Administracja podatkowa województwa podlaskiego już kilka lat temu opracowała wewnętrzne standardy obsługi podatników.
- Staramy się je cały czas wypełniać a także poszukiwać nowych, które sprawiłyby, że każdy kontakt podatnika z urzędem skarbowym będzie przez niego oceniony pozytywnie zarówno pod względem profesjonalizmu obsługi, jak i przyjazności urzędników. - mówi Maria Suszczyńska, Dyrektor Izby Skarbowej w Białymstoku.
Podlaska skarbówka pamiętając o swoim podstawowym zadaniu jakim jest pobór podatków, stara się tak organizować swoją pracę, żeby jak najbardziej ułatwiać podatnikom wykonywanie ich obowiązków.
- Cały czas pracujemy nad jakością obsługi w urzędach, ale z wewnątrz nie widać wszystkiego. Dlatego postanowiliśmy zapytać przedsiębiorców o to, co im najbardziej utrudnia załatwianie spraw w urzędach skarbowych. Uzyskane podpowiedzi chcemy wykorzystać w procesie przygotowania i wdrożenia kolejnych usprawnień ułatwiających przedsiębiorcom życie. - dodaje Radosław Hancewicz, rzecznik prasowy Izby Skarbowej w Białymstoku. - Praca nad jakością obsługi nie kończy się nigdy. Dlatego, choć mamy wiele sygnałów, że podatnicy z satysfakcją zauważają pozytywne zmiany w podlaskich urzędach skarbowych, chcemy zrobić krok dalej i dać podatnikom możliwość ciągłego wpływania na to w jaki sposób będzie organizowana praca w urzędach skarbowych. Przedsiębiorców uważamy za bardzo ważnych partnerów przy planowaniu usprawnień i stąd nazwa akcji: "Partnerzy w usprawnieniach"