Według Davida H. Maistera, eksperta od zarządzania firmami usług profesjonalnych, każdy tego typu podmiot, a więc także kancelaria podatkowa lub biuro rachunkowe, aby przetrwać na rynku musi osiągnąć trzy cele, starając się utrzymać między nimi delikatną równowagę, a są to:
- Usługi – czyli zaspokojenie potrzeb klienta.
- Satysfakcja – uwzględnienie realiów rynku pracy.
- Rentowność – sukces finansowy – zaspokojenie ekonomicznych ambicji firmy.
Ta koncepcja stanowi potwierdzenie tego, że warunkiem dobrego prosperowania kancelarii podatkowych i biur rachunkowych jest dbałość o wysoką jakość usług między innymi poprzez stałe dopasowywanie oferty do zmieniających się potrzeb klienta oraz rozwijanie kompetencji (doskonalenie zawodowe). Jednocześnie profesjonalna usługa – dobra merytorycznie praca, terminowość, proaktywne podejście do klienta, to fundament promocji. Żadna reklama czy działania public relations nie zwiększą sprzedaży, jeśli usługa będzie niskiej jakości.
W usługach profesjonalnych pierwszorzędną role odgrywają pracownicy – osoby, które mają bezpośredni kontakt z klientem. Opinia na ich temat ich pracy – zarówno kompetencji, jak i poziomu obsługi, przekłada się bezpośrednio na ocenę kancelarii. Od satysfakcji pracowników, atmosfery panującej w biurze i organizacji pracy zależy poziom obsługi klienta. Stąd tak ważna jest dobra komunikacja, stałe podnoszenie kwalifikacji, udzielanie wsparcia i edukacja marketingowa personelu. Jednym z ważniejszym wyzwań kancelarii podatkowej i biura rachunkowego jest dobrze zaplanowana i starannie realizowana polityka pozyskiwania i utrzymywania najlepszych pracowników – od tego w znacznej mierze zależy sukces firmy.
Jak pisze D. Maister, zysk tak naprawdę stanowi formę nagrody, pozwalającej firmie na dalsze rozwijanie dwóch wspomnianych wcześniej elementów.
Dowiedz się więcej z książki | |
Doradca podatkowy. Jak z sukcesem prowadzić kancelarię, biuro rachunkowe
|