1 lipca 2011 r. mija pięć lat od powstania Krajowej Informacji Podatkowej – ogólnokrajowej infolinii podatkowej zorganizowanej na bazie doświadczeń innych krajów. Przez ten czas konsultanci udzielili podatnikom 6 mln odpowiedzi.

Udzielanie informacji telefonicznej to najważniejsze, ale nie jedyne zadanie konsultantów KIP. Przygotowują oni również informacje z zakresu podatków publikowane m.in. w prasie codziennej oraz na stronie internetowej Ministerstwa Finansów, a w okresie składania rozliczeń rocznych, w ramach akcji Szybki PIT, służą podatnikom pomocą w składaniu zeznań.

Utworzenie KIP w 2006 r. zostało odebrane bardzo pozytywnie. Już w pierwszym roku działalności biuro otrzymało nagrodę „Złotówka podatnika” przyznaną przez Stowarzyszenie Podatników w Polsce, a w kolejnych latach infolinia KIP była wielokrotnie nagradzana w konkursach Gazety Prawnej oraz Business Centre Club jako instytucja przyjazna podatnikom i przedsiębiorcom.

Wysoką jakość usług świadczonych przez Krajową Informację Podatkową zapewniają najwyższej klasy eksperci, którym w dniu rocznicy utworzenia biur serdecznie dziękuję za zaangażowanie i nieustanne starania o rzetelną informację dla naszych klientów – powiedział wiceminister finansów Andrzej Parafianowicz, nadzorujący pracę biur KIP.

W najbliższej przyszłości, po pełnym wdrożeniu projektu e-Podatki, planowane jest rozszerzenie wachlarza usług oferowanych przez KIP.

źródło: www.mf.gov.pl