Najważniejsze sfery, w jakich polska prezydencja pragnie ukierunkować działalność Rady ECOFIN, to:
•stabilizacja sytuacji w związku z poważnym stanem finansów publicznych w niektórych państwach UE oraz wzmocnienie zarządzania gospodarczego w UE,
•wspieranie i promocja szybkiego przyjęcia propozycji zmierzających do poprawy regulacji i nadzoru rynków finansowych,
•sprawne przeprowadzenie rocznej procedury budżetowej zgodnie z nowymi uregulowaniami prawnymi zapisanymi w Traktacie Lizbońskim, które przyznają Parlamentowi Europejskiemu i Radzie równe prawa,
•kontynuacja prac nad zmianą rozporządzenia finansowego ustanawiającego nowe zasady budżetowe w celu efektywnego wdrażania polityk UE,
•rozpoczęcie prac nad nowym kształtem systemu dochodów budżetu UE na podstawie propozycji Komisji Europejskiej w celu stworzenia nowoczesnego i sprawiedliwego sposobu finansowania działań UE w nowych wieloletnich ramach finansowych,
•podjęcie próby zreformowania mechanizmów w UE służących należytej kontroli dochodów i wydatków budżetowych,
•kontynuacja prac nad propozycją Komisji Europejskiej w dziedzinie podatków bezpośrednich dotyczącej wspólnej skonsolidowanej podstawy opodatkowania,
•podjęcie prac nad regulacjami dotyczącymi współpracy administracyjnej w zakresie podatku akcyzowego,
•kontynuacja prac w obszarze podatku od wartości dodanej, które spowodują uproszczenie regulacji i zmniejszenie obciążeń administracyjnych,
•wypracowywanie i prezentowanie przez UE możliwie skoordynowanego stanowiska na gospodarczych forach międzynarodowych,
•wzmocnienie współpracy gospodarczej z krajami partnerskimi objętymi Europejską Polityką Sąsiedztwa, w szczególności z państwami uczestniczącymi w Partnerstwie Wschodnim, państwami należącymi do Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu oraz państwami kandydującymi do członkostwa w UE.
Polska zamierza w czasie prezydencji podjąć wyzwanie zwiększenia potencjału wzrostu gospodarczego i stabilności finansowej w UE. To bez wątpienia szansa na wielopłaszczyznową promocję naszego kraju, również w wymiarze gospodarczym.
•stabilizacja sytuacji w związku z poważnym stanem finansów publicznych w niektórych państwach UE oraz wzmocnienie zarządzania gospodarczego w UE,
•wspieranie i promocja szybkiego przyjęcia propozycji zmierzających do poprawy regulacji i nadzoru rynków finansowych,
•sprawne przeprowadzenie rocznej procedury budżetowej zgodnie z nowymi uregulowaniami prawnymi zapisanymi w Traktacie Lizbońskim, które przyznają Parlamentowi Europejskiemu i Radzie równe prawa,
•kontynuacja prac nad zmianą rozporządzenia finansowego ustanawiającego nowe zasady budżetowe w celu efektywnego wdrażania polityk UE,
•rozpoczęcie prac nad nowym kształtem systemu dochodów budżetu UE na podstawie propozycji Komisji Europejskiej w celu stworzenia nowoczesnego i sprawiedliwego sposobu finansowania działań UE w nowych wieloletnich ramach finansowych,
•podjęcie próby zreformowania mechanizmów w UE służących należytej kontroli dochodów i wydatków budżetowych,
•kontynuacja prac nad propozycją Komisji Europejskiej w dziedzinie podatków bezpośrednich dotyczącej wspólnej skonsolidowanej podstawy opodatkowania,
•podjęcie prac nad regulacjami dotyczącymi współpracy administracyjnej w zakresie podatku akcyzowego,
•kontynuacja prac w obszarze podatku od wartości dodanej, które spowodują uproszczenie regulacji i zmniejszenie obciążeń administracyjnych,
•wypracowywanie i prezentowanie przez UE możliwie skoordynowanego stanowiska na gospodarczych forach międzynarodowych,
•wzmocnienie współpracy gospodarczej z krajami partnerskimi objętymi Europejską Polityką Sąsiedztwa, w szczególności z państwami uczestniczącymi w Partnerstwie Wschodnim, państwami należącymi do Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu oraz państwami kandydującymi do członkostwa w UE.
Polska zamierza w czasie prezydencji podjąć wyzwanie zwiększenia potencjału wzrostu gospodarczego i stabilności finansowej w UE. To bez wątpienia szansa na wielopłaszczyznową promocję naszego kraju, również w wymiarze gospodarczym.