SPRAWOZDANIE Z ZARZĄDZANIA BUDŻETEM I FINANSAMISEKCJA 1: PARLAMENT EUROPEJSKI
ROK BUDŻETOWY 2013
(2014/C 201/01)
(Dz.U.UE C z dnia 30 czerwca 2014 r.)
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
I. ZARZĄDZANIE FINANSAMI: UWAGI OGÓLNE
A. Dochody
B. Budżet początkowy i budżety korygujące
C. Zobowiązania i płatności
D. Środki przeniesione z 2013 r. na 2014 r.
E. Wykorzystanie środków przeniesionych z 2012 r. na 2013 r.
F. Środki w ramach dochodów przeznaczonych na określony cel
G. Anulowanie środków bieżących
H. Przesunięcia
H.1. Przesunięcia środków tymczasowych z wyłączeniem przesunięć zbiorczych
H.2. Przesunięcia z innych źródeł z wyłączeniem przesunięć zbiorczych
H.3. Przesunięcie C12 zwane zbiorczym
II. ZARZĄDZANIE FINANSAMI W PODZIALE NA ROZDZIAŁY
A. Rozdział 1 0 "Członkowie instytucji"
B. Rozdział 1 2 "Urzędnicy i pracownicy zatrudnieni na czas określony"
C. Rozdział 1 4 "Inni pracownicy i usługi zewnętrzne"
D. Rozdział 1 6 "Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji"
E. Rozdział 2 0 "Budynki i koszty dodatkowe"
F. Rozdział 2 1 "Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy"
G. Rozdział 2 3 "Bieżące wydatki administracyjne"
H. Rozdział 3 0 "Posiedzenia i narady"
I. Rozdział 3 2 "Doradztwo i informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie"
J. Rozdział 4 0 "Wydatki związane z określonymi instytucjami i organami"
K. Rozdział 4 2 "Wydatki związane z asystentami posłów"
L. Rozdział 4 4 "Posiedzenia i inna działalność posłów oraz byłych posłów"
M. Tytuł 10 "Inne wydatki"
III. CELE I WYNIKI W 2013 R.
A. Kontynuacja dostosowań instytucjonalnych związanych z Traktatem z Lizbony
A.1. Wsparcie badawcze
A.2. Zarządzanie wiedzą
A.3. Współdecyzja i zgoda w dziedzinie polityki zagranicznej
A.4. Poprawa usług związanych z posiedzeniami plenarnymi
B. Strategia komunikacji i przygotowań do kampanii informacyjnej poprzedzającej wybory w 2014 r.
B.1. Działania zorganizowane na szczeblu centralnym
B.2. Działania zdecentralizowane
B.3. EYE
B.4. Postępy zrealizowane w zakresie projektu Domu Historii Europejskiej
B.5. Lepsze usługi dla odwiedzających
C. Dostosowania instytucjonalne wynikające z przystąpienia Chorwacji
D. Dalsza realizacja wieloletnich programów mających na celu racjonalizację i modernizację kluczowych sektorów administracji Parlamentu
D.1. Polityka w zakresie nieruchomości
D.2. Polityka w zakresie środowiska naturalnego
D.3. Polityka w zakresie usług gastronomicznych
D.4. Kontynuowanie modernizacji technologii informacyjnych/ochrona
D.5. Stosunki z parlamentami narodowymi
D.6. Gruntowna restrukturyzacja służb bezpieczeństwa
E. Inne działania na rzecz modernizacji
E.1. Lepsze usługi dla posłów
E.2. Zarządzanie finansami i budżetem
E.3. Zarządzanie zasobami ludzkimi
E.4. Zarządzanie dokumentami i archiwami
F. Ewolucja całej struktury Sekretariatu Generalnego (wraz z grupami politycznymi)
ZAŁĄCZNIKI
Załącznik I - Zestawienie przesunięć "C" w roku budżetowym 2013
Załącznik II - Zestawienie przesunięć "P" w roku budżetowym 2013
Załącznik III - Wykorzystanie środków w 2013 r.
WPROWADZENIE
Tabela 2
Główne przyczyny anulowania automatycznych przeniesień z 2012 r. na 2013 r.
Artykuł |
Środki anulowane |
Główne przyczyny anulowań |
Artykuł 200 "Budynki" |
5 481 983 |
Pozycja 2 0 0 7: "Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych": anulowano kwotę 4,33 mln EUR na różnego typu opóźnione lub niewykonane prace w trzech miejscach pracy i w biurze informacyjnym w Kopenhadze Pozycja 2 0 0 5 "Budowa budynków": anulowanie 0,76 mln EUR dotyczące projektu budynku KAD w Luksemburgu. W związku z decyzją o zmianie wykonawcy projektu rozbudowy budynku im. Konrada Adenauera z poprzednim wykonawcą podpisano aneks w celu rozwiązania umowy. Niektóre pierwotnie przewidziane świadczenia nigdy nie zostały zrealizowane, tak więc nie wystawiono za nie rachunków.
Pozycja 2 0 0 8 "Zarządzanie nieruchomościami - wydatki specjalne": anulowano kwotę 0,34 mln EUR przeznaczoną na różne usługi w Brukseli.
|
Artykuł 2 0 2 "Koszty związane z budynkami" |
3 305 808 |
Pozycja 2 0 2 2 "Utrzymanie, konserwacja, administracja i sprzątanie budynków": anulowano kwotę 2,15 mln EUR. Pozycja 2 0 2 4 "Zużycie energii": anulowano kwotę 0,76 mln EUR.
