Po pierwsze, wysoka jakość. Bez wątpienia wysoki poziom merytoryczny usług świadczonych przez kancelarię podatkową i biuro rachunkowe to fundament jej sukcesu i rozwoju. Oznacza to brak błędów, terminowość, bycie na bieżąco z obowiązującymi przepisami prawa, aktualnym orzecznictwem, stałe podnoszenie kwalifikacji itd. Te wszystkie elementy pozwalają zrealizować najważniejsze zadanie każdej kancelarii i każdego biura: rozwiązywanie szeroko rozumianych problemów, z jakim zgłaszają się do nich klienci – obsługi prawnopodatkowej, udzielania porad podatkowych, reprezentowania klienta przed urzędami i sądami, planowania i opiniowania pod kątem podatkowym transakcji gospodarczych itd.
Po drugie, każdy przedsiębiorca doceni doradcę i księgowego, który zna specyfikę jego działalności oraz branży. Dlatego zadaniem kancelarii i biur jest dołożenie wszelkich starań do poznania i stałego poszerzania wiedzy na ten temat. Najprostszym i najskuteczniejszych źródłem informacji jest oczywiście sam klient. Najlepsze rozwiązania uwzględniają niepowtarzalny charakter i indywidualne potrzeby klienta – żaden z nich nie chce być traktowany jako kolejny podmiot, niczym nie różniący się od pozostałych.
Po trzecie, niezastąpionym partnerem biznesowym jest doradca wychodzący z inicjatywą, czyli zapobiegający problemom i podsuwający rozwiązania pomagające rozwinąć działalność klienta. Bierność i rutynowe podejście do obsługi to szansa dla aktywnej konkurencji, która może wykazać więcej zaangażowania w tym zakresie. Inicjatywa jest szczególnie ważna przy świadczeniu usług wymagających posiadania specjalistycznych, fachowych kompetencji, ponieważ klient, z uwagi na brak takiej wiedzy, nie jest w stanie sam określić swoich potrzeb, dostrzec szans i zapobiegać problemom.
Po czwarte, wygoda we współpracy to niezbędny warunek udanej kooperacji z klientem. Na ten element składa się wiele czynników: dogodne godziny pracy biura i elastyczność co do miejsca spotkań, zróżnicowane formy komunikacji, ułatwienia w dostarczaniu dokumentów, szybkość reakcji na zapytania itd.