Zm.: Instrukcja Nr 8 w sprawie organizacji wewnętrznej i etatów wydziałów prezydiów rad narodowych.

UCHWAŁA NR 327
RADY MINISTRÓW
z dnia 5 maja 1951 r.
o zmianie Instrukcji Nr 8 w sprawie organizacji wewnętrznej i etatów wydziałów prezydiów rad narodowych.

Na podstawie art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 20 marca 1950 r. o terenowych organach jednolitej władzy państwowej (Dz. U. R. P. Nr 14, poz. 130) Rada Ministrów uchwala:
§  1.
W uchwale Rady Ministrów z dnia 10 czerwca 1950 r. - Instrukcja Nr 8 w sprawie organizacji wewnętrznej i etatów wydziałów prezydiów rad narodowych (Monitor Polski Nr A-70, poz. 814 z późniejszymi zmianami) wprowadza się następujące zmiany:
1.
W § 1 w pkt 14 "Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej" w rubrykach "Oddział" i "Zakres spraw" dodaje się pkt 8 w brzmieniu:

"8. Zaopatrzenia. Sprawy planowania, koordynacji i realizacji planów zaopatrzenia w materiały biegowe, inwestycyjne i kapitalnych remontów oraz nadzoru w zakresie zaopatrzenia".

2.
W § 10 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

"3. Przepis ust. 1 nie dotyczy również organizacji wewnętrznej wydziałów gospodarki komunalnej, wydziałów gospodarki mieszkaniowej i terenów oraz wydziału kwaterunkowego Prezydiów Rad Narodowych m. st. Warszawy i m. Łodzi, a także wydziałów gospodarki komunalnej i mieszkaniowej miast liczących ponad 100.000 mieszkańców".

3.
Po § 10a dodaje się nowe §§ 10b, 10c i 10d w brzmieniu:

"§ 10b.

1. Ustala się następującą tymczasową organizację wewnętrzną wydziałów gospodarki komunalnej, Prezydiów Rad Narodowych m. st. Warszawy i m. Łodzi:

Wydział Oddział Zakres spraw
Gospodarki Komunalnej 1. Planowania Sprawy: programów, koordynacji i opracowania zbiorczych planów, bilansu materiałowego; nadzór nad funkcjonowaniem służb planowania, sprawozdawczości i statystyki - w zakresie działania wydziału.
2. Inwestycji Sprawy: planu inwestycyjnego, dokumentacji technicznej, planowania wykonawstwa robót inwestycyjnych, planowania zaopatrzenia inwestycyjnego - w zakresie działania wydziału.
3. Finansów Sprawy opracowania w zakresie działania wydziału materiałów do budżetu i do planów finansowych przedsiębiorstw i urządzeń komunalnych oraz sprawy kredytowe, rachunkowości i kasowości przedsiębiorstw miejskich.
4. Ulic, Placów i Terenów Zielonych Sprawy dotyczące budowy, urządzenia i utrzymania dróg, ulic, placów, wiaduktów i innych obiektów służących do komunikacji w mieście, sprawy parków, zieleńców, ogrodów zoologicznych, ogrodów działkowych, terenów sportowych, grobownictwa.
5. Przedsiębiorstw i Urządzeń Miejskich Sprawy: organizacyjne, gospodarcze, techniczne i nadzoru urządzeń zaopatrzenia miasta w wodę, urządzeń kanalizacyjnych i innych służących do oczyszczania i asenizacji miasta, przedsiębiorstw, urządzeń i innych zakładów służących do komunikacji w mieście, kąpielisk, pralni, oświetlenia ulic i placów publicznych, wszystkich innych przedsiębiorstw komunalnych poza należącymi do zakresu działania wydziału gospodarki mieszkaniowej i terenów.
8. Kadr i Szkolenia Sprawy osobowe pracowników komórek organizacyjnych, objętych zakresem działania wydziału, oraz sprawy szkolenia pracowników w takim zakresie.
7. Zaopatrzenia Sprawy: realizacji planów zaopatrzenia w zakresie działania wydziału, ustalenia zasad gospodarki materiałowej przy realizacji planów zaopatrzenia nieinwestycyjnego, inwestycyjnego i kapitalnych remontów, przestrzegania stosowania norm zużycia i zapasów, nadzoru nad zawieraniem i wykonaniem umów planowych oraz arbitrażu wstępnego w tych sprawach.
8. Samodzielny Referat Zatrudnienia, Płac i Norm Sprawy: dotyczące polityki zatrudnienia, płac i norm w przedsiębiorstwach objętych zakresem działania wydziału, kontroli stosowania tabel zaszeregowania pracowników, przestrzegania tabel limitów procentowych zaszeregowania do poszczególnych grup uposażenia, limitu przeciętnych płac pracowników fizycznych i umysłowych, rozpatrywania wniosków w sprawach płac i norm pracy, pieczy nad działalnością techników normowania pracy, zakładowych komisji norm pracy, sprawozdawczości w zakresie zatrudnienia i płac.
9. Samodzielny Referat Ogólny Sprawy gospodarcze wydziału oraz sprawy nie należące do innych oddziałów (referatów) wydziału.

