Dobra nazwa powinna jednoznacznie wskazywać, jaką branżę reprezentuje firma, czym wyróżnia się spośród konkurencji. Może komunikować, czy jest nowoczesna, czy może tradycyjna. Im więcej informacji oddających charakter kancelarii zostanie zawartych w krótkiej nazwie, tym lepiej.

W porównaniu do innych działań marketingowych, nazwa jest elementem stałym -  nie zmienia się jej nigdy lub zmienia bardzo rzadko. Przyjmuje się, że nazwa powinna być łatwa do zapamiętania, dobrze kojarząca się, oddająca istotę działalności, podkreślająca korzyści płynące z oferty firmy, unikalna.

Odpowiednio dobrana nazwa mówi sama za siebie. Staje się fundamentem, który wspiera strategię firmy przez wiele lat. Dlaczego rola nazwy jest tak istotna? Oto najważniejsze powody:
- nazwa jest dla klienta pierwszym kontaktem z firmą i jej ofertą,
- nazwa jest jedynym uniwersalnym środkiem komunikatu we wszystkich kanałach komunikacyjnych,
- nazwa jest jedynym środkiem, którego klienci używają, aby rozmawiać o firmie z innymi potencjalnymi klientami,
- dobrze dobrana nazwa, przekonuje klienta do tego, żeby wybrać właśnie daną usługę (produkt), 
- właściwie dobrana nazwa przypomina o sobie, kiedy klient ponownie chce skorzystać z usługi lub kupić produkt,
- nazwa inicjuje proces sprzedaży, jest pierwszym sprzedawcą i reprezentantem firmy, który na dodatek pracuje przez 24 godziny na dobę.

Osiem cech nazwy

Znaczenie. Forma znaczeniowa jest pierwszym filarem, na którym opiera się nazwa. Powinna komunikować, czym zajmuje się firma, co robi, jak to robi.
Komunikatywność. Dobra nazwa jest harmonijnie zbudowana, „nie łamie języka”, nie sprawia trudności podczas czytania. Jest przyjemna dla oka i ucha, łatwa do wymówienia. Powinna być  krótka.
Unikatowość. Używanie takich części słów jak: pro, net, inter lub oczywistych kombinacji jak ProNet z pewnością nie jest wskazane.
Jednoznaczność. Należy zastanowić się, czy nazwa nie posiada niepożądanych skojarzeń. Czy nie jest dwuznaczna - zarówno po polsku i w innych głównych językach, a także w językach, którymi posługują się potencjalni klienci. Dobre, kosmopolityczne nazwy bazują na rdzeniach słów, które są rozpoznawane w różnych językach.
Rejestrowalność. Należy sprawdzić, czy znak handlowy nie należy już do kogoś innego.
Obrazowość. W erze obrazków dobra nazwa powinna tworzyć jednoznaczne i pozytywne skojarzenia.
Medialność. Medialność to taka cecha, która powoduje jej widoczność w strumieniu słowa pisanego - to prawdopodobieństwo, że słowo zostanie rozpoznane w potoku tekstu, np. w gazecie. Medialność to także „słyszalność” w strumieniu mowy - oznacza, że słowo zostanie rozpoznane w normalnym potoku codziennego porozumiewania się.
Ponadczasowość. Siła nowostworzonej nazwy będzie miała bezpośredni wpływ na to, jak firma będzie postrzegana przez następnych kilka, kilkanaście a nawet kilkadziesiąt lat.

W artykule wykorzystano informacje zawarte na www.synonim.pl