W tych dwóch pozycjach anulowanie było spowodowane koniecznością przewidzenia wystarczającego marginesu do wykorzystania w najbardziej niekorzystnych przypadkach. Trudne jest dokładne przewidzenie środków do przeniesienia, jako że w chwili sporządzania sprawozdania fakturowanie roczne jest wciąż fragmentaryczne.
|
Artykuł 3 2 4 "Produkcja i rozpowszechnianie" |
2 379 658 |
Pozycja 3 2 4 2: anulowano kwotę 0,48 mln EUR przeznaczoną na różne usługi. Pozycja 3 2 4 8: anulowano kwotę 1 mln EUR na różne zobowiązania, co do których początkowe prognozy przewidywały pewien margines bezpieczeństwa.
|
Artykuł 2 1 0 "Informatyka i telekomunikacja" |
1 488 199 |
Część przewidzianych operacji nie mogła zostać zrealizowana zgodnie z oczekiwaniami. |
Artykuł 1 4 0 "Inni pracownicy i personel
zewnętrzny"
|
897 006 |
Pozycja 1 4 0 2 "Wydatki na tłumaczenie ustne": anulowano kwotę 0,71 mln EUR. Kwota przeniesiona na 2013 r. obejmowała rezerwę na waloryzację wynagrodzeń, która nie miała w końcu miejsca w 2013 r. |
Artykuł 3 0 0 "Koszty podróży służbowych pracowników i przejazdów pomiędzy trzema miejscami pracy" |
807 164 |
W tym artykule anulowanie było spowodowane koniecznością przewidzenia wystarczającego marginesu do wykorzystania w najbardziej niekorzystnych przypadkach. |
Wykres 1
Środki w ramach dochodów przeznaczonych na określony cel w 2013 r. według rozdziału
grafika
Tabela 3
Główne powody anulowania środków bieżących w 2013 r.
Artykuł |
Kwota anulowana (EUR) |
% środków anulowanych ogółem
|
% anulowanie/artykuł |
Główne przyczyny anulowania środków |
2 0 2 Koszty związane z budynkami |
2 261 331 |
16 % |
2,2 % |
Mamy tu zasadniczo do czynienia z anulowaniem technicznym dotyczącym wielu pozycji, gdyż niemożliwe jest dokładne przewidzenie z dwuletnim wyprzedzeniem, jakie będą stopy indeksacji stosowane do różnych typów umów ani też jaki będzie wynik przetargu w przypadku wygasających umów. |
2 3 5 Telekomunikacja |
1 250 491 |
9 % |
21,1 % |
Opłaty telekomunikacyjne regularnie spadają. Ponadto całkowita cyfryzacja połączeń telekomunikacyjnych pozwala na optymalizację routingu przepływu informacji między trzema głównymi miejscami pracy. |
4 2 2 Asystenci posłów |
1 134 620 |
8 % |
0,6 % |
Mamy tu zasadniczo do czynienia z anulowaniem technicznym, gdyż niemożliwe jest dokładne przewidzenie z dwuletnim wyprzedzeniem, w jakim zakresie posłowie wykorzystają przyznane im środki. |
2 0 0 Budynki |
1 012 426 |
7 % |
0,7 % |
Mamy tu zasadniczo do czynienia z anulowaniem technicznym dotyczącym wielu pozycji. |
3 2 4 Produkcja i rozpowszechnianie |
993 189 |
7 % |
0,9 % |
Mamy tu zasadniczo do czynienia z anulowaniem technicznym dotyczącym wielu pozycji. |
3 2 0 Pozyskiwanie opinii ekspertów |
875 320 |
6 % |
8,8 % |
Mamy tu do czynienia z anulowaniem dotyczącym wielu pozycji. W pozycji 3 2 0 0 zapisano środki na pozyskiwanie opinii ekspertów dla dwóch komisji tymczasowych, ale utworzono tylko jedną komisję (0,3 mln EUR). |
3 0 4 Wydatki na posiedzenia wewnętrzne |
851 320 |
6 % |
12,1 % |
Mamy tu zasadniczo do czynienia z anulowaniem technicznym dotyczącym wielu pozycji. |
2 1 6 Pojazdy |
658 069 |
5 % |
10,1 % |
W środkach przewidziano rezerwę (0,37 mln EUR) na centrum rezerwacji pojazdów, ale nie zaciągnięto zobowiązań, ponieważ umowa została rozwiązana po mało przekonującej fazie pilotażowej. Ponadto nowa umowa ubezpieczeniowa jest tańsza niż się spodziewano, natomiast przetarg nie mógł zostać rozstrzygnięty przed końcem 2013 r. |
Tabela 4
Przesunięcia według podstawy prawnej
Liczba przesunięć |
Kwota przesunięcia (EUR) |
% środków końcowych |
Przesunięcia "C" (art. 27 i 46 rozporządzenia finansowego) |
10 przesunięć "C" |
69 088 000 |
3,9 % |
w tym przesunięcie zbiorcze (C12) |
54 000 000 |
3,1 % |
Przesunięcia "P" (art. 25 ust. 1 rozporządzenia finansowego) |
10 przesunięć "P" ze środków bieżących |
9 798 500 |
0,6 % |
Przesunięcia "C" i "P" ze środków bieżących |
78 886 500 |
4,5 % |
Tabela 5
Analiza przesunięć "C" według pozycji docelowej
(EUR) |
Pozycja docelowa |
Przesunięcie |
Kwota przesunięcia |
1 0 0 5 |
Inne koszty podróży |
C9 |
1 100 000 |
1 0 3 0 |
Świadczenia emerytalne |
C9 |
1 600 000 |
1 0 5 0 |
Kursy językowe i komputerowe |
C11 |
60 000 |
1 2 2 0 |
Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby |
C3 |
110 000 |
2 0 0 1 |
Opłaty za użytkowanie wieczyste |
C12 |
54 000 000 |
2 1 0 0 |
Sprzęt i oprogramowanie z zakresu technologii informacyjnych i innowacyjnych |
C1 |
100 000 |
2 1 0 0 |
Sprzęt i oprogramowanie z zakresu technologii informacyjnych i innowacyjnych |
C8 |
940 000 |
2 1 0 0 |
Sprzęt i oprogramowanie z zakresu technologii informacyjnych i innowacyjnych |
C7 |
1 760 000 |
2 1 0 2 |
Usługi zewnętrzne z zakresu technologii informatycznych i innowacyjnych |
C1 |
200 000 |
2 1 0 2 |
Usługi zewnętrzne z zakresu technologii informatycznych i innowacyjnych |
C8 |
560 000 |
2 1 4 0 |
Wyposażenie i instalacje techniczne |
C1 |
250 000 |
2 1 6 0 |
Pojazdy |
C1 |
420 000 |
3 2 0 0 |
Pozyskiwanie opinii ekspertów |
C1 |
30 000 |
3 2 4 1 |
Publikacje w formie cyfrowej i tradycyjnej |
C5 |
150 000 |
3 2 4 2 |
Wydatki na informację publiczną oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym |
C4 |
1 734 000 |
4 2 2 0 |
Asystenci posłów |
C10 |
6 074 000 |
Ogółem |
69 088 000 |
Tabela 6
Analiza przesunięć "C" według kategorii wydatków i celu przesunięcia
Kategoria wydatków, do której dokonuje się przesunięcia |
Cel |
Przesunięcie |
Kwota przesunięcia (EUR) |
% |
Polityka w zakresie nieruchomości |
Projekt KAD |
C12 |
54 000 000 |
78 |
Polityka dotycząca nieruchomości ogółem |
|
|
78 |
Posłowie |
Kursy językowe i komputerowe |
C11 |
60 000 |
0 |
Świadczenia emerytalne |
C9 |
1 600 000 |
2 |
Koszty podróży |
C9 |
1 100 000 |
2 |
Uwolnienie rezerwy na wynagrodzenia, koszty podróży służbowych i koszty szkoleń zewnętrznych akredytowanych asystentów parlamentarnych |
C10 |
6 074 000 |
9 |
Posłowie ogółem |
|
8 834 000 |
13 |
Administracja |
Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby |
C3 |
110 000 |
0 |
Catering i ekologiczna gospodarka odpadami |
C1 |
250 000 |
0 |
Zakup pojazdów elektrycznych do transportu towarów oraz zakup rowerów tradycyjnych i elektrycznych |
C1 |
420 000 |
1 |
Analiza służąca określeniu sposobów umocnienia aspektu zrównoważoności usług gastronomicznych w Parlamencie Europejskim |
C1 |
30 000 |
0 |
Administracja ogółem |
|
810 000 |
1 |
Informacja |
Europejskie Spotkanie Młodzieży 2014 |
C4 |
1 734 000 |
3 |
Informacja ogółem |
|
1 734 000 |
3 |
IT |
Ulepszenie urządzeń i usług związanych z wideokonferencjami |
C1 |
300 000 |
0 |
Zapewnienie środków na zakup tabletów, które można by udostępnić od początku 2014 r, zgodnie z decyzją komitetu pilotażowego ds innowacji w dziedzinie ICT, utworzonego przez Prezydium |
C8 |
1 500 000 |
2 |
Uwolnienie rezerwy na zastąpienie systemu "Streamline" służącego do zarządzania zasobami ludzkimi w Parlamencie systemem "Sysper 2", którego używają praktycznie wszystkie pozostałe instytucje europejskie |
C7 |
1 760 000 |
3 |
Rozpoczęcie projektu utworzenia wspólnej przestrzeni współpracy dla tłumaczy pisemnych Share-point |
C5 |
150 000 |
0 |
Ogółem na informatykę |
|
3 710 000 |
5 |
Ogółem |
69 088 000 |
100 |
Tabela 7
Przeznaczenie przesunięć środków tymczasowych
(EUR) |
Artykuł źródłowy |
Przesunięcie |
Pozycja docelowa |
Cele |
Kwota przesunięcia |
10 1 |
C7 |
2 1 0 0 |
Uwolnienie rezerwy na zastąpienie systemu "Streamline" służącego do zarządzania zasobami ludzkimi w Parlamencie systemem "Sysper 2", którego używają praktycznie wszystkie pozostałe instytucje europejskie. |
1 760 000 |
10 8 |
C1 |
2 1 0 0 2 1 0 2
|
Ulepszenie urządzeń i usług związanych z wideokonferencjami |
300 000 |
Ogółem na informatykę |
2 060 000 |
10 1 |
C10 |
4 2 2 0 |
Uwolnienie rezerwy na wynagrodzenia, koszty podróży służbowych i koszty szkoleń zewnętrznych akredytowanych asystentów parlamentarnych |
6 074 000 |
Posłowie ogółem |
6 074 000 |
10 8 |
C1 |
2 1 4 0 |
Catering i ekologiczna gospodarka odpadami |
250 000 |
10 8 |
C1 |
2 1 6 0 |
Zakup pojazdów elektrycznych do transportu towarów oraz zakup rowerów tradycyjnych i elektrycznych |
420 000 |
10 8 |
C1 |
3 2 0 0 |
Analiza służąca określeniu sposobów umocnienia aspektu zrównoważoności usług gastronomicznych w Parlamencie Europejskim |
30 000 |
Administracja ogółem |
700 000 |
Ogółem |
8 834 000 |
Tabela 8a
Źródło przesunięć "C" - ze źródeł innych niż środki tymczasowe z wyłączeniem przesunięcia zbiorczego
