Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AD/249/13.

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM

EPSO/AD/249/13 1

(2013/C 75 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 14 marca 2013 r.)

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty obejmujący ocenę kwalifikacji i testy w celu stworzenia listy potencjalnych kandydatów na stanowiska administratorów(*).

ADMINISTRATORZY (AD 7)

w następujących dziedzinach:

1.
MAKROEKONOMIA
2.
EKONOMIA FINANSOWA

Celem konkursu jest stworzenie list rezerwowych, z których rekrutowani będą pracownicy na wolne stanowiska w instytucjach Unii Europejskiej.

Przed zgłoszeniem kandydatury należy uważnie zapoznać się z przewodnikiem dotyczącym konkursów otwartych opublikowanym w Dzienniku Urzędowym C 270 A z dnia 7 września 2012 r., a także na stronie internetowej EPSO.

Przewodnik ten, stanowiący integralną część ogłoszenia o konkursie, pomaga kandydatom zrozumieć zasady dotyczące procedury konkursowej i składania zgłoszeń.

I.

 INFORMACJE OGÓLNE

1. Liczba laureatów Dziedzina 1 = 37

Dziedzina 2 = 27

2. Uwagi Niniejszy konkurs obejmuje dwie dziedziny. Kandydaci mogą wybrać tylko jedną z nich. Wyboru należy dokonać w momencie rejestracji elektronicznej. Po zatwierdzeniu i przesłaniu formularza zgłoszeniowego drogą elektroniczną nie ma możliwości zmiany dziedziny.

II.

 ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Opis poszczególnych profilów znajduje się w załączniku.

III.

 WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE

W momencie upływu terminu zgłoszeń drogą elektroniczną kandydat musi spełniać wszystkie następujące warunki ogólne i szczegółowe:
1. Warunki ogólne

a) posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;

b) korzystać z pełni praw obywatelskich;

c) mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej;

d) posiadać odpowiednie kwalifikacje etyczne niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków.

2. Warunki szczegółowe
2.1. Wykształcenie Zob. pkt 2 załączników
2.2. Doświadczenie zawodowe Zob. pkt 3 załączników
2.3. Znajomość języków(1)
język 1 Język podstawowy

doskonała znajomość jednego z 23 języków urzędowych Unii Europejskiej

oraz
język 2 Drugi język, obowiązkowo inny niż język 1

zadowalająca znajomość języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego Zgodnie z wyrokiem Trybunału UE (wielka izba) w sprawie C-566/10 P, Republika Włoska przeciwko Komisji, instytucje UE mają obowiązek wskazania powodów ograniczenia w niniejszym konkursie wyboru drugiego języka do mniejszej liczby języków urzędowych UE.

W związku z tym niniejszym informujemy kandydatów, że możliwości wyboru drugiego języka w ramach niniejszego konkursu zostały określone zgodnie z interesem służby, który wymaga, aby nowo zatrudnione osoby były niezwłocznie zdolne do wykonywania obowiązków i do skutecznej komunikacji w codziennej pracy. W przeciwnym razie wydajność pracy w instytucjach poważnie by ucierpiała.

