Zgodnie z art. 7 ust. 7 udp, doradca jest zobowiązany zawiadomić Krajową Radę Doradców Podatkowych o wszelkich zmianach danych w terminie 30 dni od dnia zaistnienia tych zmian dotyczących:
- imienia i nazwiska;
- oznaczenie miejsca zamieszkania;
- oznaczenia miejsca wykonywania doradztwa podatkowego (siedziby);
- rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej lub rodzaju zatrudnienia;
- numeru identyfikacji podatkowej (NIP) lub innego numeru służącego identyfikacji dla celów podatkowych lub ubezpieczeń.
Warto pamiętać, że zawieszenie wykonywania zawodu to również przypadek aktualizacji danych.
Informacje o zmianie danych powinny być zgłaszane przez doradców w formie pisma – własnoręcznie podpisanego i wysłanego do Biura KIDP pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną – w tym drugim przypadku pismo musi być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Aby usprawnić aktualizację danych można skorzystać z panelu mDoradca w serwisie internetowym KIDP. Można tam dokonać zmiany danych, a następnie:
- wydrukować formularz zgłoszenia zmian,
- własnoręcznie podpisać formularz akceptujący zmiany,
- przesłać wydrukowany formularz pocztą tradycyjną na adres biura KIDP.
Wprowadzone do mDoradcy zmiany będą widoczne i zaakceptowane w serwisie dopiero z chwilą wpływu informacji o zmianie danych do Biura KIDP.
Należy pamiętać, że naruszenie dyspozycji zawartej w art. 7 ustawy o doradztwie podatkowym podlega odpowiedzialności dyscyplinarnej.