Firmy nastawione na obsługę klientów z lokalnego rynku, np. powiatu, mają do dyspozycji kilka tytułów dzienników papierowych. Warto najpierw sprawdzić, które z nich cieszą się największą popularnością w regionie i jaki mają nakład (np. tutaj). Decydując się na reklamę w dzienniku należy wybrać strony, które zainteresują przedsiębiorców (np. dział biznes, finanse, gospodarka) albo zarezerwować miejsce na pierwszej stronie. Jak czytamy w najważniejszym podręczniku marketingu autorstwa P. Kotlera i K.L Kellera, eksperci od reklamy prasowej wskazują na jej trzy najważniejsze elementy. Podana kolejność nie jest przypadkowa:
- obraz - musi być wyrazisty i przyciągnąć uwagę,
- nagłówek - powinien podkreślać obraz i zachęcać odbiorcę do przeczytania treści ogłoszenia,
- treść - ma angażować czytelnika, a nazwa firmy musi być odpowiednio wyeksponowana.
Kotler i Keller podają kolejne wskazówki, które pomogą zwiększyć skuteczność reklamy prasowej:
- czytelnik musi już na pierwszy rzut oka wiedzieć, z kim ma do czynienia – czym zajmuje się firma, jakie usługi oferuje, jaką branżę reprezentuje. Zupełnie inaczej powinna być zaprojektowana grafika do reklamy klubu fitness niż ogłoszenie biura rachunkowego, ponieważ różne są grupy docelowe, przekaz i cel zamieszczenia takiej reklamy.
- reklama musi być czytelna i zrozumiała – potencjalny klient musi wiedzieć, a nie domyślać się co się mu oferuje,
- warto krótko wskazać korzyści (odbieramy dokumenty od klienta, zapewniamy rozwiązania on-line, specjalizujemy w określonych branżach, oferujemy dodatkowe usługi itp.),
- reklama powinna być składnikiem spójnego i konsekwentnie stosowanego systemu identyfikacji wizualnej firmy - logo i użyte w ogłoszeniu barwy mają budować wizerunek i markę przedsiębiorstwa oraz – jak wspomniano wcześniej – łatwo je identyfikować.
Opracowano w oparciu o P. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2015 r.