Zgodnie z długoletnią praktyką dotyczącą komunikacji wewnętrznej w instytucjach UE, a także z uwagi na potrzeby służb w zakresie komunikacji zewnętrznej i prowadzenia dokumentacji, językami najpowszechniej wykorzystywanymi są angielski, francuski i niemiecki. Ponadto angielski, francuski i niemiecki są językami zdecydowanie najczęściej wybieranymi przez kandydatów w kategorii "język 2" w konkursach, w których można dokonać w tym zakresie swobodnego wyboru. Taka sytuacja odzwierciedla obecne standardy edukacyjne i zawodowe, na podstawie których od kandydatów na stanowiska w Unii Europejskiej można oczekiwać znajomości przynajmniej jednego z tych trzech języków. W związku z tym, uwzględniając interes służby oraz potrzeby i wiedzę kandydatów, a także dziedzinę niniejszego konkursu, uzasadnione jest przeprowadzenie testów w trzech wspomnianych językach. Ma to zagwarantować, że wszyscy kandydaci, niezależnie od tego, jaki język jest ich językiem pierwszym, będą władać przynajmniej jednym ze wspomnianych trzech języków urzędowych na poziomie umożliwiającym wykonywanie obowiązków służbowych. Ponadto w interesie równego traktowania kandydatów, wszyscy kandydaci mają obowiązek przystąpienia do testów w swoim drugim języku, wybranym spośród trzech wskazanych. Dotyczy to również kandydatów, których pierwszym językiem jest jeden ze wskazanych trzech języków. Przeprowadzane w taki sposób testy szczególnych kompetencji kandydatów umożliwiają instytucjom dokonanie oceny zdolności kandydatów do bezzwłocznego wykonywania zadań w środowisku, które jest bardzo zbliżone do prawdziwego środowiska pracy. Powyższe pozostaje bez uszczerbku dla możliwości odbywania w późniejszym terminie szkoleń językowych w celu osiągnięcia zdolności do pracy w trzecim języku, zgodnie z art. 45 ust. 2 regulaminu pracowniczego.

IV.

 TESTY WSTĘPNE

Testy wstępne z użyciem komputera zostaną przeprowadzone jedynie w przypadku, gdy liczba zarejestrowanych kandydatów przekroczy pewien określony próg. Dyrektor EPSO - jako organ powołujący - określi próg po zamknięciu rejestracji kandydatur. Próg ten może różnić się w zależności od dziedziny. Kandydaci są o nim informowani za pośrednictwem konta EPSO.

Komisja konkursowa określa poziom trudności testów i zatwierdza ich treść na podstawie propozycji EPSO.

1. Zaproszenie Do udziału w testach zostaną zaproszeni kandydaci, którzy dokonali zgłoszenia w terminie (zob. część VIII).

Uwaga:

1) poprzez zgłoszenie drogą elektroniczną kandydat oświadcza, że spełnia warunki ogólne i szczegółowe określone w części III;
2) aby wziąć udział w testach, należy zarezerwować termin; rezerwacji tej należy koniecznie dokonać w terminie wskazanym za pośrednictwem konta EPSO.
2. Rodzaj testów i punktacja Zestaw testów składających się z pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę ogólnych umiejętności i kompetencji kandydata w zakresie:
Test a) rozumienia tekstu pisanego punktacja: od 0 do 20 pkt wymagane minimum: 10 pkt
Test b) operowania danymi liczbowymi punktacja: od 0 do 10 pkt
Test c) myślenia abstrakcyjnego punktacja: od 0 do 10 pkt
Wymagane minimum wynosi 10 pkt w testach b) i c) łącznie
3. Język, w którym przeprowadzane są testy Język 1

V.

 DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE I WYBÓR NA PODSTAWIE KWALIFIKACJI

1.
Procedura

Spełnienie warunków ogólnych i szczegółowych oraz kwalifikacje kandydatów oceniane są najpierw na podstawie informacji, jakie podają oni w zgłoszeniach.

a)
Analizowane są odpowiedzi kandydatów na pytania dotyczące warunków ogólnych i szczegółowych w celu wyłonienia kandydatów spełniających wszystkie warunki dopuszczenia do udziału w konkursie.

W przypadku gdy wcześniej zostaną zorganizowane testy wstępne, analizę pod względem spełnienia warunków ogólnych i szczegółowych przeprowadza się w porządku malejącym, według dziedzin, do momentu osiągnięcia określonej przez organ powołujący liczby kandydatów, którzy:

uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów, a jednocześnie najwyższe wyniki w testach wstępnych oraz
spełniają warunki udziału w konkursie.

