uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając rozporządzenie Rady nr 1009/67/EWG z dnia 18 grudnia 1967 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku cukru (1), w szczególności jego art. 13 ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia nr 1009/67/EWG należy ustanowić szczegółowe zasady obliczania cen CIF i dostosowania ich w zależności od ewentualnych różnic jakości w odniesieniu do kryteriów jakościowych;
zgodnie z ust. 1 i 2 tego artykułu najkorzystniejsze możliwości zakupu cukru białego i cukru nierafinowanego na rynku światowym są regularnie ustalane dla określonego miejsca przekroczenia granicy;
w tym celu konieczne jest, aby Komisja uwzględniła wszystkie informacje, które otrzymała bezpośrednio lub za pośrednictwem Państw Członkowskich; mając na względzie obiektywizm i reprezentatywność cen CIF, które mają być wyliczone, konieczne jest odrzucenie pewnych informacji z kalkulacji cen CIF, zwłaszcza gdy chodzi tylko o niewielkie ilości towaru lub gdy towary nie posiadają solidnej, właściwej jakości handlowej;
z uwagi na fakt, iż ceny ofertowe cukru białego i cukru nierafinowanego często nie są notowane jako ceny CIF Rotterdam towar luzem, należy wtedy przewidzieć właściwe przeliczenia; że dla zaleconych regulacji ceny ofertowe stosownie do jakości standardowej, można przewidzieć dla cukru białego takie same współczynniki jak przewidziane dla interwencji, określonej w art. 9 ust. 8 rozporządzenia nr 1009/67/EWG; że w odniesieniu do cukru nierafinowanego należy przewidzieć mnożenie przez współczynnik korygujący, który uwzględnia wartość plonu rzeczywistego;
podczas dokonywania przeglądu ofert cenowych cukru nierafinowanego z buraka cukrowego, z zasady nie będą dostępne wyniki analiz, które powinny być brane pod uwagę przy kalkulacji wartości plonu rzeczywistego, w świetle art. 1 ust. 2 rozporządzenia Rady (EWG) nr 413/68 z dnia 9 kwietnia 1968 r. określającego jakość standardową dla cukru nierafinowanego i punkt przejścia granicznego Wspólnoty do celów kalkulacji cen CIF w sektorze cukru (2);
że w świetle ust. 3 niniejszego artykułu dane niezbędne do kalkulacji rentowności cukru nierafinowanego z trzciny cukrowej są jednak na ogół dostępne w odniesieniu do wszystkich ofert na cukier nierafinowany; że przy kalkulowaniu cen CIF różnice wynikające z kalkulacji rentowności cukru nierafinowanego z buraków cukrowych dokonanej sposobami zaleconymi w ust. 3 wspomnianego artykułu, mogą być pomijane i że w związku z tym dogodnie jest przewidzieć kalkulację rentowności dla obu kategorii cukru nierafinowanego zgodnie z ust. 3 wspomnianego artykułu;
aby uniknąć wywołania zakłóceń na rynku Wspólnoty na skutek gwałtownych i znacznych zmian opłat, które nie odzwierciedlają rzeczywistych ruchów cen na rynku światowym, dogodnie jest przewidzieć, że w pewnych okolicznościach Komisja może wyjątkowo i przez ograniczony okres czasu utrzymywać cenę CIF na niezmienionym poziomie;
w celu uniknięcia zakłóceń na rynku Wspólnoty na skutek przywozu cukru o określonym rodzaju obróbki lub opakowania, w pewnych warunkach zachodzi konieczność skalkulowania oddzielnej ceny CIF dla takiego przywozu;
przepisy przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Cukru,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 26 czerwca 1968 r.
| W imieniu Komisji | |
| Jean REY | |
| Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. 308 z 18.12.1967, str. 1.
(2) Dz.U. L 89 z 10.4.1968, str. 3.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 260/96 z dnia 12 lutego 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.34.16) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lutego 1995 r.
- zmieniony przez art. 1 rozporządzenia nr 260/96 z dnia 12 lutego 1996 r. (Dz.U.UE.L.96.34.16) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 lutego 1996 r.
W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.
23.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1968.145.10 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 784/68 ustanawiające szczegółowe zasady obliczania cen CIF dla cukru białego i cukru nierafinowanego |
| Data aktu: | 26/06/1968 |
| Data ogłoszenia: | 27/06/1968 |
| Data wejścia w życie: | 28/06/1968, 01/05/2004 |