warunki" w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

"3.1. Certyfikat akredytacyjny.",

b)
w części 4 "Przedmiot postępowania: Uzdrowiskowe leczenie szpitalne dorosłych" w lp. I w pkt 3 "Pozostałe warunki" w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

"3.1. Certyfikat akredytacyjny.",

c)
w części 5 "Przedmiot postępowania: Uzdrowiskowe leczenie szpitalne dorosłych w urządzonym podziemnym wyrobisku górniczym" w lp. I w pkt 3 "Pozostałe warunki" w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

"3.1. Certyfikat akredytacyjny.",

d)
w części 8 "Przedmiot postępowania: Uzdrowiskowa rehabilitacja dla dorosłych w szpitalu uzdrowiskowym" w lp. I w pkt 3 "Pozostałe warunki" w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

"3.1. Certyfikat akredytacyjny.";

8)
w załączniku nr 9 do rozporządzenia w tabeli nr 1 "ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE KONTRAKTOWANE ODRĘBNIE":
a)
w części 7 "Przedmiot postępowania: Badania zgodności tkankowej" w lp. III w pkt 1 "Dostępność" w kolumnie nr 4 w ppkt 1.1 wyraz "laboratorium" zastępuje się wyrazami

"medycznego laboratorium diagnostycznego",

b)
w części 8 "Przedmiot postępowania: Badania genetyczne":
w lp. I w pkt 4 "Pozostałe warunki" w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

"4.1. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej, na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek akredytowanych do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego.",

użyte w lp. III w pkt 1 "Dostępność" w kolumnie nr 4 w ppkt 1.1 i 1.2 wyraz "laboratorium" zastępuje się wyrazami

"medycznego laboratorium diagnostycznego",

c)
w części 15 "Przedmiot postępowania: Leczenie spastyczności opornej na leczenie farmakologiczne z zastosowaniem pompy baklofenowej" w lp. I w pkt 2 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 2.1 otrzymuje brzmienie:

"2.1. Certyfikat akredytacyjny.",

d)
w części 16 "Przedmiot postępowania: Teleradioterapia protonowa" w lp. 1 w pkt 1 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 otrzymuje brzmienie:

"1.1. Certyfikat akredytacyjny.",

e)
w części 17 "Przedmiot postępowania: Domowa antybiotykoterapia dożylna" w lp. I w pkt 1 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 otrzymuje brzmienie:

"1.1. Certyfikat akredytacyjny.",

f)
uchyla się części 18 i 19,
g)
w części 20 "Przedmiot postępowania: Kompleksowe leczenie ran przewlekłych":
w lp. I:
––
w pkt 2 "Pozostały personel" w kolumnie nr 4 w ppkt 2.1 wyrazy "zgodnie z § 5 ust. 2 i 4 rozporządzenia szpitalnego" zastępuje się wyrazami

"zgodnie z § 4 ust. 4 pkt 2 oraz § 5 ust. 2 rozporządzenia szpitalnego",

––
w pkt 5 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 5.1 otrzymuje brzmienie:

"5.1. Certyfikat akredytacyjny.",

w lp. II w pkt 2 "Pozostałe warunki" w kolumnie nr 4 w ppkt 2.3 wyrazy "laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych" zastępuje się wyrazami

"czynności medycyny laboratoryjnej",

h)
w części 21 "Przedmiot postępowania: Koordynowana opieka nad kobietą w ciąży (KOC)" w lp. I w pkt 5 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 5.1 otrzymuje brzmienie:

"5.1. Certyfikat akredytacyjny.",

i)
w części 22 "Przedmiot postępowania: Kompleksowe leczenie wrodzonej sztywności wielostawowej" w lp. I w pkt 3 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

"3.1. Certyfikat akredytacyjny.",

j)
w części 23 "Przedmiot postępowania: Opieka nad rodzinami wysokiego, dziedzicznie uwarunkowanego ryzyka zachorowania na raka piersi lub raka jajnika" w lp. II w pkt 1 "Zapewnienie badań i zabiegów" w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 i 1.2 otrzymują brzmienie:

"1.1. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego z pracownią genetyczną - w lokalizacji.

1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne z pracownią genetyczną - w lokalizacji.",

k)
w części 24 "Przedmiot postępowania: Opieka nad rodzinami wysokiego, dziedzicznie uwarunkowanego ryzyka zachorowania na raka jelita grubego lub raka błony śluzowej trzonu macicy" w lp. II w pkt 1 "Zapewnienie badań i zabiegów" w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 i 1.2 otrzymują brzmienie:

"1.1. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego z pracownią genetyczną - w lokalizacji.

