(notyfikowana jako dokument nr C(2016) 6325)(Jedynie tekst w języku angielskim jest autentyczny)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2018/C 113/07)
(Dz.U.UE C z dnia 27 marca 2018 r.)
W dniu 4 października 2016 r. Komisja przyjęła decyzję w sprawie połączenia przedsiębiorstw na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (rozporządzenie WE w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw) 1 , w szczególności art. 8 ust. 2 tego rozporządzenia. Nieopatrzoną klauzulą poufności wersję pełnego tekstu decyzji, podobnie jak wersję wstępną, można znaleźć w języku angielskim na stronie internetowej Dyrekcji Generalnej ds. Konkurencji, pod następującym adresem: http://ec.europa.eu/comm/competition/index_en.html.
1 Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1.
2 Obrót obliczony zgodnie z art. 5 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz skonsolidowanym obwieszczeniem Komisji dotyczącym kwestii jurysdykcyjnych (Dz.U. C 95 z 16.4.2008, s. 1).
3 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 802/2004 z dnia 21 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 133 z 30.4.2004, s. 1).
4 Oprócz rynków opisanych w niniejszej sekcji działalność stron pokrywa się w odniesieniu do (i) drzwi pociągów; (ii) liczników energii; i (iii) rejestratorów zdarzeń. Połączone udziały stron w rynku drzwi pociągów i liczników energii na obszarze EOG będą utrzymywać się jednak poniżej 20 % i w związku z tym nie będą miały wpływu na te rynki. W odniesieniu do rejestratorów zdarzeń zgodnie z alternatywą wyznaczenia jednego rynku połączone udziały stron w rynku osiągną poziom [20-30] %, ale wzrost udziału w rynku wyniesie jedynie [0-5] punktów procentowych. W związku z tym przedmiotowe rynki nie będą dalej omawiane w niniejszej nocie.
5 M.7538 - Knorr-Bremse/Vossloh, pkt 36.
6 M.7538 - Knorr-Bremse/Vossloh, pkt 48. Ostatecznie w decyzji pozostawiono tę kwestię otwartą.
7 Hamulec tarczowy składa się z tarczy hamulcowej i zespołu zacisku hamulca, w którego skład wchodzi z reguły cylinder hamulca, osprzęt hamulca oraz regulator luzu. Hamulec tarczowy wywołuje hamowanie w wyniku dociśnięcia materiału ciernego (zwanego "okładziną hamulcową") do tarczy hamulcowej, która jest zamontowana albo na osi wózka, albo na kole.
8 Hamulec cierny składa się z reguły z cylindra hamulca, osprzętu hamulca, regulatora luzu i obsady klocka hamulcowego. Hamulec cierny wywołuje hamowanie w wyniku dociśnięcia materiału ciernego (zwanego "klockiem hamulcowym") bezpośrednio do powierzchni tocznej koła.
9 W niektórych zastosowaniach, jak np. zazwyczaj w pociągach metra, mogą być wykorzystywane inne rozwiązania techniczne, takie jak odbieraki łyżwowe. Transakcja dotyczy jedynie pantografów odbierających prąd z napowietrznej sieci trakcyjnej.
10 Dawniej używano powszechnie żeliwa, ale stopniowo zastępuje się je materiałami spiekanymi i organicznymi, między innymi ze względu na przepisy dotyczące hałasu.
11 Wabtec oferuje elektroniczne moduły sterujące poza EOG, na przykład w Stanach Zjednoczonych. Wymogi regulacyjne i oczekiwania klientów w EOG są jednak w znacznie inne i bardziej rygorystyczne.