(2016/C 413 A/01)Wkrótce nastąpi wakat na stanowisku dyrektora ds. technologii informacyjnej (w grupie zaszeregowania AD 14 lub AD 15) w dyrekcji generalnej infrastruktury Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Stanowisko to zostanie obsadzone na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.
(Dz.U.UE C z dnia 10 listopada 2016 r.)
Charakter zadań
Osoba zatrudniona na tym stanowisku, podlegająca dyrektorowi infrastruktury, będzie odpowiedzialna za kierowanie dyrekcją technologii informacyjnej (zwaną dalej "DTI") oraz za zarządzanie jej pracami i ich koordynację.
DTI, która jest odpowiedzialna za całość usług z zakresu technologii informacyjnej w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej (zwanym dalej "Trybunałem"), odgrywa kluczową rolę w sprawnym funkcjonowaniu i rozbudowie systemu informatycznego Trybunału. Przyczynia się ona do modernizacji Trybunału poprzez realizację nowoczesnej i dynamicznej wizji strategii dotyczącej przyszłości informatycznej tej instytucji, której określenie i dalsze opracowywanie - z uwzględnieniem ustalonych przez Trybunał priorytetów oraz szczególnych potrzeb tej instytucji sądowniczej - zostanie powierzone osobie zatrudnionej na stanowisku dyrektora.
Z tego względu na wykonywane w ramach DTI zadania składają się w szczególności: analiza, opracowywanie, rozwój i wdrażanie narzędzi technologii informacyjnej oraz zapewnianie ich funkcjonowania; definiowanie i wdrażanie infrastruktury informatycznej Trybunału (sieć, stacjonarna sieć telefoniczna i telefony komórkowe, data center, helpdesk, komputery, fotokopiarki wielozadaniowe itp.) oraz zarządzanie tą infrastrukturą; pomoc techniczna dla użytkowników oraz wsparcie techniczne sal rozpraw i znajdujących się w nich urządzeń multimedialnych.
Dyrektor ds. technologii informacyjnej doradza w tym zakresie właściwym służbom i organom Trybunału Sprawiedliwości oraz proponuje tym organom krótko-, średnio- i długoterminową strategię IT, znajdującą w szczególności odbicie w ogólnym planie obejmującym wieloletnie harmonogramy prac sporządzone z uwzględnieniem planowanych zmian systemu informatycznego oraz związanych z tym priorytetów. Przygotowuje on odpowiednie w tym względzie propozycje i sprawozdania. Zapewnia również planowanie budżetowe oraz realizację zaplanowanych prac.
Zarządza on zespołem składającym się około 70 urzędników zatrudnionych w czterech jednostkach administracyjnych oraz kontroluje wykonywanie zadań przez przedsiębiorstwa zewnętrzne. Roczny budżet DTI przeznaczony na wyposażenie i usługi zewnętrzne wynosi około 18 mln EUR.
Zapewnia on ponadto zgodność systemów informatycznych z obowiązującymi przepisami. W ramach subdelegowanego na niego zadania polegającego na zatwierdzaniu wydatków ponoszonych na technologie informacyjne zapewnia on przestrzeganie przepisów finansowych, w szczególności tych regulujących dziedzinę przetargów publicznych.
Dyrektor DTI ma też za zadanie reprezentowanie instytucji na zewnątrz, a w szczególności - wobec międzyinstytucjonalnych komitetów w dziedzinie IT.
Profil kandydatów
Wymagania wobec kandydatów
Kandydaci muszą spełniać określone w regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej warunki powołania na urzędnika. W przypadku tego stanowiska winni oni spełniać następujące wymogi minimalne:
Warunki zatrudnienia i wynagrodzenie
Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Unii Europejskiej w grupie zaszeregowania AD 14 lub AD 15 określono w regulaminie pracowniczym. Informujemy jednak kandydatów, że miesięczne wynagrodzenie podstawowe urzędnika w grupie zaszeregowania AD 14 stopień 1 wynosi 13 642 EUR, a urzędnika w grupie zaszeregowania AD 15 stopień 1 - 15 435 EUR. Informujemy też, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.
Zgłaszanie kandydatur
Kandydaci zainteresowani tym stanowiskiem są proszeni o wysłanie ich kandydatur pocztą elektroniczną wyłącznie na adres DIR-DTI@curia.europa.eu najpóźniej do dnia 9 grudnia 2016 r. Należy do nich dołączyć szczegółowy życiorys, a także list motywacyjny oraz krótką (maksymalnie 5 stron) prezentację wizji funkcjonowania dyrekcji wskazanej w niniejszym zaproszeniu do składania kandydatur oraz zarządzania nią.