Najczęstszą przyczyną niepowodzenia działań marketingowych jest podejmowanie ich od przypadku do przypadku, bez przemyślanego i odpowiednio zaprojektowanego planu. Drugim powodem fiaska akcji promocyjnych jest brak konsekwencji i wytrwałości w ich realizacji. Wiele kancelarii i biur decyduje się na przykład na stworzenie nowej lub przebudowanie starej strony internetowej. W efekcie powstaje witryna, w której znajdują się tylko podstawowe informacje i kilka zamieszczonych na początku aktualności, ponieważ z czasem mija zapał do regularnej aktualizacji. Zwykle kiedy strona zostaje uruchomiona, właściciel przestaje poświęcać jej uwagę uznając, że zadanie zostało wykonane i na tym koniec. Inny przykład nieskutecznych „zrywów” marketingowych, to jednorazowe wykupienie kampanii reklamowej w mediach albo założenie podatkowego bloga i poprzestanie na kilku wpisach.
Aby strategia promocyjna była skuteczna, musi przede wszystkim określać cel, jaki ma być osiągnięty. Konieczne jest zebranie jak największej liczby informacji na temat grupy docelowej – do kogo chcemy trafić z naszym przekazem, kim jest potencjalny klient, gdzie szuka informacji itd. Strategia komunikacyjna powinna być wielokanałowa – działania public relations powinny być wspierane innymi formami promocji, takimi jak np. reklama. Przekaz musi być spójny, wielokanałowy i nadawany w dłuższej perspektywie czasu. Tylko długofalowa komunikacja jest w stanie przynieść oczekiwane skutki. Chodzi o to, by dotrzeć do potencjalnego klienta różnymi ścieżkami i utrwalić informacje o kancelarii i jej ofercie. Szczegółowe zaplanowanie kolejnych etapów strategii nie oznacza, że należy trzymać się kurczowo podjętych na wstępie założeń. Wskazana jest elastyczność rozumiana jako aktywne reagowanie na zmiany i gotowość do korekty nietrafionych pomysłów i rozwiązań. Planując promocję często zaniedbuje się dwa ważne etapy: dokładną analizę stanu wyjściowego oraz ustalenie zasad mierzenia efektów. Zwłaszcza ten drugi element bywa zupełnie pomijany i mimo intensywnych wysiłków do końca nie wiadomo, czy przyniosły one skutek, bo nie wiemy jak je zmierzyć.
I na koniec - strategia promocji powinna być realna – nie dajmy się ponieść zbyt ambitnym zamierzeniom, których nie będziemy w stanie zrealizować.