Planując działania promocyjne wiele firm skupia się na działaniach skierowanych do potencjalnych klientów, zaniedbując pozyskanych już zleceniobiorców. Tymczasem ta sfera promocji jest równie ważna jak działania marketingowe nastawione na poszerzenie grona klientów. Warto spojrzeć na tę kwestię z perspektywy kosztów promocji: jakiekolwiek działania reklamowe czy wizerunkowe wymagają nakładu czasu i wydatków. W wielu przypadkach okazuje się jednak, że w pozyskanych klientach drzemie duży potencjał na poszerzenie zakresu współpracy. Skutecznym sposobem na to, by określić możliwe pola współpracy z klientem biura lub kancelarii jest spotkanie, w trakcie którego wspólnie z klientem dokonywana jest diagnoza jego aktualnych potrzeb biznesowych. W wielu przypadkach okazuje się, że podpisana wiele lat temu umowa zupełnie nie przystaje do obecnej sytuacji obsługiwanej firmy i wymaga modyfikacji. Rolą doradcy i księgowego jest wskazanie obszarów, w jakich kancelaria lub biuro mogą wesprzeć rozwój klienta.
Zaangażowanie w dobrą obsługę obecnych klientów niesie ze sobą jeszcze jedną korzyść – zwiększenie szansy na polecenie kancelarii lub biura innym przedsiębiorcom. Zadowolony klient, szczególnie wtedy, gdy uzyskuje z tego tytułu korzyści, chętnie zarekomenduje sprawdzone usługi znajomym.
Chociaż, jak wspomniano na wstępie, przedsiębiorcy rzadko i niezbyt chętnie zmieniają biura rachunkowe, to z pewnością nie są obojętni na kierowane do nich przez konkurencję oferty, które bardzo często są oparte wyłącznie na argumencie niższej ceny. Klient, który korzysta nie tylko z wysokiej jakości usług, ale poświęca się mu wiele uwagi i dba o dobrą atmosferę współpracy, z pewnością będzie bardziej odporny na tego typu propozycje. Podstawą pozytywnych relacji z klientem jest stały kontakt zmierzający do maksymalnego dopasowania oferty do jego aktualnych potrzeb, troska o wygodną współpracę oraz budowanie świadomości korzyści, których nie znajdzie u konkurencji.