Oto najważniejsze wskazówki jak pisać artykuły merytoryczne (np. porady podatkowe, artykuły eksperckie) oraz materiały promujące kancelarię lub biuro, aby nie tylko były wartościowe dla czytelników (potencjalnych klientów), ale też dobrze się pozycjonowały.
1. Tworząc tekst patrz przez okienko wyszukiwarki. Niezależnie od tego, czy jest to fachowy tekst czy oferta, tworząc go zadaj sobie pytanie, co czytelnik wpisze w pole wyszukiwania i czy ta fraza jest zawarta w Twoim tekście. Inaczej rzecz ujmując – Twój tekst ma być odpowiedzią na pytanie, które internauta wpisze w wyszukiwarce.
2. Tytuł – odpowiedni dla czytelnika i wyszukiwarek. Musi w zwięzły sposób informować o czym jest tekst, a dla wyszukiwarek być miniaturowym streszczaniem albo opisem materiału. Miniaturowym, bo musi być krótki, tzn. zawierać nie więcej niż kilkadziesiąt znaków.
3. Obrazki też mają znaczenie. Jeśli w tekście jest zdjęcie lub grafika (wykres, schemat, inforgrafika itp.), koniecznie trzeba nadać im opis. Po pierwsze, jeśli się nie wyświetlą to czytelnik przeczyta, co powinien zobaczyć, a po drugie tekst (w przeciwieństwie do obrazków) jest „czytany” przez wyszukiwarki.
4. Słowa kluczowe – z umiarem. Zdarza się, że autor chcąc zapewnić tekstowi wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania umieszcza w tekście zbyt dużą ilość słów kluczowych. Taki materiał staje się niestrawny i na pierwszy rzut oka widać, że został napisany bardziej z myślą o wyszukiwarce niż o czytelniku. Dlatego pamiętając o ujęciu w tekście kluczowych słów - w tytule, wprowadzeniu (jest to szczególnie ważne na początku) oraz dalej – w śródtytułach (nagłówkach) i akapitach - zachować umiar.
Na koniec jeszcze jedna wskazówka – warto myśleć o optymalizacji tekstów pod kątem SEO, ale na pierwszym miejscu należy zawsze stawiać wartościową i ciekawą treść. Algorytm stosowany w wyszukiwarkach co pewien czas się zmienia, w przeciwieństwie do wysokich wymagań czytelników.