Fundamentem i podstawowym warunkiem pomyślnego funkcjonowania kancelarii podatkowych i biur rachunkowych jest wysoka jakość świadczonych usług. Bez niej żadne zabiegi marketingowe nie są w stanie poprawić notowań firmy. Mówiąc o jakości należy mieć na uwadze nie tylko merytoryczną wiedzę pracowników, stale doskonaloną przez różne formy podnoszenia kwalifikacji, ale także profesjonalną obsługę klienta – terminowość, uprzejmość, sprawnie działające procedury, wygodę współpracy, sprawną komunikację itd. Jest ona równie ważna i w znacznym stopniu wpływa na ocenę kancelarii lub biura.
Można się spotkać ze stwierdzeniem, że wysoka jakość sprzedaje się sama. Niestety, w warunkach nasilonej konkurencji w branży usług księgowych, niskiej świadomości prawnej wśród przedsiębiorców i ciągle liczącym się argumentem niskiej ceny, ta teoria już się sprawdza. Wysoka jakość jest koniecznym, ale nie jedynym warunkiem rozwoju. Aby przyciągnąć klientów i utrzymać dotychczasowe zlecenia konieczne jest zwiększenie widoczności kancelarii lub biura, jej rozpoznawalności oraz stworzenie mocnej marki.
Aby to osiągnąć niezbędna jest aktywna komunikacja. Nie musi to być koniecznie typowa reklama – w przypadku usług profesjonalnych lepiej sprawdzają się inne formy promocji, zwłaszcza public relations. Nawet osoby sceptycznie podchodzące do działań marketingowych przyznają, że najlepsi fachowcy od podatków księgowości nie osiągną nic, jeśli nie wyjdą z jakimkolwiek komunikatem do potencjalnych klientów. Trudno też nie zgodzić się z tym, że rozpoznawalna marka kancelarii i biura ułatwia zdobycie nowych zleceń. Ogromnie ważnym czynnikiem jest również budowanie dobrych relacji z klientami. Jest to warunek długofalowej współpracy, lojalności klienta i udzielania rekomendacji.
Triada: jakość, marka, promocja to ważna alternatywa dla strategii opartej wyłącznie na oferowaniu niskiej ceny. Lepiej sprawdza się zapewnienie klientowi wysokiej jakości usług, jasne wyznaczenie celów biznesowych wsparte dobrze zaplanowaną i konsekwentnie realizowaną komunikacją marketingową.