W przypadku gdy kilku kandydatów z tą samą liczbą punktów znalazło się na ostatnim miejscu, wszyscy ci kandydaci zostaną wzięci pod uwagę na etapie wyboru na podstawie kwalifikacji. Zgłoszenia elektroniczne kandydatów, którzy znaleźli się poniżej tego progu, nie będą brane pod uwagę

b)
Komisja konkursowa przystępuje następnie do oceny kwalifikacji kandydatów, którzy spełniają warunki udziału w konkursie, w celu wyłonienia osób posiadających kwalifikacje (dyplomy, doświadczenie zawodowe) najlepiej odpowiadające zakresowi obowiązków oraz spełniających w najwyższym stopniu kryteria wyboru określone w ogłoszeniu o konkursie. Kwalifikacje kandydatów oceniane są wyłącznie na podstawie informacji, jakie podają oni w zakładce "ocena zdolności" (fr. évaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talent Filter), a ocena kwalifikacji odbywa się w dwóch etapach:
wstępna ocena kwalifikacji odbywa się wyłącznie na podstawie odpowiedzi zaznaczonych w zakładce "ocena zdolności" formularza zgłoszenia, z uwzględnieniem współczynnika dla poszczególnych pytań. W zależności od znaczenia przypisanego poszczególnym kryteriom wskazanym w pkt 4 załączników komisja konkursowa ustala odnośny współczynnik ważności (o wartości od 1 do 3), zanim przejdzie do analizy zgłoszeń. Następnie wybór dokonywany jest spośród przesyłanych drogą elektroniczną formularzy zgłoszeniowych kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów,
liczba ocenianych na tym drugim etapie kandydatur jest w przybliżeniu 9 razy większa niż liczba laureatów wskazana w niniejszym ogłoszeniu o konkursie. Komisja konkursowa analizuje odpowiedzi kandydatów i przyznaje każdej z nich od 0 do 4 punktów. Liczba punktów jest następnie mnożona przez współczynnik ważności dla danego pytania i sumowana w celu uzyskania oceny ogólnej.

Komisja konkursowa sporządza następnie listę kandydatów sklasyfikowanych według uzyskanej liczby punktów. Liczba kandydatów zaproszonych(2) do etapu oceny zintegrowanej jest dla poszczególnych dziedzin maksymalnie 3 razy większa niż liczba laureatów wskazana w niniejszym ogłoszeniu o konkursie. Liczba ta zostanie opublikowana na stronie internetowej EPSO (http://blogs.ec.europa.eu/eu-careers.info/).

2.
Weryfikacja danych dostarczonych przez kandydatów

Po zakończeniu oceny zintegrowanej i na podstawie jej wyników EPSO weryfikuje umieszczone przez kandydatów w zgłoszeniach elektronicznych dane pod kątem spełnienia warunków ogólnych, a komisja konkursowa pod kątem warunków szczegółowych na podstawie dokumentów dostarczonych przez kandydata. Przy ocenie kwalifikacji dokumenty kandydatów będą brane pod uwagę jedynie w celu potwierdzenia informacji podanych w zakładce "ocena zdolności". Jeżeli w trakcie weryfikacji okaże się, że dane podane przez kandydata(3) nie są potwierdzone odpowiednimi dokumentami, kandydat zostanie wykluczony z procedury konkursowej.

Weryfikacja kwalifikacji odbywa się w porządku malejącym w przypadku kandydatów, którzy uzyskali wymaganą liczbę punktów i najwyższy łączny wynik z testu w części d), e), f) oraz g). Kandydaci muszą również uzyskać minimalną wymaganą liczbę punktów w testach kompetencyjnych a), b) i c). Weryfikacja odbywa się do momentu, gdy osiągnięta zostanie liczba kandydatów, którzy mogą zostać wpisani na listę rezerwową i którzy rzeczywiście spełniają wszystkie warunki dopuszczenia do udziału w konkursie. Po osiągnięciu wymaganej liczby kandydatów dokumenty pozostałych osób nie będą sprawdzane.

VI.

