Międzyresortowy Zespół do spraw Organizacji Konferencji Organizacji Narodów Zjednoczonych pn. "Forum Zarządzania Internetem 2020".

ZARZĄDZENIE Nr 161
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 19 września 2019 r.
w sprawie Międzyresortowego Zespołu do spraw Organizacji Konferencji Organizacji Narodów Zjednoczonych pn. "Forum Zarządzania Internetem 2021"

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178, 1192 i 1535) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Tworzy się Międzyresortowy Zespół do spraw Organizacji Konferencji Organizacji Narodów Zjednoczonych pn. "Forum Zarządzania Internetem 2021", zwany dalej "Zespołem".
2. 
Zespół jest organem pomocniczym Rady Ministrów.
§  2. 
Do zadań Zespołu należy koordynacja działań międzyresortowych zmierzających do zagwarantowania sprawnej organizacji i przygotowania konferencji Organizacji Narodów Zjednoczonych pn. "Forum Zarządzania Internetem 2021", zwanej dalej "konferencją", w tym w szczególności:
1)
doprowadzenie do podpisania Porozumienia między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Organizacją Narodów Zjednoczonych w sprawie powierzenia Rzeczypospolitej Polskiej organizacji konferencji w roku 2021;
2)
koordynacja działań związanych z organizacją konferencji podejmowanych przez organy administracji rządowej reprezentowane przez członków Zespołu oraz jednostki im podległe lub przez nie nadzorowane, a także nadzór nad realizacją tych działań;
3)
opracowanie harmonogramu działań międzyresortowych zmierzających do zagwarantowania sprawnej organizacji i przygotowania konferencji;
4)
współdziałanie z przedstawicielami Organizacji Narodów Zjednoczonych;
5)
rekomendowanie form wsparcia organizacji konferencji.
§  3. 
1. 
W skład Zespołu wchodzą:
1)
przewodniczący Zespołu - sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
2)
zastępca przewodniczącego Zespołu - Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;
3)
członkowie:
a)
minister właściwy do spraw administracji publicznej,
b)
minister właściwy do spraw finansów publicznych,
c)
minister właściwy do spraw wewnętrznych,
d)
minister właściwy do spraw zagranicznych,
da)
minister właściwy do spraw zdrowia,
e)
sekretarz - wyznaczony przez przewodniczącego Zespołu pracownik Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
2. 
Członkowie Zespołu, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 2 i pkt 3 lit. a-da, mogą być zastępowani w pracach Zespołu przez upoważnionych przedstawicieli w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu.
2a. 
W posiedzeniu Zespołu mogą brać udział, na prawach członka Zespołu, członkowie Rady Ministrów kierujący działami administracji rządowej niewymienieni w ust. 1 pkt 3 lit. a-da albo upoważnieni przez nich przedstawiciele w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu.
3. 
Przewodniczący Zespołu może zapraszać do udziału w pracach Zespołu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Zespołu, w szczególności przedstawicieli środowisk naukowych, technicznych, organizacji społecznych, przedsiębiorców oraz jednostek samorządu terytorialnego.
§  4. 
1. 
Pracami Zespołu kieruje przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności jego zastępca.
2. 
Kierując pracami Zespołu, przewodniczący Zespołu w szczególności:
1)
zwołuje posiedzenia;
2)
koordynuje realizację zadań, o których mowa w § 2, przez:
a)
powierzenie członkom Zespołu wykonania konkretnych zadań,
b)
zobowiązanie członków Zespołu do przedstawienia w wyznaczonym terminie informacji o stanie realizacji powierzonych zadań,
c)
zobowiązanie członków Zespołu do przedstawienia opinii, ekspertyz lub projektów dokumentów mających na celu realizację zadań, o których mowa w § 2;
3)
reprezentuje Zespół na zewnątrz.
§  5. 
1. 
Zespół odbywa posiedzenia w terminach określonych przez przewodniczącego Zespołu. Posiedzenia Zespołu odbywają się w siedzibie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów lub z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej umożliwiających porozumiewanie się na odległość.
1a. 
Nie później niż w terminie 4 dni przed dniem posiedzenia przewodniczący Zespołu zawiadamia członków Zespołu o formie stacjonarnej albo zdalnej posiedzenia, jego terminie oraz porządku obrad.
2. 
Zespół podejmuje rozstrzygnięcia w formie uzgodnienia stanowisk.
3. 
Z posiedzenia Zespołu sporządza się protokół, który podpisuje osoba przewodnicząca obradom oraz sekretarz.
4. 
Przewodniczący Zespołu może, na wniosek członka Zespołu albo z inicjatywy własnej, zarządzić rozpatrzenie sprawy będącej przedmiotem prac Zespołu w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk przez członków Zespołu (tryb obiegowy).
5. 
Przewodniczący Zespołu może, na wniosek członka Zespołu albo z inicjatywy własnej, zarządzić niejawne posiedzenie Zespołu.
§  6. 
Organy administracji rządowej oraz jednostki organizacyjne im podległe lub przez nie nadzorowane, na wniosek przewodniczącego Zespołu, udzielają Zespołowi, w ramach swoich kompetencji, pomocy przy wykonywaniu zadań, o których mowa w § 2, w szczególności przedstawiają dokumenty i udzielają niezbędnych informacji.
§  7. 
1. 
Udział w pracach Zespołu zarówno członków, jak i osób spoza ich składu zapraszanych na posiedzenia jest nieodpłatny.
2. 
Koszty delegowania osób, o których mowa w § 3 ust. 3, do udziału w posiedzeniach Zespołu ponoszą właściwe jednostki delegujące.
§  8. 
1. 
Obsługę techniczno-organizacyjną prac Zespołu zapewnia Kancelaria Prezesa Rady Ministrów.
2. 
Koszty obsługi są pokrywane z budżetu państwa z części 27, której dysponentem jest minister właściwy do spraw informatyzacji.
§  9. 
Przewodniczący Zespołu przedstawia Radzie Ministrów sprawozdanie z realizacji zadań, o których mowa w § 2, w terminie do dnia 1 marca 2022 r.
§  10. 
Z dniem 31 marca 2022 r.:
1)
znosi się Zespół;
2)
traci moc zarządzenie.
§  11. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia 1 .
1 Zarządzenie zostało ogłoszone w dniu 26 września 2019 r.

Zmiany w prawie

Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2021.1040 t.j.

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Międzyresortowy Zespół do spraw Organizacji Konferencji Organizacji Narodów Zjednoczonych pn. "Forum Zarządzania Internetem 2020".
Data aktu: 19/09/2019
Data ogłoszenia: 09/11/2021
Data wejścia w życie: 27/09/2019