Międzyresortowy Zespół do spraw systemu CEPiK 2.0.

ZARZĄDZENIE Nr 12
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 27 lutego 2017 r.
w sprawie Międzyresortowego Zespołu do spraw systemu CEPiK 2.0

Na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:
§  1. 
1. 
Tworzy się Międzyresortowy Zespół do spraw systemu CEPiK 2.0, zwany dalej "Zespołem".
2. 
Zespół jest organem pomocniczym Rady Ministrów.
§  2. 
Do zadań Zespołu należy:
1)
przygotowanie propozycji działań w celu wdrożenia systemu CEPiK 2.0;
2)
przygotowanie projektów rozwiązań prawnych i organizacyjnych w celu uruchomienia systemu CEPiK 2.0;
3)
identyfikacja i wsparcie usuwania barier, w szczególności prawnych lub organizacyjnych utrudniających uruchomienie systemu CEPiK 2.0;
4)
analiza przygotowywanych rozwiązań teleinformatycznych na potrzeby uruchomienia systemu CEPiK 2.0.
§  3. 
1. 
W skład Zespołu wchodzą:
1)
przewodniczący - przedstawiciel ministra właściwego do spraw informatyzacji w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;
2)
zastępca przewodniczącego - przedstawiciel ministra właściwego do spraw transportu w randze sekretarza stanu albo podsekretarza stanu;
3)
pozostali członkowie, po jednym przedstawicielu wyznaczonym przez:
a)
ministra właściwego do spraw finansów publicznych,
b)
ministra właściwego do spraw informatyzacji,
c)
ministra właściwego do spraw środowiska,
d)
ministra właściwego do spraw transportu,
e)
ministra właściwego do spraw wewnętrznych,
f)
ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego,
g)
Ministra Obrony Narodowej,
h)
Ministra Sprawiedliwości,
i)
Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego;
4)
sekretarz - osoba wyznaczona przez przewodniczącego spośród pracowników urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw informatyzacji.
2. 
Członkowie Zespołu, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, mogą być zastępowani w pracach Zespołu przez upoważnionych przedstawicieli.
§  4. 
1. 
W celu realizacji zadań Zespołu przewodniczący może z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Zespołu:
1)
tworzyć zespoły i grupy robocze;
2)
korzystać z pomocy doradców i ekspertów.
2. 
W skład zespołów i grup roboczych wchodzą wyznaczeni przez:
1)
przewodniczącego członkowie Zespołu lub osoby niebędące członkami Zespołu;
2)
członków Zespołu pracownicy ich urzędów właściwi ze względu na rodzaj zadania, które będzie realizował zespół lub grupa robocza.
3. 
Pracami zespołu lub grupy roboczej kieruje osoba wyznaczona przez przewodniczącego.
4. 
Przewodniczący może zapraszać do udziału w pracach Zespołu, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Zespołu, w szczególności ekspertów reprezentujących Centralny Ośrodek Informatyki lub przedstawicieli Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.
§  5. 
1. 
Pracami Zespołu kieruje przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności zastępca przewodniczącego.
2. 
Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
1)
zwoływanie posiedzeń Zespołu z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Zespołu;
2)
przewodniczenie posiedzeniom Zespołu;
3)
ustalanie terminów i porządku kolejnych posiedzeń Zespołu.
§  6. 
1. 
Zespół podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał na posiedzeniach. Uchwały są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Zespołu lub ich upoważnionych przedstawicieli. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego.
2. 
Protokół z posiedzenia Zespołu sporządza sekretarz. Protokół podpisują przewodniczący oraz sekretarz.
§  7. 
1. 
Sekretarz opracowuje projekt porządku obrad Zespołu oraz wprowadza w nim zmiany.
2. 
Porządek obrad Zespołu sekretarz doręcza osobom uczestniczącym w pracach Zespołu nie później niż na 5 dni przed terminem posiedzenia Zespołu.
3. 
Porządek obrad Zespołu może zostać zmieniony lub uzupełniony przez przewodniczącego z własnej inicjatywy lub na umotywowany wniosek osoby wchodzącej w skład Zespołu.
§  8. 
1. 
Przewodniczący albo działający z jego upoważnienia sekretarz może zarządzić podjęcie uchwały w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy).
2. 
Kierując projekt uchwały do rozpatrzenia w trybie obiegowym, przewodniczący albo działający z jego upoważnienia sekretarz wyznacza termin do zajęcia stanowiska nie krótszy niż 5 dni roboczych. Termin ten może ulec skróceniu w szczególnie uzasadnionych przypadkach.
3. 
Projekt uchwały skierowany do rozpatrzenia w trybie obiegowym uważa się za przyjęty, jeżeli w wyznaczonym terminie nie zgłoszono do niego uwag. W razie zgłoszenia uwag, które nie zostaną uwzględnione lub wyjaśnione, projekt uchwały wymaga rozpatrzenia przez Zespół na posiedzeniu.
4. 
Na najbliższym posiedzeniu Zespołu sekretarz informuje osoby uczestniczące w pracach Zespołu o przyjęciu przez Zespół projektu uchwały w trybie obiegowym.
§  9. 
Organy administracji rządowej oraz jednostki organizacyjne im podległe lub przez nie nadzorowane, na wniosek przewodniczącego, udzielają Zespołowi, w ramach swoich kompetencji, pomocy przy wykonywaniu zadań, o których mowa w § 2, w szczególności przedstawiają niezbędne informacje i dokumenty.
§  10. 
Obsługę techniczno-organizacyjną Zespołu zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw informatyzacji.
§  11. 
Wydatki związane z działalnością Zespołu pokrywane są z budżetu państwa z części, której dysponentem jest minister właściwy do spraw informatyzacji.
§  12. 
Udział w pracach Zespołu jest nieodpłatny.
§  13. 
Przewodniczący przedstawi Radzie Ministrów końcowe sprawozdanie z realizacji zadań Zespołu.
§  14. 
Zespół tworzy się na okres wykonywania zadań, o których mowa w § 2.
§  15. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2017.232

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Międzyresortowy Zespół do spraw systemu CEPiK 2.0.
Data aktu: 27/02/2017
Data ogłoszenia: 03/03/2017
Data wejścia w życie: 04/03/2017