Takie stanowisko zostało zaprezentowane przez wojewódzkie sądy administracyjne w następujących wyrokach: wyrok WSA z dnia 13.1.2010 r., sygn. I SA/Bd 933/09, LEX., oraz wyrok WSA z dnia 3.12.2009 r., sygn. I SA/Wr 1435/09, LEX; wyrok z dnia 10.11.2009 r., sygn. III SA/Wa 623/09, LEX; wyrok z dnia 6.10.2006 r., sygn. I SA/Po 708/09, LEX; wyrok WSA z dnia 24.10.2008 r., sygn. III SA/Wa 1195/08, LEX.
Orzecznictwo jest zatem istotnym miernikiem legalności wydawanych interpretacji indywidualnych Co więcej pomijanie dorobku orzeczniczego przez organy wydające indywidualne interpretacje powoduje naruszenie zasady prowadzenia postępowania w sposób budzący zaufanie do organów podatkowych (zgodnie z art. 121 §1 O. p,) i może spowodować uchyleniem interpretacji na etapie postępowania sądowo-administracyjnego.
WSA w Warszawie w wyroku z dnia 24.10.2008 r., sygn. III SA/Wa 1193/08, LEX, uznał, że „skoro organ wydający interpretacje indywidualne może w ramach działania ex officio zmienić wydaną już uprzednio interpretację z racji stwierdzenia jej wadliwości w świetle orzecznictwa sądowego, to tym bardziej ma obowiązek dokonywać analizy tego orzecznictwa w postępowaniu zmierzającym do wydania takiej interpretacji, a zwłaszcza w przypadku, gdy na takowe orzecznictwo powołuje się osoba składająca wniosek o jej wydanie”.