(EUR) |
Przesunięcie |
Pozycja źródłowa |
Cel |
Kwota przesunięcia |
C3 |
1 2 0 0 |
Przesunięcie z pozycji "Wynagrodzenia i świadczenia" do pozycji "Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby" w celu zaspokojenia potrzeb na podstawie art. 50 Regulaminu. |
110 000 |
C4 |
1 4 0 2 |
Przesunięcie z pozycji "Wydatki na tłumaczenie ustne" do pozycji "Wydatki na informację publiczną oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym" w celu pokrycia kosztów organizacji Europejskiego Spotkania Mmłodzieży 2014 (EYE 2014). |
1 734 000 |
C5 |
1 4 2 0 |
Przesunięcie z pozycji "Zewnętrzne usługi tłumaczeniowe" do pozycji "Publikacje w formie cyfrowej i tradycyjnej" na sfinansowanie rozpoczęcia projektu utworzenia wspólnej przestrzeni współpracy dla tłumaczy pisemnych Sharepoint. |
150 000 |
C8 |
2 3 5 0 |
Przesunięcie z pozycji "Telekomunikacja" do artykułu "Informatyka i telekomunikacja" na zakup tabletów. |
1 500 000 |
C9 |
1 0 0 6 |
Połączone przeniesienie z pozycji "Zwrot kosztów ogólnych", "Ubezpieczenie wypadkowe, ubezpieczenie zdrowotne oraz inne składki na ubezpieczenie społeczne", "Specjalna pomoc dla niepełnosprawnych posłów", "Odprawy przejściowe", "Renty inwalidzkie" i "Koszty podróży służbowych pracowników i przejazdów pomiędzy trzema miejscami pracy" do pozycji "Inne koszty podróży" w celu zapewnienia zwrotu kosztów podróży poniesionych w państwie członkowskim, w którym poseł został wybrany (1.100.000 EUR), i do pozycji "Emerytury z tytułu wysługi lat" w celu uregulowania zaległości i odsetek za zwłokę związanych ze świadczeniami emerytalnymi wypłacanymi byłym posłom z Francji na mocy załącznika III do dawnych przepisów ZKDP na skutek wykrycia różnicy w stosowanych wobec tych świadczeń wyrównaniach (1.600.000 EUR). |
2 700 000 |
|
1 0 1 0 |
|
|
1 0 1 2 |
|
|
1 0 2 0 |
|
|
1 0 3 1 |
|
|
3 0 0 0 |
|
C11 |
1 0 2 0 |
Przesunięcie z pozycji "Odprawy przejściowe" do pozycji "Kursy językowe i komputerowe" w celu pokrycia kosztów wniosków posłów o zwrot kosztów. |
60 000 |
Ogółem |
6 254 000 |
Tabela 8b
Szczegółowe informacje dotyczące przesunięcia zbiorczego C12
Rozdział źródłowy |
Treść |
Kwota (EUR) |
% środków początkowych |
% przesunięcia ogółem |
Uwagi |
1 0 |
Członkowie instytucji |
2 211 500 |
1 % |
4 % |
Mniejsze niż przewidziano wykorzystanie środków ze względu na brak indeksacji zwrotu kosztów ogólnych i wynagrodzeń za 2011 r. (decyzja Trybunału Sprawiedliwości z 19 listopada) oraz 2012 r. (postępowanie w toku). |
1 2 |
Urzędnicy i pracownicy czasowi |
7 800 000 |
1 % |
14 % |
idem |
1 4 |
Inni pracownicy i usługi zewnętrzne |
7 476 000 |
6 % |
14 % |
Największe oszczędności także są spowodowane faktem braku indeksacji wynagrodzeń za 2011 i 2012 r., ale uzyskano je także dzięki podjętym przez Prezydium decyzjom dotyczącym racjonalizacji kosztów tłumaczenia ustnego, a także kolejnemu zwiększeniu wydajności wewnętrznych tłumaczeń pisemnych, zwłaszcza dzięki większemu wskaźnikowi reutylizacji. |
1 6 |
Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji |
968 600 |
5 % |
2 % |
Największe oszczędności pochodzą z pozycji 1654 "Centrum Małego Dziecka oraz inne żłobki". Centrum Małego Dziecka i żłobki prywatne w Luksemburgu nie podlegają bezpośredniej odpowiedzialności Parlamentu, lecz są zarządzane przez Komisję; Komisja dopiero pod koniec roku powiadomiła, że realny poziom wydatków będzie niższy niż początkowo spodziewany. |
2 0 |
Budynki i koszty dodatkowe |
12 983 900 |
6 % |
24 % |
Najważniejsze oszczędności: - pozycja 2 0 0 7 "Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych" z powodu opóźnień w niektórych procedurach udzielania zamówień,
- pozycja 2 0 2 2 "Utrzymanie, konserwacja, administracja i sprzątanie budynków" z uwagi na niewymienianie części wyposażenia, przesuwanie procedur udzielania zamówień i wykorzystanie dochodów przeznaczonych na określony cel,
- pozycja 2 0 2 6 "Ochrona i nadzór nad budynkami" w związku z internalizacją ochrony Parlamentu, o której zadecydowało Prezydium w 2011 r., kontynuacją wdrażania polityki racjonalizacji rozpoczętej w 2010 r., a także podpisaniem nowej umowy ramowej w kwietniu 2012 r., dzięki której znacznie zmniejszył się koszt za godzinę usług świadczonych w Brukseli.