2. Ustala się następującą tymczasową organizację wewnętrzną wydziałów gospodarki mieszkaniowej i terenów Prezydiów Rad Narodowych m. st. Warszawy i m. Łodzi:

Wydział Oddział Zakres spraw
Gospodarki Mieszkaniowej i Terenów 1. Zarząd Domów i Osiedli Sprawy: nadzoru ogólnego nad działalnością zarządów budynków mieszkalnych, wymiaru i poboru czynszów za lokale mieszkalne i użytkowe. orzekania w przypadkach przewidzianych w przepisach o najmie lokali, nadzoru nad eksploatacją i remontem bieżącym domów mieszkalnych, w tym również domów znajdujących się we władaniu sektora uspołecznionego, i nad działalnością zrzeszeń właścicieli domów prywatnych oraz nadzoru ogólnego nad działalnością zarządów hoteli.
2. Gospodarki Terenami Sprawy: ewidencji, inwentaryzacji i uporządkowania terenów w mieście dla potrzeb gospodarki terenowej, sprawy zarządu terenami oraz sprawy związane z wykonywaniem dekretu o własności i użytkowaniu gruntów na obszarze m. st. Warszawy.
3. Remontów i Rozbiórek Sprawy: ogólnego nadzoru nad miejskimi przedsiębiorstwami remontowo-budowlanymi, organizacji wykonawstwa remontu budowlanego, opracowania planów działalności miejskich przedsiębiorstw remontowo-budowlanych, analizy planów finansowo-gospodarczych i produkcyjnych tych przedsiębiorstw, sprawy związane z rozbiórką domów.
4. Planowania Sprawy: opracowania planów zaspakajania potrzeb mieszkaniowych miasta, sporządzania planów zbiorczych, realizacji planów zaopatrzenia w zakresie działalności wydziału, sprawy zatrudnienia, płac i norm, sprawy finansowe w zakresie działalności wydziału.
Uwaga: Ponadto w Prezydium Rady Narodowej w m. Łodzi tworzy się oddział:
5. Kwaterunkowy Sprawy związane z wykonywaniem przepisów dekretu o publicznej gospodarce lokalami.
6. Samodzielny Referat Ogólno-Administracyjny Sprawy osobowe i szkolenia dotyczące pracowników przedsiębiorstw objętych zakresem działania wydziału, sprawy nie należące do zakresu działania innych oddziałów.
Uwaga: Ponadto w Prezydium Rady Narodowej w m. st. Warszawie tworzy się wydział:
Kwaterunkowy 1. Polityki Kwaterunkowej Sprawy: wydawania nakazów opróżnienia lokali i przydzielania mieszkań zastępczych w przypadkach konieczności usunięcia mieszkańców z domów zagrożonych i przeznaczonych do rozbiórki, ogólnego nadzoru nad zakwaterowaniem mieszkań pracowniczych oraz obsługa odwoławczej komisji lokalowej.
2. Przydziału Lokali I Sprawy przydziałów lokali mieszkalnych i użytkowych, a w szczególności wydawanie w ramach przepisów dekretu o publicznej gospodarce lokalami decyzji co do przydziałów i opróżnień lokali oraz przekwaterowań (sprawy lokali przy ulicach od A-N).
3. Przydziału Lokali II Jak wyżej - sprawy lokali przy ulicach od N-Z.
4. Ewidencji Prowadzenie aktualnej kartoteki lokali mieszkalnych i użytkowych.
5. Kontroli Prowadzenie aktualnej kontroli stanu zaludnienia lokalu oraz kontroli uprawnień do uzyskania przydziału lokalu.
6. Samodzielny Referat Administracyjno-Gospodarczy Sprawy: finansowo-gospodarcze wydziału, ewidencji wpływających pism, przygotowywania czystopisów, ekspedycji pism i prowadzenia archiwów.

