Z projektowaniem stron internetowych jest podobnie jak z obsługą doradczą i księgową: nie może być zrealizowana bez zaangażowania klienta. Dlatego zlecając wykonanie firmowej strony trzeba się liczyć z konieczność poświęcenia czasu, szczególnie na pierwszym etapie współpracy.
Pierwszy krok to wykupienie hostingu (serwera, na którym będzie umieszczona strona) oraz domeny (nazwy strony). Na tym etapie jest też możliwe stworzenie firmowych kont mailowych w wybranej domenie.
Od tego, jak dokładnie i szczegółowo opiszemy naszą działalność i jej specyfikę zależy, czy strona stanie się niepowtarzalną prezentacją naszej działalności w internecie, czy kolejną wizytówką, niczym nie wyróżniającą się od konkurencji. Twórca strony www potrzebuje od nas informacji nie tylko na temat firmy: świadczonych usług, charakterystyki zespołu, korzyści dla klienta i wyróżników oferty, ale również danych dotyczących stron konkurencji. Cenną wskazówką będzie wskazanie przez zleceniodawcę stron, które zwróciły jego uwagę i mogą wskazywać kierunek prac projektowych. Można też podać przykłady, jak strona zdecydowanie nie powinna wyglądać.
Jeśli kancelaria lub biuro posiadają już system identyfikacji wizualnej, wystarczy przekazać logo i specyfikację dotyczącą barw firmowych, w przeciwnym wypadku konieczne będzie uzgodnienie preferowanych kolorów, można też zlecić zaprojektowanie znaku firmowego. Równie ważna jak treść jest wizualna strona witryny. W sieci dostępnych jest wiele serwisów oferujących fotografie i grafiki, także o tematyce biznesowej, które można wykorzystać na stronie. Alternatywą dla katalogowych zdjęć mogą być własne fotografie – właściciela, pracowników, biura (z zewnątrz i w środku). To gwarancja niepowtarzalności strony, ponieważ zawsze istnieje ryzyko, że te same zdjęcia katalogowe wybierze konkurencja.
Kolejny krok to określenie rodzaju i ilości modułów na stronie. Podstawowe elementy to informacje o kancelarii lub biurze (O nas), oferta, zespół i dane do kontaktu. Można dodać kolejne moduły, takie jak np. aktualności, informacje o korzyściach ze współpracy, cennik, rekomendacje klientów, promocje, galeria zdjęć, publikacje, itp. Na stronie można też zamieścić strefę dla klienta dostępną po zalogowaniu, a także formularze kontaktowe czy kwestionariusze umożliwiające wycenę usługi. Jeśli kancelaria lub biuro posiada profile w social media lub prowadzi blog, warto umieścić na stronie firmowej podlinkowane ikonki.