|
2 1 |
Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy |
351 800 |
0,3 % |
1 % |
Kwota ta pochodzi w znacznej mierze z mniejszego niż spodziewane wykorzystania pozycji "Wyposażenie i instalacje techniczne". |
2 3 |
Bieżące wydatki administracyjne |
2 043 500 |
14 % |
4 % |
Ponad połowa tej kwoty pochodzi z pozycji "Kompensacja emisji CO2 przez Parlament Europejski" w związku ze znacznie niższym niż przewidywano poziomem cen na rynkach międzynarodowych. |
3 0 |
Posiedzenia i narady |
762 000 |
2 % |
1 % |
Mamy tu zasadniczo do czynienia z nadwyżką techniczną. |
3 2 |
Doradztwo i informacja: zakup, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie |
2 667 935 |
2 % |
5 % |
Nadwyżka wynika z faktu, że liczba zamówionych ekspertyz była niższa niż zakładano, zwłaszcza wobec realizacji części z nich w instytucji. |
4 0 |
Wydatki szczególne niektórych instytucji i organów |
256 000 |
0,3 % |
1 % |
Mamy tu zasadniczo do czynienia z nadwyżką techniczną. |
4 2 |
Wydatki związane z asystentami posłów |
2 400 000 |
1 % |
4 % |
Nadwyżka wynika z faktu, że niemożliwe jest dokładne przewidzenie z dwuletnim wyprzedzeniem, w jakim zakresie posłowie wykorzystają przyznane im środki. |
10 |
Inne wydatki |
14 078 765 |
61 % |
26 % |
Wykorzystanie środków tymczasowych. |
Ogółem |
54 000 000 |
3 % |
100 % |
|
2 0 0 1 |
Opłaty za użytkowanie wieczyste |
54 000 000 |
335 % |
100 % |
Budowa nowego budynku KAD w Luksemburgu. |
Ogółem |
54 000 000 |
3 % |
100 % |
|
Tabela 9
Przeznaczenie przesunięć "P"
(EUR) |
Pozycja docelowa |
|
Przesunięcie |
Opis |
Kwota przesunięcia |
2 1 0 2 |
Usługi zewnętrzne z zakresu technologii informatycznych i innowacyjnych |
P5 |
Zachowanie ciągłości świadczenia usług, planowanie i przyspieszenie realizowanych projektów |
4 829 500 |
3 2 4 4 |
Organizacja pobytu i przyjmowanie grup odwiedzających, program Euroscola i zapraszanie przedstawicieli środowisk opiniotwórczych z krajów trzecich |
P9 |
Przesunięcie przeznaczone na zagwarantowanie udziału Parlamentu w nowej wystawie EU-PHORIA w Schirmeck we współpracy z regionem Alzacji i Mémorial Alsace-Moselle |
2 000 000 |
2 0 0 5 |
Budowa budynków |
P2 |
Sfinansowanie usług wykonawcy w ramach kontynuacji robót przy rozbudowie KAD |
900 000 |
1 6 5 2 |
Koszty funkcjonowania restauracji i stołówek |
P6 |
Przesunięcie konieczne dla pokrycia kosztów organizacji Europejskiego Spotkania Młodzieży 2014 (EYE 2014) |
515 000 |
3 0 4 0 |
Różne wydatki na posiedzenia wewnętrzne |
3 2 4 2 |
Wydatki na informację publiczną oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym |
3 2 4 8 |
Wydatki na informację audiowizualną |
P8 |
Przesunięcia przeznaczone na pokrycie wydatków na informację audiowizualną, które okazały się wyższe z uwagi na dwa niezaplanowane wydarzenia |
500 000 |
4 2 2 2 |
Różnice kursów walutowych |
P1 |
Przesunięcie konieczne dla pokrycia kosztów wymiany związanych z wypłatą dodatku na pomoc parlamentarną w związku z dewaluacją euro |
500 000 |
1 4 2 2 |
Współpraca między instytucjami w zakresie językowym |
P7 |
Przesunięcie przeznaczone na sfinansowanie nowego narzędzia CAT (tłumaczenie wspomagane komputerowo) |
220 000 |
4 2 2 0 |
Asystenci posłów |
P10 |
Przesunięcie konieczne dla pokrycia kosztów wynagrodzeń i podróży służbowych asystentów posłów |
200 000 |
3 2 4 5 |
Organizacja sympozjów, seminariów i imprez kulturalnych |
P4 |
Przesunięcie konieczne na pokrycie kosztów dawnych nagród im Sacha-rowa, których nie można było wypłacić z powodu ograniczenia wolności, któremu podlegali laureaci |
100 000 |
1 4 2 2 |
Współpraca między instytucjami w zakresie językowym |
P3 |
Wypłata na rzecz Komisji Europejskiej z tytułu udziału Parlamentu w finansowaniu nowego narzędzia CAT (tłumaczenie wspomagane komputerowo) |
34 000 |
Przesunięcia ze środków bieżących ogółem |
9 798 500 |
Tabela 10
Ewolucja zaciągania zobowiązań w 2013 r. i 2012 r.
