Organizatorami spotkań będą organizacje pozarządowe, uczelnie, firmy, a także instytucje samorządowe. Szkolenia, warsztaty i spotkania w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości - generalnie - potrwają do niedzieli. W niektórych jednak przypadkach planuje się ich kontynuowanie również w grudniu. 20 listopada w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej odbędzie się konferencja, która zainauguruje cykl tzw. czwartków z przedsiębiorczością. Będą to spotkania z przedsiębiorcami i bezpłatne warsztaty dla tych, którzy myślą o założeniu własnej firmy. Kolejne spotkania odbędą się w Poznaniu (27 listopada), Krakowie (4 grudnia), Wrocławiu (11 grudnia) oraz Gdańsku (18 grudnia).

Podczas bezpłatnych warsztatów przyszli przedsiębiorcy poznają procedury związane z zakładaniem i prowadzeniem firm. Będą też mogli nauczyć się jak zarządzać czasem oraz budżetem, a także jak pozyskiwać środki unijne.

W Światowym Tygodniu Przedsiębiorczości przewidziano również szkolenia poświęcone analizowaniu lokalnych rynków, korzyściom i zagrożeniom związanym z prowadzeniem własnej firmy, korzystaniu z internetu oraz rozliczeniom podatkowym przedsiębiorców.
Organizatorzy spodziewają się, że w spotkaniach organizowanych w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości będzie uczestniczyło m.in. 80 tys. uczniów i studentów.

Warunki do prowadzenia przedsiębiorczości w Polsce są obecnie oceniane krytycznie. Według najnowszego raportu Fundacji Forum Obywatelskiego
Rozwoju (FOR), MillwardBrown SMG/KRC i Polski Przedsiębiorczej - Jak uwolnić przedsiębiorczość w Polsce - dzięki kilku prostym reformom nasz kraj może awansować aż o 30 miejsc w rankingu Banku Światowego „Doing Business". Obecnie Polska jest na 76 pozycji (na 181 krajów objętych rankingiem).
Do największych barier hamujących przedsiębiorczość w naszym kraju w raporcie zaliczono np. skomplikowany system podatkowy, kłopotliwe procedury dotyczące zakładania firm czy problemy z uzyskiwaniem pozwoleń na budowę.

Jak powiedział podczas konferencji prasowej Zbigniew Gajewski z Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, wśród prawie 80 państw organizujących Światowy Tydzień Przedsiębiorczości, Polska należy do liderów pod względem zaplanowanych wydarzeń.

„Przedsiębiorczość to cecha narodowa Polaków. Dlatego powinniśmy ją rozwijać" - mówił na konferencji Dariusz Żuk, prezes Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości i Polski Przedsiębiorczej. Jak powiedział, w Polsce własne firmy zakłada tylko 2 proc. absolwentów, podczas gdy w USA około 50 proc. Dlatego - zdaniem Dariusza Żuka - trzeba zmienić mentalność Polaków. W tym celu warto m.in. organizować spotkania młodzieży z przedsiębiorcami, którzy odnieśli sukces.

„Trzeba również prowadzić warsztaty, których uczestnicy nauczą się tworzenia biznesplanów. Warto promować najlepsze książki i wydawnictwa biznesowe" - wyliczał Żuk.