[COM(2016) 32 final](2017/C 034/21)
(Dz.U.UE C z dnia 2 lutego 2017 r.)
Sprawozdawca: Peter SCHMIDT
Wniosek o konsultację |
Komisja Europejska, 4.3.2016 |
Podstawa prawna |
Art. 43 ust. 2 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej |
|
[COM(2016) 32 final] |
Sekcja odpowiedzialna |
Sekcja Rolnictwa, Rozwoju Wsi i Środowiska Naturalnego |
Data przyjęcia przez sekcję |
30.9.2016 |
Data przyjęcia na sesji plenarnej |
19.10.2016 |
Sesja plenarna nr |
520 |
Wynik głosowania |
221/0/5 |
(za/przeciw/wstrzymało się): |
|
Bruksela, dnia 19 października 2016 r.
|
Przewodniczący |
|
Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego |
|
Georges DASSIS |
2 Zob. przypis 1.
3 Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 7 czerwca 2016 r. w sprawie nieuczciwych praktyk handlowych w łańcuchu dostaw żywności (2015/2065(INI)).
5 Consumers International, 2012. Stosunki między supermarketami a dostawcami: jakie są następstwa dla konsumentów?
6 Zob. przypis 1.
8 Europe Economics. Estimated costs of Unfair Trading Practices in the EU Food Supply Chain [Szacowane koszty nieuczciwych praktyk handlowych w unijnym łańcuchu dostaw żywności].
9 Make Fruit Fair, 2015. Banana Value Chains in Europe and the Consequences of Unfair Trading Practices [Łańcuchy wartości w sektorze bananów w Europie a skutki nieuczciwych praktyk handlowych], http://www.makefruitfair.org/wp-content/uploads/2015/11/banana_value_chain_research_FINAL_WEB.pdf.
10 Weekly Report, Berlin 13/2011, s. 4 i nast.
11 Zob. przypis 1.
12 Fair Trade Advocacy Office, 2014 r. Who's got the power? Tackling imbalances in agricultural supply chains. [Kto ma władzę? Zwalczanie nierówności w łańcuchach dostaw produktów rolnych], s. 4.
13 EP IMCO, 2016. Sprawozdanie w sprawie nieuczciwych praktyk handlowych w łańcuchu dostaw żywności (2015/2065(INI)).
15 COM(2016) 32 final.
18 Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 7 czerwca 2016 r. w sprawie nieuczciwych praktyk handlowych w łańcuchu dostaw żywności (2015/2065(INI)).
19 Rezolucja Parlamentu Europejskiego (2015/2065(INI)), op. cit.
20 Zob. przypis 15.
21 Kodeks został przyjęty w wyniku dochodzenia przeprowadzonego przez brytyjską komisję ds. konkurencji (UK Competition Commission), która stwierdziła, że przedsiębiorstwa handlu detalicznego dysponują nieproporcjonalnie dużą siłą w łańcuchu dostaw, co prowadzi do przeniesienia ryzyka na wcześniejsze jego etapy.
23 Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia, Informe sobre las relaciones entre fabricantes y distribuidores en el sector alimentario, 2011.
24 Fiński Urząd Konkurencji (FCA), FCA study shows that daily consumer goods trade uses its buying power in several ways that are questionable for competition, 2012.
25 Autorité de la Concurrence, Avis no 12-A-01 du 11 janvier 2012 relatif à la situation concurrentielle dans le secteur de la distribution alimentaire à Paris.
26 Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato, Indagine conoscitiva sul settore della Grande Distribuzione Organizzata, 2013.
27 Feedback, 2015 r., op. cit.
28 Rezolucja Parlamentu Europejskiego (2015/2065(INI)), op. cit.
30 Rezolucja Parlamentu Europejskiego (2015/2065(INI)), op. cit.