(EUR) |
Rozdział |
Dział |
2013 |
2012 |
Różnica |
Zmiana 2013/2012 |
1 0 |
Członkowie instytucji |
205 414 449 |
204 267 112 |
1 147 338 |
1 % |
1 2 |
Urzędnicy i pracownicy czasowi |
574 999 348 |
560 700 762 |
14 298 586 |
3 % |
1 4 |
Inni pracownicy i usługi zewnętrzne |
106 182 103 |
102 483 098 |
3 699 005 |
4 % |
1 6 |
Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji |
17 829 236 |
16 699 823 |
1 129 413 |
7 % |
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji |
904 425 137 |
884 150 794 |
20 274 343 |
2 % |
2 0 |
Budynki i koszty dodatkowe |
250 336 611 |
248 864 928 |
1 471 683 |
1 % |
2 1 |
Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy |
131 805 904 |
142 804 433 |
- 10 998 530 |
-8 % |
2 3 |
Bieżące wydatki administracyjne |
9 548 021 |
9 476 760 |
71 261 |
1 % |
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne |
391 690 535 |
401 146 121 |
- 9 455 586 |
-2 % |
3 0 |
Posiedzenia i narady |
32 816 473 |
32 624 325 |
192 148 |
1 % |
3 2 |
Doradztwo i informacja: zakup, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie |
125 672 031 |
105 967 314 |
19 704 718 |
19 % |
Tytuł 3 - Wydatki związane z wykonywaniem przez instytucję jej zadań zwyczajowych |
158 488 505 |
138 591 639 |
19 896 865 |
14 % |
4 0 |
Wydatki szczególne niektórych instytucji i organów |
92 683 288 |
87 917 639 |
4 765 650 |
5 % |
4 2 |
Wydatki związane z asystentami posłów |
188 301 020 |
180 871 822 |
7 429 198 |
4 % |
4 4 |
Posiedzenia i inna działalność posłów oraz byłych posłów |
375 000,00 |
360 000 |
15 000 |
4 % |
Tytuł 4 - Wydatki związane z wykonywaniem przez instytucję szczególnych zadań |
281 359 309 |
269 149 461 |
12 209 848 |
5 % |
Tytuł 10 - Inne wydatki |
0 |
0 |
0 |
- |
Ogółem |
1 735 963 486 |
1 693 038 015 |
42 925 471 |
3 % |
Wykres 2
Zobowiązania w 2013 r. w podziale na rozdziały
grafika
Wykres 3
Porównanie zmian wysokości zaciągniętych zobowiązań w latach 2012 i 2013 w poszczególnych rozdziałach
grafika
Wykres 4
Podział pracowników Sekretariatu Generalnego ze względu na płeć
grafika
Źródło: DG ds. KADR.
Wykres 5
Podział pracowników kontraktowych ze względu na grupę funkcyjną i płeć w 2013 r.
grafika
Źródło: DG ds. KADR.
Wykres 6
Podział środków między pozycjami w ramach rozdziału 2 0
grafika
Wykres 7
Podział wydatków w ramach rozdziału 2 1
grafika
Wykres 8
Podział zobowiązań w ramach rozdziału 3 2
grafika
Wykres 9
Podział zobowiązań w ramach rozdziału 4 0
grafika
Wykres 10
Podział zobowiązań w ramach rozdziału 4 2
grafika
Biura informacyjne
Nowa polityka konserwacji i renowacji budynków
Tabela 11
Podsumowanie zmian restrukturyzacyjnych w Sekretariacie Generalnym w 2013 r.
Dyrekcja Generalna |
Restrukturyzacja i modernizacja |
DG PRES Urząd Przewodniczącego
|
Obsadzono cztery stanowiska kierowników działów, a mianowicie Działu ds. Administracyjnych Posłów i Działu ds. Informacji Niejawnych (Dyr. F) oraz, dnia 1 grudnia 2013 r., Działu ds. Polityki Strukturalnej i Polityki Spójności oraz Działu ds. Polityki Gospodarczej i Naukowej (dawna Dyr. C/DG EPRS). Wszystkie stanowiska kierownicze i stanowiska średniego szczebla są obecnie obsadzone, za wyjątkiem stanowiska kierownika działu w Dziale ds. Strategii i Koordynacji (Dyr. C/DG EPRS). Dnia 20 maja 2013 r. Prezydium postanowiło przeorganizować strukturę Sekretariatu Generalnego, przewidując zwłaszcza utworzenie funkcji zastępcy sekretarza generalnego niezależnej od funkcji dyrektora generalnego DG PRES, utworzenie DG EPRS oraz DG ds. Bezpieczeństwa. DG EPRS i DG ds. Bezpieczeństwa zostały utworzone odpowiednio dnia 1 listopada i 1 grudnia 2013 r. Natomiast oddzielenie funkcji zastępcy sekretarza generalnego od funkcji dyrektora generalnego DG PRES nastąpi dopiero w pierwszym semestrze 2014 r.
|
DG IPOL Polityka wewnętrzna
|
Po trwających 18 miesięcy pracach mandat Komisji Specjalnej ds. Przestępczości Zorganizowanej, Korupcji i Prania Pieniędzy (CRIM) został uchylony podczas głosowania na posiedzeniu plenarnym w dniu 23 października 2013 r., zaś jej sekretariat został rozwiązany. W 2013 r. Dyrekcja G ds. Oceny Skutków Regulacji i Europejskiej Wartości Dodanej została wyłączona z DG IPOL i połączona z Biblioteką w ramach nowej DG EPRS.
