W usługach profesjonalnych ogromne znaczenie mają po pierwsze relacje, a po drugie zaufanie. Wynika to z faktu, że są oparte w znacznej mierze na kontaktach międzyludzkich – nie ma mowy o świadczeniu usługi bez udziału obu stron: doradcy/księgowej i klienta. Z uwagi na to, że przedsiębiorca oddaje w ręce kancelarii lub biura sprawy finansowe swojej firmy (na której nierzadko opiera się byt jego i najbliższych), musi mieć pełne zaufanie do jego kompetencji.
Wiarygodność oznacza zaufanie, które można zdobyć m.in. dzięki właściwie prowadzonej komunikacji. Przedsiębiorca, który szuka biura rachunkowego potrzebuje informacji na temat potencjalnego partnera. Zwykle aby je uzyskać prosi o opinię znajomych i korzysta z ogólnodostępnych źródeł, najczęściej internetu. I tu pojawia się element łączący wiarygodność z wizerunkiem. Biuro lub kancelaria, które aktywnie, w spójny i autentyczny sposób komunikuje się z otoczeniem, zwiększają swoją wiarygodność. Nikt nie chce przecież współpracować z firmą, o której nic nie wiadomo i nikt o niej nie słyszał. Umiejętności komunikacyjne to sposób na budowanie wizerunku wiarygodnego partnera zarówno przez firmy jak i osoby (właścicieli, osoby zarządzające).
Warto jeszcze wspomnieć o jeszcze jednym aspekcie wiarygodności. Chodzi o relacje klienta biura rachunkowego lub kancelarii podatkowej ze swoimi klientami i kontrahentami. Z pewnością fakt, że ich sprawy podatkowe, księgowe i prawne są prowadzone przez wyspecjalizowany w tym zakresie podmiot, pozytywnie wpływa na ich wiarygodność. Przedsiębiorca ubiegający się o kredyt, dotacje czy angażując się kapitałowo w duże przedsięwzięcie będzie postrzegany jako godny zaufania, kiedy jego wiarygodność finansową potwierdza współpraca z podmiotem wyspecjalizowanym w księgowości i podatkach.