Jedno z zapytań skierowanych do Zespołu ds. Etyki Doradców Podatkowych Krajowej Rady Doradców Podatkowych wiąże się z  opracowywaniem i wydawaniem broszur informacyjnych (newsletterów) poświęconym zagadnieniom związanym z prawem podatkowym. W pytaniu wskazano, że doradcy podatkowi zatrudnieni w kancelarii podatkowej przygotowują broszury informacyjne dla jej potencjalnych lub obecnych klientów. Broszury te dotyczą zagadnień związanych z problematyką prawa podatkowego (np. informacje o zmianach w prawie, wybór orzeczeń lub interpretacji indywidualnych poświęconych danemu zagadnieniu bądź branży) oraz możliwości poprawy efektywności rozliczeń podatkowych. Wątpliwość dotyczy  tego, czy można to uznać za jedną z form podnoszenia kwalifikacji zawodowych. W przedstawionej sytuacji powstaje problem z określeniem granicy pomiędzy podnoszeniem kwalifikacji zawodowych a świadczeniem usług doradztwa podatkowego na rzecz klientów kancelarii. W odpowiedzi udzielonej przez Zespół Etyki czytamy, że – tak jak w przypadku szkoleń - także przygotowanie broszury informacyjnej dla klientów wymaga wkładu merytorycznego, a także pozyskania specjalistycznej wiedzy. Jeśli treść broszury nie odnosi się do konkretnej sprawy klienta, a traktuje o ogólnej materii przepisów podatkowych, można uznać ją za formę podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Więcej odpowiedzi na pytania dotyczące stosowania przepisów Zasad Etyki w części związanej z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych można znaleźć w serwisie internetowym, www.kidp.pl