Do tego celu Ministerstwo Finansów przygotowało szereg ułatwień. Wspólnie z partnerami medialnymi będzie informować, pomagać, uczyć i edukować. Lokalnie kampania promowana jest przez rzeczników izb skarbowych, którzy z roku na rok organizują akcję z coraz większym rozmachem.
Wykorzystane zostaną także spoty „PIT wyślij przez internet" i "Tatuaż", które mają z jednej strony budować świadomość możliwości złożenia deklaracji podatkowej przez Internet, a z drugiej promować i zachęcać podatników do składania deklaracji podatkowych drogą elektroniczną.
Kampania ma zaprezentować podatnikom, że polska administracja skarbowa staje się coraz bardziej nowoczesna i stosuje przyjazne rozwiązania informatyczne. System e-Deklaracje cieszy się coraz większym zaufaniem podatników – liczba osób rozliczających się przez Internet wzrasta z roku na rok. W 2009 roku rozliczyło się 320 tys. osób. Rok później, w 2011 r. już ponad milion podatników skorzystało z tej formy. W 2013 roku zaufało nam ponad 3,5 miliona podatników a w 2014 roku już ponad 5 milionów osób. W tym roku i Ty możesz dołączyć do tego grona.
W ramach akcji zostały przygotowane dla podatników liczne udogodnienia:
- pracująca sobota w urzędach skarbowych 7 marca – wszyscy, którzy nie zdążyli się jeszcze rozliczyć, będą mogli w tym dniu skorzystać z pomocy urzędników i złożyć deklarację w urzędzie skarbowym;
- punkty rozliczeń w galeriach handlowych - 13 - 15 marca
- wydłużone godziny pracy w urzędach skarbowych – 29 i 30 kwietnia – dla wszystkich spóźnialskich urzędy skarbowe w te dni będą pracowały dłużej.