Zarządzenie zmienia brzmienie dotychczas funkcjonującej regulacji. Po zmianach zmieniane przepisy wyraźnie wskażą, że oddział NFZ może żądać:
- dokumentów potwierdzających kwalifikacje i staż pracy osób wymienionych w wykazie personelu określonym w formularzu wniosku (oryginał lub odwzorowanie cyfrowe);
- dokumentów potwierdzających prawo do korzystania z lokalu jako miejsca udzielania świadczeń (oryginał lub odwzorowanie cyfrowe);
- przedstawienia do wglądu oryginału dokumentu w przypadku, gdy kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej zgodności z oryginałem.
Wprowadzono postać elektroniczną wniosków na realizację świadczeń. Zespoły ds. oceny wniosków przedmiotowych mogą wnioskować o dostarczenie dokumentów w formie oryginału lub odwzorowania cyfrowego tylko w przypadkach, gdy kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej zgodności z oryginałem.
Wniosek elektroniczny zamiast papierologii
Jak argumentuje NFZ, zmiany mają na celu doprecyzowanie przepisów i wprowadzenie ułatwień dla wnioskujących i pracowników funduszu. Jednym z udogodnień jest odstąpienie od konieczności dołączania skanów potwierdzających kwalifikacje i staż pracy pracowników, a także prawo do lokalu na rzecz składanych przez wnioskujących oświadczeń.
Nowelizacja dotyczy też zmiany numeru rachunku bankowego. Usunięto obowiązek składania przez świadczeniodawcę wniosku w sprawie zmiany rachunku bankowego również w formie pisemnej. Po zmianach świadczeniodawca może złożyć wniosek w formie elektronicznej poprzez portal NFZ. Wzór stanowi załącznik nr 3 do umowy.
Czytaj również: Na koncie Funduszu Medycznego 6,5 mld zł - ale nie dla NFZ
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.