§ 10c. Wydział gospodarki komunalnej i mieszkaniowej prezydiów rad narodowych miast liczących ponad 100.000 mieszkańców oprócz jednostek organizacyjnych, wchodzących w skład wydziału gospodarki komunalnej i mieszkaniowej prezydiów wojewódzkich rad narodowych (§ 1 pkt 14), obejmuje ponadto oddział 9 kwaterunkowy, do którego zakresu działania wchodzą: sprawy przydziałów lokali, opróżnień lokali i przekwaterowań w ramach przepisów o publicznej gospodarce lokalami oraz prowadzenie ewidencji lokali i ich wykorzystania.".

"§ 10d.

Wydział gospodarki komunalnej i mieszkaniowej prezydiów rad narodowych miast stanowiących powiaty oprócz jednostek organizacyjnych wchodzących w skład wydziału gospodarki komunalnej i mieszkaniowej prezydiów powiatowych rad narodowych (§ 2 pkt 7) obejmuje ponadto referat finansowy.".

§  2.
Wykonanie uchwały porucza się Prezesowi Rady Ministrów i Ministrowi Gospodarki Komunalnej.
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Od piątku nowe sankcje UE w obszarze transportu drogowego

2 sierpnia br. wchodzą w życie nowe zasady dotyczące przedsiębiorstw transportu drogowego, w związku z przyjęciem kolejnego pakietu sankcji wobec Białorusi - przypomina resort finansów. Przedsiębiorstwa transportu drogowego zostały zobowiązane do ujawniania właściwym organom krajowym na ich żądanie swojej struktury własnościowej.

Krzysztof Koślicki 01.08.2024
Wyższe dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych

Miesięczne dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności wzrośnie z obecnych 2400 zł do 2760 zł, a w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności z 1350 zł do 1550 zł – przewiduje projekt Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Nowe przepisy mają wejść w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia, z mocą od 1 lipca 2024 roku.

Grażyna J. Leśniak 01.08.2024
Renta wdowia bez poprawek przyjęta przez Senat

Skoro do renty wdowiej ma być uprawniona osoba, która osiągnęła powszechny wiek emerytalny i owdowiała nie wcześniej niż 5 lat przed jego osiągnięciem, to ustawodawca musi ujednolić ten wiek dla kobiet i mężczyzn. W przeciwnym razie ci ostatni nie będą mieli prawa do renty wdowiej – alarmują prawnicy. Ale to nie jedyny mankament uchwalonego naprędce prawa. Okazuje się, że nie każdy pobierający rentę rodzinną otrzyma rentę wdowią. Senat nie wprowadził poprawek do ustawy.

Grażyna J. Leśniak 31.07.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort rozporządzeniem, zwolnienie dotyczy nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 30.07.2024
Sejm uchwalił rentę wdowią z poprawkami rządu

Współmałżonek zmarłej osoby będzie mógł pobierać równocześnie rentę rodzinną i inne świadczenie emerytalno-rentowe w wybranym przez siebie wariancie – tzw. rentę wdowią. Nie będzie już musiał, jak...

Beata Dązbłaż 26.07.2024
Przedłużenie ważności rozporządzenia o warunkach zabudowy z podpisem prezydenta

Podczas ostatniego posiedzenia Senat nie wniósł poprawek do noweli ustawy o dostępności wydłużającej o dwa lata ważność rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Ma ono wygasnąć 20 września br. Brak rozporządzenia sparaliżowałby realizację inwestycji. W piątek prezydent podpisał ustawę.

Renata Krupa-Dąbrowska 19.07.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1951.A-44.576

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Zm.: Instrukcja Nr 8 w sprawie organizacji wewnętrznej i etatów wydziałów prezydiów rad narodowych.
Data aktu: 05/05/1951
Data ogłoszenia: 30/05/1951
Data wejścia w życie: 30/05/1951