Koncepcja piramidy potrzeb Maslowa szczególnie sprawdza się w odniesieniu do przedsiębiorców zobowiązanych do stosowania zmiennego i skomplikowanego prawa podatkowego. Jedną z najważniejszych potrzeb i korzyści wynikających ze współpracy z doradcą podatkowym jest gwarancja bezpieczeństwa w zakresie obsługi podatkowo-księgowej przedsiębiorstwa.
Warto przypominać klientom, i informować potencjalnych klientów, o najważniejszych gwarancjach bezpieczeństwa zapewnianych przez doradcę podatkowego. Należy do nich: obowiązek zachowania tajemnicy zawodowej i zabezpieczania danych oraz ubezpieczenie OC.
Tajemnica zawodowa. Doradca podatkowy ma obowiązek zachować w tajemnicy wszelkie fakty i informacje, jakie powziął w związku z wykonywaniem zawodu. Dotyczy to także jego współpracowników i innych osób zaangażowanych w świadczenie usług. Obowiązek zachowania tajemnicy zawodowej jest nieograniczony w czasie - trwa także po wygaśnięciu umowy z klientem oraz po zaprzestaniu wykonywania zawodu albo skreśleniu z listy doradców podatkowych. Podobnie, jak w przypadku adwokatów i radców prawnych, doradcę podatkowego może zwolnić z tajemnicy zawodowej tylko sąd. W związku z tym doradca i jego pracownicy muszą zachować w tajemnicy wszystko to, o czym dowiedzieli się od klienta w związku ze świadczeniem usług na rzecz jego firmy. W przypadku kontroli podatkowej lub wizyty komornika doradca podatkowy może odmówić ujawnienia dokumentów (faktur, wyciągów bankowych, deklaracji podatkowych itp.), danych i informacji uzyskanych od klienta.
Dokumenty pod ochroną. Dokumenty klienta przechowywane w kancelarii podatkowej są chronione przed dostępem osób trzecich. Obowiązek zachowania tajemnicy obejmuje bowiem wszystkie uzyskane przez doradcę podatkowego informacje, w szczególności zawarte w materiałach utrwalonych w jakiejkolwiek formie. Doradca ma obowiązek zabezpieczyć przed ujawnieniem lub niepożądanym wykorzystaniem wszystko, o czym dowiedział się w związku z wykonywaniem czynności zawodowych. Musi stosować w swojej kancelarii procedury chroniące dane w każdej postaci, w tym również elektronicznej dostępem osób niepowołanych.
Odpowiedzialność za szkodę. Ważną gwarancją bezpieczeństwa klienta jest obowiązek ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przy wykonywaniu czynności zawodowych doradców podatkowych.
Bezpieczeństwo usług doradcy podatkowego wynika także z odpowiedzialności dyscyplinarnej za naruszenie przepisów prawa oraz zasad etyki zawodowej, której podlegają wszyscy zrzeszeni w Izbie doradcy podatkowi. Poczucie bezpieczeństwa wynika również z wysokiej jakości usług zapewnionej poprzez weryfikację przed wejściem do zawodu (egzamin państwowy) oraz w trakcie jego wykonywanie (obowiązek stałego podnoszenia kwalifikacji zawodowych).