 OCENA ZINTEGROWANA

1. Zaproszenie do udziału w ocenie zintegrowanej Kandydaci(4), którzy:

- w świetle danych podanych w zgłoszeniu elektronicznym spełniają warunki ogólne i szczegółowe określone w części III,

oraz

- uzyskali najwyższe wyniki w ramach oceny kwalifikacji,
zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w ocenie zintegrowanej(5), która odbywa się zasadniczo w Brukseli i trwa jeden lub dwa dni.
2. Ocena zintegrowana Oceniane będą:

- umiejętności rozumienia i analizy - o ile nie zostały one ocenione w ramach wcześniejszych testów wstępnych: testy a), b) i c),

- wiedza specjalistyczna: część d),

- ogólne umiejętności: części e), f) i g),

- rozumienie tekstu pisanego, operowanie danymi liczbowymi i myślenie abstrakcyjne za pomocą następujących testów(6):

a) rozumienie tekstu pisanego;

b) operowanie danymi liczbowymi;

c) myślenie abstrakcyjne,

- specjalistyczna wiedza w dziedzinie konkursu za pomocą(6):

d) ustrukturyzowanej rozmowy na temat umiejętności w dziedzinie konkursu i w oparciu o odpowiedzi udzielone w zakładce "ocena zdolności" (fr. évaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talentfilter) formularza zgłoszenia,

- umiejętności ogólne za pomocą(7):

e) studium przypadku;

f) zadania do wykonania w zespole;

g) ustrukturyzowanej rozmowy na temat umiejętności ogólnych.

Każda z umiejętności ogólnych sprawdzana będzie według następującego wzorca:
Studium przypadku Zadanie do wykonania w zespole Ustrukturyzowana rozmowa
Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów x x
Komunikacja x x
Jakość i wydajność pracy x x
Nauka i rozwój osobisty x x
Ustalanie priorytetów i organizacja x x
Odporność x x
Umiejętność pracy w zespole x x
Zdolności kierownicze x x
3. Języki oceny zintegrowanej Język 1 dla testów a), b) i c) Język 2 dla części d), e), f) i g)
4. Punktacja i ważenie ocen Umiejętności w zakresie rozumienia tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenia abstrakcyjnego

a) rozumienie tekstu pisanego: od 0 do 20 pkt wymagane minimum: 10 pkt

b) operowanie danymi liczbowymi: od 0 do 10 pkt

c) myślenie abstrakcyjne: od 0 do 10 pkt wymagane minimum dla testów b) i c): 10 pkt

Nieuzyskanie wymaganej liczby punktów w testach a), b) i c) powoduje wykluczenie z dalszej procedury, ale jednocześnie uzyskane w nich punkty nie zostają dodane do punktów uzyskanych w pozostałych częściach oceny zintegrowanej.

Wiedza specjalistyczna (część d)

od 0 do 100 pkt wymagane minimum: 50 pkt

współczynnik ważności: 55 % całkowitej liczby punktów

Umiejętności ogólne (część e, f i g)

od 0 do 80 pkt za wszystkie umiejętności ogólne (10 pkt na każdą umiejętność)

wymagane minimum:

3 pkt za każdą umiejętność

oraz

40 pkt za wszystkie 8 umiejętności ogólnych

współczynnik ważności: 45 % całkowitej liczby punktów

VII.

 LISTA REZERWOWA

1. Wpis na listę rezerwową Komisja konkursowa umieszcza na liście rezerwowej nazwiska kandydatów:

- którzy uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów(8) za wszystkie części od a) do g) oraz jeden z najlepszych wyników za wszystkie części w ramach oceny zintegrowanej d), e), f) i g) (zob. liczba laureatów, część I, pkt 1),

- i w przypadku których dokumenty zawarte w dokumentacji zgłoszeniowej potwierdzają spełnienie wszystkich warunków udziału w konkursie.

2. Klasyfikacja Listę tworzy się według dziedzin i w porządku alfabetycznym.

VIII.

 JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU?

