Trudno nie zgodzić się z opinią, że znacznie łatwiej promować w social media wielkie firmy, mające szerokie grono fanów, którzy sami szukają informacji o ulubionej marce odzieży czy wydarzeniu muzycznym. Z usług prawnych lub księgowych korzysta się wtedy, gdy taki obowiązek wynika z przepisów prawa albo pojawi się problemem, którego nie da się rozwiązać bez pomocy specjalisty. Nawet przedsiębiorcy, którzy na co dzień zmagają się z zagadnieniami prawnymi i księgowymi wolą oddać te sprawy w ręce fachowców i nie musieć martwić się zmianami przepisów lub konsekwencjami decyzji biznesowych. W związku z tym zaintrygowanie użytkowników sieci treściami związanymi z prowadzeniem biura rachunkowego lub kancelarii podatkowej to niełatwe wyzwanie. Oto cztery pomysły na to, o czym pisać na profilach firmowych w mediach społecznościowych i zyskać zainteresowanie.

1. Prezentowanie wiedzy. Działalność kancelarii i biur bazuje na specjalistycznej wiedzy. Jeśli tylko uda się ją „sprzedać” w ciekawy sposób, można zyskać szerokie grono zainteresowanych czytelników. Przydatne informacje, porady, wskazówki – tego w Internecie szuka każdy, zanim skorzysta z pomocy specjalisty. Dlatego dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, to w przypadków usług eksperckich znacznie skuteczniejszy sposób niż tradycyjna reklama.

2. Nawiązywanie do trendów. Z tej metody korzysta wiele biur i kancelarii, komentując informacje i wydarzenia z dziedziny podatków. Choć zagadnienia prawne i podatkowe same w sobie rzadko budzą emocje, to pokazanie ich skutków dla przeciętnego podatnika powoduje, że użytkownicy chętnie dzielą się tego typu treściami. Takie „podłączanie się” do tego, co jest aktualnie popularne pomaga przyciągnąć uwagę do firmy komentującej lub w jakiś sposób zaangażowanej w dany temat.

3. Opinie osób trzecich. Dobrym rozwiązaniem jest prezentowanie rekomendacji i opinii zadowolonych klientów. Takie treści są znacznie bardziej wiarygodne niż autoreklama. Coraz częściej w Internecie pojawiają się materiały wideo, w których o biurze i kancelarii nie mówi właściciel, tylko zadowolony klient. Podobnie działają rekomendacji znanych osób – autorytetów w określonym środowisku (tzw. liderów opinii) – biznesmenów, którzy odnieśli sukces albo osób stojących na czele organizacji zrzeszających osoby prowadzące działalność gospodarczą.

4. Wyróżnić się i zaskoczyć. Niełatwo jest stworzyć oryginalne treści, ale niezawodnym sposobem na zaciekawienie użytkowników portali społecznościowych się emocje i humor. Zabawna, niebanalna i oryginalna treść lub forma przekazu skutecznie zwracają uwagę.

Opracowano w oparciu o blog.hootsuite.com, 7 Tips for Marketing a „Boring” Brand on Social Media, Kaylynn Chong, 04.12.2017 r.