Bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem daje znacznie większe szanse na nawiązanie współpracy niż reklama i inne działania promocyjne. Ma jednak jedną poważną wadę – wymaga sporego zaangażowania czasu, dlatego bardzo często promocja przybiera charakter masowy. Można jednak pogodzić jedno z drugim: zaprezentować kompetencje doradcy lub księgowego, charakter współpracy z kancelarią podatkową lub biurem rachunkowym, docierając do bardzo szerokiego kręgu odbiorców.

Taką szansę stwarzają media społecznościowe, w których można zamieszczać materiały wideo promujące kancelarię lub biuro oraz usługi, które świadczą. Wideo marketing stale zyskuje na znaczeniu. Z raportu „Nowa rola marketingu” 2016 wynika, że wideo marketing jest w czołówce najbardziej rozpoznawalnych instrumentów marketingowych i stanowi silny trend w nowoczesnej promocji.

Udostępnienie filmu wideo na firmowej stronie internetowej lub w social media, to okazja do wywarcia pozytywnego pierwszego wrażania, które w relacjach biznesowych ma fundamentalne znaczenie. Zaletą stworzenia klientowi okazji do kontaktu z biurem lub kancelarią przy wykorzystaniu wideo marketingu pozwala po pierwsze, utrzymać pełną kontrolę nad przekazem (nie zawsze jest możliwe w spotkaniach „na żywo”) oraz dotrzeć do szerokiego kręgu odbiorców znajdujących się w różnym miejscu i odbierających komunikat w różnym czasie. Jak pisze Magdalena Daniłoś: „Dobrze skonstruowane wideo może nie tylko wyróżnić Cię na tle konkurencji, ale także nadać Twojemu przekazowi emocjonalnego i personalnego wydźwięku”. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ – jak pisze Daniłoś – jeśli klient ma podjąć długofalową współpracę, poza wysoką jakością świadczenia,  zaczyna brać pod uwagę dodatkowe elementy warunkujące ten wybór, takie jak np. zaufanie i sympatia.

W sieci (np. na kanale YouTube) można znaleźć kilkuminutowe firmy, w których doradcy podatkowi prezentują swoją kancelarię, ofertę usług i zasady współpracy. Poza zamieszczaniem materiałów wideo w internecie można też zastąpić tą formą słowo pisane w newsletterach firmowych wysyłanych do klientów. Wideo marketing jest również doskonałym kanałem komunikacji, za pośrednictwem którego zadowoleni klienci rekomendują usługi kancelarii lub biura innym osobom. A jak wiadomo, polecenia jest to najskuteczniejszy sposób na pozyskanie nowych zleceń.

Korzystałam z artykułu „Dwa słowa, które zmieniają oblicze działań marketingowych B2B, Magdaleny Daniłoś zamieszczonego w raporcie „Nowa rola marketingu” 2016 opracowanego przez agencję Mind Progress Group i instytut badawczy IPC  dostępnego na www.marketingprogress.pl

 

Promocja kancelarii doradztwa podatkowego i biura rachunkowego
Joanna Polańska-Solarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł