Projekt rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia oraz trybu dokonywania wpisu na listę agentów celnych powstał w związku ze zmianami wprowadzonymi ustawą z 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (Dz. U. poz. 768)
Zobacz: Wpis na listę agentów celnych bez egzaminu >>
Wpis na listę agentów celnych będzie obejmował:
- numer i datę wpisu;
- nazwisko, imię i datę urodzenia;
- miejsce i adres zamieszkania;
- numer ewidencyjny PESEL, o ile został nadany;
- w przypadku uznania kwalifikacji do wykonywania zawodu agenta celnego uzyskanych w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwach członkowskich EFTA - stronach umowy o EOG, numer i datę decyzji o uznaniu kwalifikacji do wykonywania zawodu agenta celnego.
Umieszczenie powyższych informacji na liście jest konieczne do monitorowania prawidłowości czynności wykonywanych przez agentów.