1. Zgłoszenie drogą elektroniczną Należy zgłosić się drogą elektroniczną zgodnie z procedurą opisaną na stronie internetowej EPSO, zwłaszcza w rozdziale "Jak się zapisać" (ang. How to apply, fr. Mode d'emploi de l'inscription, niem. Wie kann ich mich bewerben?).

Termin zgłaszania kandydatur (z zatwierdzeniem włącznie): 16 kwietnia 2013 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli.

2. Dokumentacja zgłoszeniowa Kandydaci, którzy zostali dopuszczeni do etapu oceny zintegrowanej, muszą w momencie przystępowania do testów oceny zintegrowanej przedstawić(9) kompletną dokumentację zgłoszeniową (podpisany elektroniczny formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi dokumentami).

Zasady: zob. pkt 6.1 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.

______

(1) Zob. Europejski system opisu kształcenia językowego - wymagany poziom minimalny: język 1 = C1 / język 2 = B2 (http://europass.cedefop.europa.eu/europass/home/hornav/Downloads/CEF/LanguageSelfAssessmentGrid.csp)

(2) Kandydaci, którzy nie zostaną zaproszeni do etapu oceny zintegrowanej, otrzymają wyniki oceny swojej kandydatury oraz współczynniki przypisywane poszczególnym pytaniom przez komisję konkursową.

(3) Informacje te zostaną zweryfikowane na podstawie załączonych dokumentów przed sporządzeniem listy rezerwowej (zob. część VII, pkt 1 oraz część VIII, pkt 2).

(4) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, uwzględnieni zostaną wszyscy ci kandydaci.

(5) Ze względów organizacyjnych testy sprawdzające rozumienie tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenie abstrakcyjne oraz studium przypadku (część e) mogą zostać przeprowadzone w ośrodkach egzaminacyjnych w państwach członkowskich, niezależnie od pozostałych części oceny zintegrowanej.

(6) Elementy składowe zatwierdza komisja konkursowa.

(7) Umiejętności te zostały zdefiniowane w pkt 1.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.

(8) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, na listę rezerwową wpisani zostaną wszyscy ci kandydaci.

(9) O terminie testów oceny zintegrowanej kandydaci zostaną powiadomieni w odpowiednim czasie za pośrednictwem konta EPSO.

(*) W niniejszym ogłoszeniu wszelkie odniesienia do osoby płci męskiej uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby płci żeńskiej.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

 DZIEDZINA 1 - MAKROEKONOMIA

1.
Zakres obowiązków

Niniejszy konkurs otwarty jest przeprowadzany w celu rekrutacji administratorów (AD 7) w dziedzinie makroekonomii, ze szczególnym uwzględnieniem dziedziny nadzoru wielostronnego i nadzoru nad państwami oraz analizy politycznej i opracowywania polityk.

Do głównych zadań administratorów należeć będzie:

nadzór nad rozwojem sytuacji makroekonomicznej w państwach członkowskich, strefie euro i Unii Europejskiej,
opracowywanie i wdrażanie programów dostosowań makroekonomicznych,
analiza empiryczna lub modelowanie symulacyjne służące opracowywaniu i ocenie polityk gospodarczych w dziedzinach takich, jak finanse publiczne, reformy strukturalne oraz instytucje i rynki finansowe,
opracowywanie ram i narzędzi do analizy procesów ekonomicznych i wyników polityki,
przygotowywanie prognoz gospodarczych Komisji Europejskiej,
współpraca z międzynarodowymi instytucjami ekonomicznymi i finansowymi, organami publicznymi i innymi zainteresowanymi stronami przy wdrażaniu programów nadzoru ekonomicznego i dostosowań gospodarczych,
sporządzanie dokumentów analitycznych, politycznych i prawnych na użytek wewnętrzny i do publikacji w kontekście opisanych wyżej obowiązków.
2.
Dyplom

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim w dziedzinie ekonomii, trwającym co najmniej cztery lata, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów.