Dyrekcja G ds. Oceny Skutków Regulacji i Europejskiej Wartości Dodanej (teraz część nowej DG EPRS) stała się w pełni operacyjna i utworzono dodatkowy Dział ds. Oceny Ex Post Skutków, aby jeszcze bardziej skonsolidować wiedzę specjalistyczną Parlamentu.
|
DG EPRS Analizy parlamentarne
|
DG EPRS powstała dnia 1 listopada 2013 r. (zob. powyżej DG PRES i DG IPOL). |
DG COMM Komunikacja |
W Dyrekcji B powstał nowy Dział ds. Wsparcia dla Biur Informacyjnych, aby wspierać dyrektora w zarządzaniu zasobami ludzkimi biur informacyjnych. W następstwie decyzji grupy roboczej Prezydium w każdym biurze informacyjnym wprowadzono funkcję zarządzającego społecznością, aby zwiększyć obecność PE w mediach społecznościowych w każdym państwie członkowskim.
|
DG INLO Infrastruktura i Logistyka
|
Z dniem 1 stycznia 2013 r. Dział Woźnych podzielono na dwa odrębne działy (Dział Doręczycieli Poczty i Dział Woźnych). W 2013 r. aktywnie przygotowywano projekt pojedynczego punktu kontaktowego ("One Stop Shop"). Usługa ta zostanie uruchomiona na początku 2014 r., a docelowo ma być w pełni operacyjna po wyborach. Stanowiska dla tego nowego działu udostępniono w drodze wewnętrznych przesunięć w dyrekcji.
|
DG TRAD Tłumaczenia pisemne |
W grudniu 2013 r. postanowiono przekazać wszystkie zadania związane z jakością z Wydziału ds. Jakości w Wydziale Planowania do Wydziału ds. Wielojęzyczności i Kontaktów Zewnętrznych z dniem 1 stycznia 2014 r., zapewniając tym samym jeden punkt kontaktowy dla wszystkich kwestii związanych z jakością. Skoncentrowanie tych działań w jednym dziale zagwarantuje skuteczniejsze usługi i umożliwi lepsze uwzględnianie informacji zwrotnych w inicjatywach z zakresu jakości podejmowanych przez koordynatorów ds. jakości. Ważna zmiana w 2013 r. polega na tym, że w dziale chorwackim jest teraz zatrudnionych 5 tłumaczy na stanowiskach urzędniczych, 21 pracowników czasowych i kontraktowych oraz 10 czasowych asystentów. Rozmowy rekrutacyjne z laureatami z listy rezerwowej wciąż trwają i odbywa się drugi konkurs. Trwają także nominacje na kierownika działu i koordynatora ds. jakości.
|
DG INTE Tłumaczenia ustne |
Dział Szkoleń Online, utworzony w sierpniu 2012 r., jest już w pełni operacyjny i mianowano kierownika działu, który podejmie obowiązki na początku 2014 r. (W 2013 r. obowiązki szefa Działu Szkoleń Online pełnił kierownik Wydziału ds. Wielojęzyczności). |
DG ITEC Innowacje i wsparcie
technologiczne
|
W 2013 r. kontynuowano reorganizację Dyrekcji A - Technologie Informacyjne. Restrukturyzacja mająca na celu oddzielenie działalności dotyczącej zarządzania materiałami od działalności związanej z zarządzaniem infrastrukturą komunikacyjną rozpoczęła się w październiku 2013 r. i była wdrażana stopniowo przez cały ostatni kwartał 2013 r. Zatrudniono i mianowano czterech kierowników działów.
Wdrożenie internalizacji rozpoczęło się wraz z utworzeniem 30 dodatkowych stanowisk w 2013 r. i ograniczeniem liczby konsultantów wewnętrznych: 60 % tych nowych stanowisk obsadzono w 2013 r. i DG ITEC będzie musiała teraz w odniesieniu do większości pozostałych stanowisk wykorzystać inne możliwości (nowe listy rezerwowe, pracownicy czasowi), aby móc je obsadzić.
|
DG SAFE Bezpieczeństwo
|
DG SAFE powstała dnia 1 grudnia 2013 r. (zob. powyżej DG PRES). |
1 Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1.
2 Dz.U. L 362 z 31.12.2012, s. 1.
3 Porozumienie międzyinstytucjonalne pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją w sprawie dyscypliny budżetowej i należytego zarządzania finansami (Dz.U. C 139 z 14.6.2006, s. 1).
4 Art. 27 - "Wnioski w sprawie przesunięcia przedkładane Parlamentowi Europejskiemu i Radzie przez instytucje" i art. 46 - "Środki tymczasowe" rozporządzenia (UE, Euratom) nr 966/2012 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 25 października 2012 r.
