Zgodnie z delegacją ustawową z art. 8a Prawa celnego minister finansów określił w projekcie rozporządzenia:
1) wnioski, do których stosuje się alternatywne wymogi dla danych w stosunku do wymogów określonych w załączniku A do rozporządzenia Komisji (UE) nr 2015/2446 z 28 lipca 2015 r. uzupełniającego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 952/2013 w odniesieniu do szczegółowych zasad dotyczących niektórych przepisów UKC,
2) wnioski, do których stosuje się wymogi dla danych określone w załączniku 12 do rozporządzenia Komisji (UE) 2016/341 z 17 grudnia 2015 r. zamiast wymogów określonych w załączniku A do rozporządzenia delegowanego,
3) inne wnioski dla których w unijnym prawie celnym nie określono szczegółowych wymogów dla danych zawartych w tych wnioskach,
4) wymogi dla danych zamieszczanych w deklaracji do czasowego składowania, powiadomieniu o przybyciu oraz powiadomieniu o pierwotnym wywozie,
5) dokumenty załączane do wniosków, deklaracji i powiadomień o których mowa powyżej.
W projekcie doprecyzowano wymogi dla danych określonych w dokumentach celnych.
Projektowane regulacje są oparte na regulacjach unijnych zawartych dotychczas w rozporządzeniu wykonawczym do WKC. Po 1 maja 2016 r. określenie danych w zakresie projektowanego rozporządzenia pozostawiono w gestii regulacji krajowych.