Elektroniczny paragon będzie zawierał szereg informacji korzystnych dla konsumentów, sprzedawców i państwa.
– Jedną z największych wad tradycyjnego paragonu jest łatwa możliwość zgubienia go, natomiast paragon elektroniczny będzie na zawsze – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Tadeusz Kościński, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju – Producenci towarów będą mieli dostęp do agregowanych danych i uzyskają dodatkowe informacje sprzedażowe. Pozwoli to precyzyjniej zarządzać cenami towarów i dostawami do sklepów oraz wprowadzać programy lojalnościowe. Sklepy dzięki dodatkowym informacjom z elektronicznych paragonów będą wiedziały, kiedy i jakie towary są najchętniej kupowane, czy należy poszerzyć asortyment oraz wydłużyć czas pracy sklepu. Państwo zyska w aspekcie podatkowym, a statystyki pochodzące z GUS-u będą szybciej dostępne. Ta zmiana wiąże się z olbrzymimi korzyściami dla wszystkich – podkreślił Kościński.