Najważniejszym warunkiem jest w tym przypadku wyraźne komunikowanie specjalizacji. Projektując stronę internetową, materiały promocyjne, rozważając udział w wydarzeniach branżowych konieczne jest wskazywanie do kogo adresowana jest oferta. Chodzi o to, by każda informacja na temat kancelarii była jednoznacznie skierowana i precyzyjnie kierowana do wybranej grupy docelowej. Budowanie kolejnych elementów oferty branżowej powinno zmierzać do jak najpełniejszego wpasowania się w specyfikę potrzeb danej grupy zawodowej. Kompleksowa i wyspecjalizowana obsługa zawsze jest bowiem poszukiwana i doceniana.
Promocja skierowana do branży powinna być wielokanałowa po to, by stworzyć potencjalnym klientom jak najwięcej okazji do kontaktu z kancelarią. Nastawiony na rozwój prowadzonej działalności właściciel firmy budowlanej, z branży ochrony zdrowia czy transportu samochodowego czerpie informacje potrzebne do prowadzenia biznesu czytając określone publikacje, odwiedzając serwisy internetowe, biorąc udział w konferencjach, szkoleniach czy targach, przynależąc do organizacji branżowych itd. Nastawiając się na obsługę takiego klienta trzeba być tam obecnym, ale to tylko jeden wymiar promocji. Równie ważne i skuteczne są wszelkie inicjatywy wychodzące naprzeciw klientowi, których celem jest zwrócenie uwagi na oferowane usługi. Przykładem może być uruchomienie specjalistycznego serwisu internetowego, w którym są zamieszczane wszelkie informacje ważne z punktu widzenia danej branży. Inną opcją – wymagającą mniej pracy i zaangażowania jest prowadzenie specjalistycznego bloga.
Mechanizm w obu przypadkach jest taki sam: przyciągając klienta specjalistyczną wiedzą stwarzamy okazję do nawiązania współpracy (sprzedaży usług). Im więcej cennej wiedzy możemy zaprezentować klientowi, tym ta szansa jest większa. Przykładem działań tego rodzaju może być podawanie dzielenie się informacjami na temat pomyślnie rozwiązanych spraw, nieodpłatne udostępnianie dokumentów do pobrania (formularze, wzory umów itp.), czy umożliwienie konsultacji on-line. Innym sposobem jest organizowanie szkoleń lub wygłaszanie wykładów poświęconych tematom, które w danym momencie są interesujące dla określonej branży (np. przy okazji zmiany przepisów prawnych).
Takie budowanie różnych form komunikacji z myślą o jednej branży po pierwsze, wzmacnia jej wiarygodność zwiększając zaufanie do wyspecjalizowanej firmy, a po drugie pomaga stworzyć wizerunek eksperta w danej dziedzinie, co z kolei buduje jasny przekaz, z którym łatwiej dotrzeć do potencjalnego klienta.