Wiedza, to nie tylko posiadany przez pracowników zasób informacji na temat prawa i podatków, ale także informacje o klientach i potencjalnych klienta kancelarii, pracownikach, a także otoczeniu rynkowym.
Wiedza pracowników kancelarii podatkowej zdobywana jest poprzez wcześniejszą edukację oraz bieżące podnoszenie kwalifikacji w różnych formach. Aby była efektywnie zdobywana, gromadzona i rozpowszechniana, w kancelarii powinny zostać określone zasady dotyczące:
- podnoszenia kwalifikacji poprzez udział w różnego rodzaju formach kształcenia (szkolenia, konferencje, studia podyplomowe, warsztaty, lektura prasy i literatury specjalistycznej). Korzystnym rozwiązaniem jest wprowadzenie procedury w zakresie szkoleń oraz stworzenie możliwości udziału personelu kancelarii w szkoleniach zewnętrznych i wewnętrznych.
- dzielenia się wiedzą przez pracowników. Doradca (lub księgowa) biorący udział w szkoleniu powinien podzielić się najciekawszymi informacjami, gdyż mogą one okazać się przydatne innym pracownikom. Można to uczynić na zebraniu kancelarii lub sporządzając i rozsyłając je pocztą elektroniczną. Dobrym rozwiązaniem jest wspólna, regularna analiza prasy i publikacji branżowych na spotkaniach pracowników kancelarii. Wymagającą nieco więcej czasu i wysiłku formą rozpowszechniania wiedzy, jest gazetka kancelarii, w której przekazywane są najważniejsze zmiany w przepisach. Mimo, ze adresowana jest zazwyczaj do klientów kancelarii, może stanowić cenne źródło – przekazanej w przystępny, skrótowy sposób – wiedzy.
- gromadzenie wiedzy i ułatwienia dostępu do niej poprzez wykorzystanie rozwiązań informatycznych i nowych technologii. Dobrze zorganizowana baza wiedzy na temat realizowanych zleceń pozwala zaoszczędzić czas. Raz rozwiązana sprawa czy znalezione orzeczenie, może być wykorzystane powtórnie, dzięki umieszczeniu w bazie, dostępnej dla pracowników kancelarii.
Prenumerata czasopism, zakup publikacji książkowych, wykupienie dostępu do internetowych baz informacji czy zapewnie możliwości korzystania z elektronicznych baz aktów prawnych – to niektóre z form gromadzenia wiedzy potrzebnej do wykonywania zawodu doradcy podatkowego. Poczta elektroniczna i Internet to z kolei najefektywniejsze sposoby na dzielenie się wiedzą i rozpowszechnianie informacji.
Dzielenie się z innymi wiedzą to kwestia dobrej woli – nie każdy chętnie udostępnia zdobyte – często w wyniku ciężkiej pracy –informacje. Wyrobienie w zespole współpracujących ze sobą ludzi nawyku współdziałanie w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych, to transakcja, która opłaca się wszystkim.