1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne z pracownią genetyczną - w lokalizacji.",

l)
w części 25 "Przedmiot postępowania: Opieka nad rodzinami wysokiego, dziedzicznie uwarunkowanego ryzyka zachorowania na siatkówczaka lub chorobę von Hippel-Lindau (VHL)" w lp. II w pkt 1 "Zapewnienie badań i zabiegów" w kolumnie nr 4 ppkt 1.1 i 1.2 otrzymują brzmienie:

"1.1. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego z pracownią genetyczną - w lokalizacji.

1.2. Medyczne laboratorium diagnostyczne z pracownią genetyczną - w lokalizacji.",

m)
w części 26 "Przedmiot postępowania: Nadzór telemetryczny nad pacjentami z implantowanymi urządzeniami wszczepialnymi" w lp. II w pkt 1 "Zapewnienie badań i zabiegów" w kolumnie nr 4 ppkt 1.6 otrzymuje brzmienie:

"1.6. Medyczne laboratorium diagnostyczne - w lokalizacji.";

9)
w załączniku nr 12 do rozporządzenia:
a)
w tabeli nr 1 "LECZENIE SZPITALNE - ŚWIADCZENIA WYSOKOSPECJALISTYCZNE":
w części 1 "Przedmiot postępowania: Przeszczepienie wątroby" w lp. II w pkt 2 "Zapewnienie badań i zabiegów" w kolumnie nr 4 w ppkt 2.2 wyrazy "świadczeń zdrowotnych dotyczących laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych" zastępuje się wyrazami

"czynności medycyny laboratoryjnej",

w części 2 "Przedmiot postępowania: Przeszczepienie serca lub Mechaniczne wspomaganie serca sztucznymi komorami":
––
w lp. I w pkt 2 "Sprzęt i aparatura medyczna" w kolumnie nr 4 w ppkt 2.1 wyrazy "w lp. 10 załącznika do rozporządzenia wysokospecjalistycznego" zastępuje się wyrazami

"w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego",

––
w lp. II w pkt 2 "Zapewnienie badań i zabiegów" w kolumnie nr 4 w ppkt 2.2 wyrazy "świadczeń zdrowotnych dotyczących laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych" zastępuje się wyrazami

"czynności medycyny laboratoryjnej",

w części 3 "Przedmiot postępowania: Przeszczepienie płuca":
––
w lp. I w pkt 2 "Sprzęt i aparatura medyczna" w kolumnie nr 4 w ppkt 2.1 wyrazy "w lp. 10 załącznika do rozporządzenia wysokospecjalistycznego" zastępuje się wyrazami

"w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego",

––
w lp. II w pkt 2 "Zapewnienie badań i zabiegów" w kolumnie nr 4 w ppkt 2.3 wyrazy "świadczeń zdrowotnych dotyczących laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych" zastępuje się wyrazami

"czynności medycyny laboratoryjnej",

w części 4 "Przedmiot postępowania: Przeszczepienie serca i płuca":
––
w lp. I w pkt 2 "Sprzęt i aparatura medyczna" w kolumnie nr 4 w ppkt 2.1 wyrazy "w lp. 10 załącznika do rozporządzenia wysokospecjalistycznego" zastępuje się wyrazami

"w lp. 53 załącznika nr 4 do rozporządzenia szpitalnego",

––
w lp. II w pkt 2 "Zapewnienie badań i zabiegów" w kolumnie nr 4 w ppkt 2.3 wyrazy "świadczeń zdrowotnych dotyczących laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych" zastępuje się wyrazami

"czynności medycyny laboratoryjnej",

w części 5 "Przedmiot postępowania: Przeszczepienie komórek wysp trzustkowych" w lp. II w pkt 2 "Zapewnienie badań i zabiegów" w kolumnie nr 4 w ppkt 2.1 wyrazy "świadczeń zdrowotnych dotyczących laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych" zastępuje się wyrazami

"czynności medycyny laboratoryjnej",

w części 6 "Przedmiot postępowania: Przeszczepienie komórek przytarczyc" w lp. II w pkt 2 "Zapewnienie badań i zabiegów" w kolumnie nr 4 w ppkt 2.1 wyrazy "świadczeń zdrowotnych dotyczących laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych" zastępuje się wyrazami