5 Decyzja instytucji o dokonaniu przesunięć w ramach danego artykułu.
6 Uwaga: 12 posłów od lipca 2013 r.
7 Podróże dotyczące roku budżetowego 2013 można zgłaszać do dnia 31 października 2014 r.
8 Uwaga: 12 posłów od lipca 2013 r.
9 Uwaga: 766 posłów od lipca 2013 r. (754 w 2012 r.)
10 Uwaga: Na podstawie wniosków o zwrot kosztów złożonych przez posłów do dnia 7 lutego 2014 r.
11 Uwaga: Podróż to udział posła w wyjeździe do jednego miejsca spotkań.
12 Z wyłączeniem środków tymczasowych.
13 Parlament Europejski i Rada doszły do porozumienia na posiedzeniu pojednawczym na początku marca 2014 r. i ustaliły, że roczna waloryzacja wynagrodzeń w 2011 r. wyniesie 0 %, a w 2012 r. 0,8 %.
14 Ta pozycja dotyczy głównie pracowników kontraktowych.
15 Ta pozycja dotyczy głównie usług tłumaczeń zewnętrznych.
16 Trybunał Obrachunkowy, Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich, Centrum Tłumaczeń, posiedzenia Komisji w Luksemburgu oraz częściowo dla Komitetu Regionów.
17 Grupa funkcyjna I: wykonywanie prac fizycznych i zadań wsparcia administracyjnego; grupa funkcyjna II: wykonywanie prac biurowych, sekretarskich, kierowanie biurem i inne prace równoważne; grupa funkcyjna III: wykonywanie prac wykonawczych, redakcyjnych, księgowych i innych technicznych prac równoważnych; grupa funkcyjna IV: zadania administracyjne, doradcze, natury językowej i równorzędne zadania techniczne.
18 Uwaga: dochody przeznaczone na tę pozycję, pochodzące z opłat wnoszonych przez rodziców, wyniosły 4.420.294 EUR.
19 Wzrost spowodowany migracją do programu Windows 7 i MS Office 2010.
20 Średnia obliczona w oparciu o liczbę 766 posłów (zatem obejmuje też tych posłów, którzy zawarli umowy tylko z akredytowanymi asystentami lub tylko z asystentami krajowymi).
21 Te departamenty tematyczne stanowią część Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Wewnętrznej i Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Zewnętrznej.
22 W programie Euronest Scola młodzi obywatele państw członkowskich UE oraz pochodzący z sześciu krajów Partnerstwa Wschodniego (Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Gruzja, Mołdawia i Ukraina) są zapraszani przez Parlament Europejski do debatowania, dyskutowania i przyjmowania rezolucji dotyczących kwestii będących przedmiotem wspólnego zainteresowania dla stron Partnerstwa Wschodniego. Program ten ma na celu głębsze uświadomienie uczestnikom, jak istotnymi wartościami są dialog, wiedza i wzajemne zrozumienie oraz poszanowanie różnorodności kulturowej i językowej. Przyczynia się on do edukacji obywatelskiej nastawionej na demokrację, poszanowanie praw człowieka i podstawowych wolności, tolerancję i pokojowe rozwiązywanie konfliktów.
23 Program Euromed Scola ruszył w 2008 r. Zbliża on do siebie młodych obywateli ze wszystkich państw członkowskich UE oraz z państw sąsiedztwa południowego, aby promować Partnerstwo Eurośródziemnomorkie.
24 Program e-Parliament ma na celu wzmocnienie pozycji posłów do Parlamentu Europejskiego i danie im większej kontroli nad życiem politycznym instytucji przez rozszerzone i ulepszone wsparcie w wykonywaniu działalności prawodawczej.
25 Drafting Support Tool (DST) to narzędzie wsparcia redakcyjnego dostępne online. Pozwala posłom na dostęp do zespołu prawników-lingwistów gotowych do udzielenia pomocy w redagowaniu poprawek ustawodawczych. Cała procedura jest zupełnie poufna.
26 Komisja Budżetowa postanowiła dnia 27 listopada 2013 r. nie wydawać opinii w sprawie renegocjacji umowy najmu.
27 Komisja Budżetowa postanowiła dnia 11 lipca 2013 r. nie wydawać opinii w sprawie najmu budynku Geos zamiast budynku Président.
28 Aplikacja "eKomisja" to dedykowana strefa pracy dla posłów sekretariatów komisji, pracowników grup politycznych oraz innych osób, które potrzebują śledzić prace poszczególnych komisji. Każda komisja posiada stronę internetową, dzięki czemu zwiększa się przejrzystość i skuteczność prac. Wszystkie komisje używają jej od lutego 2012 r.
29 Aplikacja "ePosiedzenie" umożliwia udostępnianie dokumentów z posiedzeń komisji w formacie przyjaznym użytkownikowi, co ułatwia konsultowanie i komentowanie dokumentów oraz dzielenie się nimi w każdej chwili, w każdym miejscu i na dowolnym urządzeniu.
30 Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 23 października 2013 r. dotycząca stanowiska Rady w sprawie projektu budżetu ogólnego Unii Europejskiej na rok budżetowy 2012 (13176/2013 - C7-0260/2013 - 2013/2145(BUD)) oraz rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 17 kwietnia 2013 r. w sprawie preliminarza wpływów i wydatków Parlamentu Europejskiego w roku budżetowym 2014 (2013/2018(BUD)).
31 Trzy instytucje podpisały umowę o współpracy w lutym 2014 r.