LUB

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim w dziedzinie ekonomii, trwającym co najmniej trzy lata, potwierdzony dyplomem, oraz przynajmniej roczne doświadczenie zawodowe w dziedzinie bezpośrednio związanej z zakresem obowiązków opisanym w pkt 1.

Uwaga: Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe stanowi integralną część wykształcenia i nie może zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej.

3.
Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej sześcioletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie makroekonomii.

Powyższe doświadczenie zawodowe będzie brane pod uwagę tylko w przypadku, gdy zostało zdobyte po uzyskaniu dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie.

4.
Kryteria wyboru

W ramach oceny kwalifikacji komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria:

1)
tytuł naukowy (poza stopniem doktora) lub dyplom oprócz tego, który jest wymagany do udziału w konkursie (zgodnie z opisem w pkt 2 powyżej), w jednej z następujących dziedzin: ekonomii, analizy ilościowej, finansów i makroekonomii stosowanej;
2)
stopień doktora w jednej z następujących dziedzin: ekonomii, analizy ilościowej, finansów i makroekonomii stosowanej;
3)
przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w międzynarodowych instytucjach ekonomicznych lub finansowych;
4)
przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w krajowej administracji publicznej odpowiedzialnej za opracowywanie i wdrażanie polityki gospodarczej, fiskalnej lub pieniężnej;
5)
przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w instytucjach naukowych, politycznych i badawczych (specjalizujących się w dziedzinie ekonomii lub polityki gospodarczej);
6)
publikacje w naukowych czasopismach ekonomicznych w dziedzinie analizy ilościowej i modelowania;
7)
publikacje w naukowych czasopismach ekonomicznych w dziedzinie makroekonomii;
8)
doświadczenie w sporządzaniu sprawozdań technicznych i nietechnicznych na temat tendencji, nadzoru i prognoz makroekonomicznych;.
9)
doświadczenie w sporządzaniu sprawozdań technicznych i nietechnicznych na temat wpływu reform i polityk strukturalnych na wzrost konkurencyjności gospodarki;
10)
doświadczenie w sporządzaniu sprawozdań technicznych i nietechnicznych na temat finansów publicznych i europejskiego zarządzania gospodarczego;
11)
przynajmniej dwuletnie doświadczenie w dziedzinie ekonometrii stosowanej, takiej jak analiza szeregów czasowych i analiza regresji przekrojowych;
12)
doświadczenie w opracowywaniu lub korzystaniu z modeli makroekonomicznych (np. modele DSGE);
13)
doświadczenie zawodowe w opracowywaniu i wdrażaniu programu dostosowania gospodarczego.

ZAŁĄCZNIK  II

 DZIEDZINA 2 - EKONOMIA FINANSOWA

1.
Zakres obowiązków

Niniejszy konkurs otwarty jest przeprowadzany w celu rekrutacji administratorów (AD 7) w dziedzinie ekonomii finansowej, ze szczególnym uwzględnieniem dziedziny nadzoru wielostronnego i nadzoru nad państwami oraz analizy politycznej i opracowywania polityk.

Do głównych zadań administratorów należeć będzie:

nadzór i analiza funkcjonowania rynków finansowych lub segmentów rynku państw członkowskich, strefy euro i Unii Europejskiej, polegające m.in. na stwierdzaniu ewentualnych niedoskonałości rynku i nieprawidłowości cenowych,
analiza i ocena rentowności, wyników i stabilności instytucji i rynków finansowych w państwach członkowskich, w tym objętych programem dostosowania gospodarczego,
analiza (teoretyczna, empiryczna lub modelowa) służąca opracowywaniu i ocenie polityk w zakresie regulacji rynków finansowych, instytucji finansowych oraz infrastruktury finansowej,
opracowywanie i stosowanie metod, narzędzi i procedur w celach przetwarzania i interpretacji danych finansowych, pieniężnych i gospodarczych, do których należą m.in. dane dotyczące zabezpieczeń finansowych, które mogą wiązać się z koniecznością użycia zaawansowanych technik badań ilościowych do oceny i określania wartości,
opracowywanie, negocjowanie i wdrażanie instrumentów finansowych lub podmiotów specjalnego przeznaczenia (takich jak programy gwarancji instrumentów dłużnych lub instrumenty podziału ryzyka) służących wdrażaniu polityk UE,
współpraca z międzynarodowymi instytucjami ekonomicznymi i finansowymi, organami publicznymi i innymi zainteresowanymi stronami przy wdrażaniu programów nadzoru ekonomicznego rynków finansowych, w tym nadzoru w ramach programów dostosowania gospodarczego,
sporządzanie dokumentów analitycznych, politycznych i prawnych na użytek wewnętrzny i zewnętrzny w kontekście opisanych wyżej obowiązków.
2.
Dyplom