"czynności medycyny laboratoryjnej",

uchyla się części 7-13,
b)
w tabeli nr 2 "LECZENIE SZPITALNE - ŚWIADCZENIA WYSOKOSPECJALISTYCZNE - CZĘŚĆ WSPÓLNA":
w części III "Jakość - pozostałe warunki. Maksymalnie Suma punktów: 12" lp. 5 otrzymuje brzmienie:
5. Certyfikat akredytacyjny. 5
w części IV "Dostępność. Maksymalnie Suma punktów: 9" lp. 3 otrzymuje brzmienie:
3. Medyczne laboratorium diagnostyczne - całodobowo w lokalizacji. 4
10)
w załączniku nr 13 do rozporządzenia w tabeli nr 1 "PROGRAMY ZDROWOTNE":
a)
w części 2 "Przedmiot postępowania: Program profilaktyki raka piersi - etap podstawowy" w lp. I w pkt 1 "Personel" w kolumnie nr 4 w ppkt 1.3 wyrazy "techników elektroradiologii" zastępuje się wyrazem:

"elektroradiologów",

b)
w części 3 "Przedmiot postępowania: Program profilaktyki raka piersi - etap pogłębionej diagnostyki" w lp. I w pkt 1 "Personel" w kolumnie nr 4 w ppkt 1.2 wyrazy "techników elektroradiologii" zastępuje się wyrazem:

"elektroradiologów",

c)
w części 4 "Przedmiot postępowania: Program badań prenatalnych" w lp. I w pkt 4 "Pozostałe warunki" w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

"4.1. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego, lub medyczne laboratorium diagnostyczne jednostki szkolącej posiadającej akredytację, o której mowa w art. 32 tej ustawy.",

d)
w części 4a "Przedmiot postępowania: Program badań prenatalnych - część położniczo-ginekologiczna" w lp. I w pkt 3 "Pozostałe warunki" w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

"3.1. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego, lub medyczne laboratorium diagnostyczne jednostki szkolącej posiadającej akredytację, o której mowa w art. 32 tej ustawy.",

e)
w części 4b "Przedmiot postępowania: Program badań prenatalnych - część genetyczna" w lp. I w pkt 4 "Pozostałe warunki" w kolumnie nr 4 ppkt 4.1 otrzymuje brzmienie:

"4.1. Medyczne laboratorium diagnostyczne, prowadzące szkolenie specjalizacyjne dla diagnostów laboratoryjnych w laboratoryjnej genetyce medycznej na podstawie porozumienia zawartego z jednostką szkolącą, o której mowa w art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej, wpisaną na listę jednostek szkolących posiadających akredytację do prowadzenia szkolenia specjalizacyjnego, lub medyczne laboratorium diagnostyczne jednostki szkolącej posiadającej akredytację, o której mowa w art. 32 tej ustawy.",

f)
w części 9 "Przedmiot postępowania: Program badań przesiewowych raka jelita grubego" w lp. II w pkt 1 "Zapewnienie badań i zabiegów" w kolumnie nr 4 w ppkt 1.4 wyrazy "świadczeń zdrowotnych dotyczących laboratoryjnej diagnostyki medycznej i mikrobiologicznych badań laboratoryjnych" zastępuje się wyrazami

"czynności medycyny laboratoryjnej";

11)
w załączniku nr 14 do rozporządzenia w tabeli nr 2 "LECZENIE SZPITALNE - PROGRAMY LEKOWE - CZĘŚĆ WSPÓLNA" w części II "Jakość - Pozostałe warunki. Maksymalna liczba punktów 17" lp. 3 otrzymuje brzmienie:
3. Certyfikat akredytacyjny. 7
12)
w załączniku nr 15 do rozporządzenia w tabeli "LECZENIE SZPITALNE - CHEMIOTERAPIA" "Przedmiot postępowania: Chemioterapia" w lp. I w pkt 3 "Zewnętrzna ocena - akredytacja Ministra Zdrowia" w kolumnie nr 4 ppkt 3.1 otrzymuje brzmienie:

"3.1. Certyfikat akredytacyjny.".

§  2. 
Za równoważny z certyfikatem akredytacyjnym, o którym mowa w § 2 pkt 2b rozporządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem, uznaje się certyfikat akredytacyjny, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 5 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o akredytacji w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2135), ważny na dzień rozpoczęcia obowiązywania umowy.
§  3. 
Do postępowań w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia stosuje się przepisy rozporządzenia zmienianego w § 1, w brzmieniu nadanym niniejszym rozporządzeniem.
§  4. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 2704).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2024.1064

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zmiana rozporządzenia w sprawie szczegółowych kryteriów wyboru ofert w postępowaniu w sprawie zawarcia umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej.
Data aktu: 03/07/2024
Data ogłoszenia: 18/07/2024
Data wejścia w życie: 02/08/2024