Tymczasem w przypadku usług profesjonalnych promocja nie musi oznaczać dużych nakładów finansowych na reklamę czy stworzenie nowej strony internetowej. Pierwszym krokiem jest to, że w ogóle zaczynamy myśleć marketingowo i uwzględniać w prowadzonej działalności kwestię budowania wizerunku, tego jak my, nasi pracownicy i kancelaria jesteśmy odbierani przez otoczenie, czy łatwo nas znaleźć, czy oferta jest dopasowana do rzeczywistych potrzeb klientów, czy nie pozostajemy w tyle za konkurencją i tak dalej. Jednym z najważniejszych składników sukcesu firmy jest marka, której budowanie wcale nie musi oznaczać wielkich wydatków. To raczej tworzenie pewnej filozofii działania, zespołu wartości wyznawanych przez firmę oraz atmosfery panującej wewnątrz i w otoczeniu organizacji. O ile zazwyczaj nie możemy mieć sobie nic do zarzucenia jeśli chodzi o jakość usług (wiedzę, poziom merytoryczny realizowanych zleceń), to sfera obsługi klienta zwykle wymaga zmian na lepsze.
Bardzo często wystarcza zwykła rozmowa z klientem, która będzie czymś więcej niż rutynowym spotkaniem przy okazji przekazywania dokumentów i pozwoli na zdiagnozowanie aktualnej sytuacji i potrzeb klienta. Dobrym pierwszym krokiem w ramach marketingowego myślenia jest rozpoczęcie współpracy z nowym klientem – stwarza ono okazję do otwarcia „nowego rozdziału” w budowaniu marki kancelarii, czyli pozytywnych doświadczeń z obsługi, które są doskonałym fundamentem do rekomendacji udzielanych przez zadowolonego klienta. Jeśli w kancelarii są zatrudnieni pracownicy, koniecznie muszą poznać i zrozumieć filozofię marketingową, która w największym skrócie polega na zapewnieniu klientowi nie tylko usługi wysokiej jakości, ale także doskonałej obsługi. Pracownicy muszą sobie zdawać sprawę, że ich relacje z klientami, sposób komunikacji w zasadniczy sposób kształtuje opinię o kancelarii. A dobra opinia, to nowe zlecenia, czyli gwarancja ich zatrudnienia.
Dowiedz się więcej z książki | |
Doradca podatkowy. Jak z sukcesem prowadzić kancelarię, biuro rachunkowe
|