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim w dziedzinie ekonomii lub finansów, trwającym co najmniej cztery lata, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów.

LUB

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim w dziedzinie ekonomii lub finansów, trwającym co najmniej trzy lata, potwierdzony dyplomem, oraz przynajmniej roczne doświadczenie zawodowe w dziedzinie związanej z zakresem obowiązków opisanym w pkt 1.

Uwaga: Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe stanowi integralną część wykształcenia i nie może zostać doliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej.

3.
Doświadczenie zawodowe

Przynajmniej sześcioletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie analizy sektora finansowego.

Powyższe doświadczenie zawodowe będzie brane pod uwagę tylko w przypadku, gdy zostało zdobyte po uzyskaniu dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie.

4.
Kryteria wyboru

W ramach oceny kwalifikacji komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria:

1)
tytuł naukowy (poza stopniem doktora) lub dyplom oprócz tego, który jest wymagany do udziału w konkursie (zgodnie z opisem w pkt 2 powyżej), w jednej z następujących dziedzin: ekonomii finansowej, ekonomii, finansowania przedsiębiorstw, analizy ilościowej, statystyki, ekonomii stosowanej lub matematyki finansowej;
2)
stopień doktora w jednej z następujących dziedzin: ekonomii finansowej, ekonomii, finansowania przedsiębiorstw, analizy ilościowej, statystyki, ekonomii stosowanej lub matematyki finansowej;
3)
przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w zakresie bankowości lub instytucji finansowych;
4)
przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w krajowej administracji publicznej lub instytucji międzynarodowej odpowiedzialnej za nadzór mikro- lub makroostrożnościowy;
5)
przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w krajowej administracji publicznej lub instytucji międzynarodowej odpowiedzialnej za opracowywanie i wdrażanie polityki stabilności finansowej i zarządzanie nią;
6)
przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w instytucjach naukowych i badawczych specjalizujących się w dziedzinie finansów i ekonomii;
7)
przynajmniej dwuletnie doświadczenie w dziedzinie analizy rentowności i wyników instytucji finansowych;
8)
publikacje w naukowych czasopismach ekonomicznych, w szczególności w dziedzinie ilościowej ekonomii finansowej, stabilności finansowej i finansowania przedsiębiorstw;
9)
doświadczenie w sporządzaniu sprawozdań technicznych i nietechnicznych na temat sytuacji na rynkach finansowych, stabilności finansowej oraz tendencji w sektorze bankowym;
10)
przynajmniej dwuletnie doświadczenie w dziedzinie ekonometrii stosowanej, takiej jak analiza szeregów czasowych i analiza regresji przekrojowych;
11)
doświadczenie w opracowywaniu lub korzystaniu z modeli makroekonomicznych (np. modele DSGE);
12)
doświadczenie w opracowywaniu i wdrażaniu programu dostosowania gospodarczego.
1 Ogłoszenie zmienione przez sprostowanie z dnia 21 czerwca 2013 r. (Dz.U.UE.C.13.176A.1).

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2013.75A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AD/249/13.
Data aktu: 14/03/2013
Data ogłoszenia: 14/03/2013