Odpowiadając na kilka pytań dotyczących swojej działalności można odkryć i zdefiniować niepowtarzalny, właściwy tylko dla nas charakter prowadzonej firmy.
Kim jestem, dlaczego zajmuje się właśnie tym?
Zwykle początek każdej działalności gospodarczej daje zaspokojenie potrzeb kilku klientów, którzy zadowoleni z usługi postanawiają kontynuować współpracę. Z czasem pojawiają się kolejne zlecenia, wiele z nich dzięki rekomendacji dotychczasowych klientów. W ten sposób swój start na rynku może przedstawić większość biur i kancelarii, ale za każdą z tych historii kryje się coś więcej – niezagospodarowana nisza na lokalnym ryku, wcześniejsze doświadczenia w zupełnie innej branży, które przydały się później przy prowadzeniu obsługi księgowej określonej grupy przedsiębiorców albo doświadczenia wyniesione w pracy w korporacji. Jedni właściciele kancelarii podatkowych zaczynali w latach dziewięćdziesiątych, inni znacznie później dlatego ich opowieści o początkach działalności będą się różnić. Dla klienta jest ważna historia firmy, bo ona pokazuje doświadczenie, a zarazem uwiarygadnia i buduje zaufanie.
Z czego jesteśmy dumni?
Kancelarie i biura, które funkcjonują na rynku od wielu lat często mogą pochwalić się obsługą klientów, którym towarzyszyli już od momentu zakładania działalności, aż do obecnej chwili. Taka długofalowa współpraca i wieloletnia lojalność klienta to najlepsza rekomendacja, a zarazem argument, którego można użyć w rozmowie z potencjalnymi klientami. Inne przykłady działań i faktów, które warto zaprezentować, to uzyskane certyfikaty, wyróżnienia i nagrody, aktywność w organizacjach zrzeszających przedsiębiorców, współpraca z instytucjami, urzędami, uczelniami, czy zaangażowanie społeczne.
Jak mogę Ci pomóc?
Podstawową cechą autoprezentacji firmy jest takie pokazanie oferty, w którym klient dostrzeże rozwiązanie swojego problemu. Jednym słowem nasza oferta musi stanowić prostą odpowiedź na jego aktualną potrzebę. Dlatego z perspektywy usługodawcy „Nasza kancelaria świadczy usługi…” należy przestawić się na punkt widzenia klienta „pomożemy Ci w …).
Co zyskasz, czyli korzyści
Prezentując swoją ofertę nie należy opisywać usług i wskazywać ich cech, tylko korzyści jakich może spodziewać się klient decydując się na współpracę z kancelarią lub biurem. Warto więc poszukać mocnych stron swojej działalności – jak to zrobić? Należy przyjrzeć się wszystkim składnikom firmy – począwszy od osoby właściciela (jego cech, doświadczenia, sukcesów, kompetencji itd.) oraz zatrudnionych pracowników, lokalizacji, zakresu obsługi (oferty), a także specjalizacji, unikatowego doświadczenia (w określonych branżach lub czynnościach), udogodnień we współpracy (np. wykorzystaniu nowych technologii).