Konkluzje Rady - Skuteczne i innowacyjne kształcenie i szkolenie służące inwestowaniu w umiejętności 1 - wspieranie europejskiego semestru 2014(2014/C 62/05)
(Dz.U.UE C z dnia 4 marca 2014 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
W KONTEKŚCIE:
UWZGLĘDNIAJĄC:
ORAZ W ODPOWIEDZI NA:
UZNAJE, ŻE:
PODKREŚLA, ŻE:
W CELU LEPSZEGO WYEKSPONOWANIA KSZTAŁCENIA I SZKOLENIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO SEMESTRU 2014 POSTANAWIA SKUPIĆ SIĘ NA:
ZWRACA SIĘ DO PAŃSTW CZŁONKOWSKICH I KOMISJI, BY:
1 Do celów niniejszych konkluzji termin "umiejętności" ma znaczenie ogólne, zgodne z definicją z załącznika I do zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady z 2006 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie (Dz.U. C 111 z 6.5.2008, s. 4).
2 Dz.U. C 119 z 28.5.2009, s. 2.
3 Dz.U. L 394 z 30.12.2006, s. 10.
4 Dz.U. C 393 z 19.12.2012, s. 5.
5 Dz.U. C 398 z 22.12.2012, s. 1.
6 Dz.U. C 64 z 5.3.2013, s. 5.
7 Dz.U. C 120 z 26.4.2013, s. 1.
8 Dok. 14986/13.
9 Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 50.
10 Dok. 15803/13 + ADD 1.
11 Dok. 14116/13 + ADD 1.
12 Zgodnie z Monitorem Kształcenia i Szkolenia 2013.
13 Dane według OECD: badanie umiejętności dorosłych PIAAC z 2013 roku (międzynarodowe badanie kompetencji osób dorosłych) oraz badanie umiejętności w zakresie czytania, matematyki i nauk przyrodniczych wśród 15-latków PISA z 2012 roku (Program międzynarodowej oceny umiejętności uczniów).Uwaga: należy zapewnić wszystkim państwom członkowskim prawo uczestnictwa w pracach tej organizacji.
14 Uwaga wyjaśniająca: wspomniane grupy robocze - ustanowione przez Komisję w ramach programu prac "Edukacja i szkolenie 2010" w celu realizowania otwartej metody koordynacji w dziedzinie kształcenia i szkolenia - stanowią forum wymiany sprawdzonych rozwiązań w tej dziedzinie. Gromadzą one - na zasadzie dobrowolności - ekspertów z państw członkowskich i w swojej obecnej formie zajmują się sześcioma kluczowymi obszarami: oświatą, szkolnictwem wyższym, kształceniem i szkoleniem zawodowym, uczeniem się dorosłych, kompetencjami przekrojowymi oraz uczeniem się cyfrowym.