Autor artykułu pt. „Duży PR za małe pieniądze” opublikowanego w serwisie internetowym everything-pr.com podaje pięć sposobów na skuteczne działania public relations u osób prowadzących działalność gospodarczą oraz w najmniejszych firmach.

1. Korzystanie z usług firmy butikowej lub freelancera. To tańsze rozwiązanie niż korzystanie ze wsparcia dużej agencji PR. Małe podmioty lub osoby wyspecjalizowane w PR zapewniają obsługę wysokiej jakości, ale ich pomoc jest tańsza z uwagi na rozmiar i formę prowadzonej działalności. Zaletą PR-owych butików i wolnych strzelców jest specjalizacja w danej branży (np. w obsłudze kancelarii podatkowych) lub określonych czynnościach  i lokalny zasięg działania (np. promocja w obrębie jednego lub kilku województw, w oparciu u szerokie kontakty w regionie).

2. Zatrudnienie specjalisty. Stworzenie osobnego stanowiska to z kolei alternatywa dla korzystania z usług małej firmy PR. Zaletą tego rozwiązania jest posiadanie na wyłączność wiedzy eksperckiej, dyspozycyjność, możliwość długofalowego planowania i stałego prowadzenia kampanii promocyjnych oraz – co najważniejsze – wiedza o firmie uzyskana u źródła, czyli u boku szefa i podczas codziennej działalności przedsiębiorstwa.

3. Działania we własnym zakresie. Innym rozwiązaniem może być wyszkolenie pracownika, który sprawdza się w marketingu (np. kierownika biura czy osoby z administracji) i powierzenie mu zadań z zakresu promocji. Poza korzyściami z prowadzenia PR wewnątrz firmy, które są wymienione w pkt 2, zaletą tej opcji jest utrzymanie w tajemnicy przedsiębiorstwa oraz strategii i podejmowanych działań promocyjnych.

4. Recykling treści. Posiadając materiały opracowane kiedyś przez fachowców od promocji (np. broszury, ulotki) i treści marketingowe (np. oferty, informacje dla klientów) czy sprawdzone w praktyce działania (udział w targach branżowych, organizowanie dni otwartych w kancelarii), można odpowiednio zmodyfikować i odświeżyć te zasoby i rozwiązania, dostosowując je do aktualnych potrzeb.

5. Zwiększanie aktywności w social media. Celem tych działań jest zbudowanie sieci kontaktów w celu dotarcia z ofertą i informacją o firmie do jak największego kręgu osób - przede wszystkim obecnych i potencjalnych klientów. Właściciele mikrofirm mogą zwiększać zasięg oddziaływania poprzez angażowanie się na Facebooku, LinkedIn, Google Plus, i innych platformach społecznościowych ważnych dla biznesu. Zwiększają one widoczność bez konieczności ponoszenia jakichkolwiek kosztów (poza własnym czasem), dodatkowo oferują korzystne warunki w zakresie reklamy (np. kampanie na Facebooku).

Opracowano w oparciu o artykuł „How to Get Big PR Reach on a Small Budget”, dostępny w serwisie: everything-pr.com

"

Promocja kancelarii doradztwa podatkowego i biura rachunkowego
Joanna Polańska-Solarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł