Odnosząc się do relacji wiele mówi się o konieczności zachowania tajemnicy zawodowej. To niezwykle ważny aspekt pracy doradcy, stanowi jednocześnie obowiązek wynikający z kodeksu etyki zawodowej. W tym znaczeniu zaufanie to pewność, że bez zgody klienta żadne informacje czy dane przekazane któremukolwiek z pracowników kancelarii podatkowej nie trafią do niepowołanych osób.
Jest jednak jeszcze inny – również istotny – aspekt zaufania w relacjach klient – doradca. Chodzi o pewność, że sprawy finansowe przedsiębiorcy trafiają w ręce profesjonalisty, który daje gwarancję, że podejmowane przez doradcę czynności zostaną wykonane według najlepszej woli i wiedzy, w sposób rzetelny i z zachowaniem należytej staranności.
Z tym wiąże się kolejna kwestia – zapewnienia klienta, że może w stu procentach liczyć na pomoc kancelarii, szczególnie w trudnych lub podbramkowych sytuacjach. Pozostawanie w stałym kontakcie, szybka reakcja i rozwiązywanie problemów w najkrótszym możliwym terminie, a w wyjątkowych przypadkach także w niestandardowych porach, to najlepszy dowód na prawdziwe zaangażowanie w pomoc klientowi. Trudne sytuacje i poważne problemy są najlepszym testem dla kancelarii, którego wynik daje odpowiedź, czy kancelaria zasłużyła na pokładane w niej przez klienta zaufanie.
Przedsiębiorca powierzając swoje sprawy finansowe kancelarii w większości przypadków całkowicie zdaje się na profesjonalizm doradcy w pełni ufając jego kompetencjom. Na wstępie współpracy doradca składa klientowi obietnicę, że jego staż pracy, posiadane certyfikaty, stałe doskonalenie zawodowe i inne czynniki są wystarczające do tego, by zapewnić klientowi spokój i bezpieczeństwo. Każdy dzień pracy dla klienta stanowi spłatę tego kredytu zaufania, dlatego trzeba się starać, aby dla klienta była to inwestycja, na której nie straci.
Dowiedz się więcej z książki | |
Doradca podatkowy. Jak z sukcesem prowadzić kancelarię, biuro rachunkowe
|