COMP/M.6314 - Telefónica UK/Vodafone UK/Everything Everywhere/JV
(2013/C 66/03)
(Dz.U.UE C z dnia 7 marca 2013 r.)
W dniu 6 marca 2012 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw(2), Komisja Europejska otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwa Telefónica UK Limited, Vodafone Group plc i Everything Everywhere Limited (wspólnie kontrolowane przez France Télécom i Deutsche Telekom) przejmują, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad nowo utworzoną spółką będącą wspólnym przedsiębiorcą, która będzie oferować różne usługi handlu mobilnego przedsiębiorstwom w Zjednoczonym Królestwie. W dniu 13 kwietnia 2012 r. Komisja przyjęła decyzję o wszczęciu formalnego postępowania wyjaśniającego zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
W dniach 14 czerwca i 10 lipca 2012 r. zaakceptowałem wnioski od, odpowiednio, Hutchinson 3G UK Limited ("Three UK") i Lloyds Banking Group o przyznanie im prawa do wysłuchania jako zainteresowanych osób trzecich zgodnie z art. 18 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwa Three UK i Lloyds Banking Group wykazały wystarczające zainteresowanie postępowaniem. Zgłoszona koncentracja może mieć potencjalny wpływ na ich pozycję konkurencyjną w odniesieniu do oferty usług mobilnego portfela w Zjednoczonym Królestwie. Lloyds Banking Group jest również potencjalnym klientem przyszłej spółki będącej wspólnym przedsiębiorcą. Ponadto obie strony zgłosiły szereg uwag w trakcie postępowania. W związku z tym poinformowałem zgłaszające strony o mojej decyzji dotyczącej uznania przedsiębiorstw Three UK i Lloyds Banking Group za zainteresowane osoby trzecie.
Na podstawie dodatkowych dowodów zgromadzonych na szczegółowym etapie postępowania służby Komisji stwierdziły, że proponowana transakcja nie zakłóci znacząco skutecznej konkurencji na rynku wewnętrznym, a zatem jest zgodna z rynkiem wewnętrznym i funkcjonowaniem Porozumienia EOG. W rezultacie do stron nie wystosowano pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń.
Projekt decyzji przewiduje bezwarunkowe dopuszczenie proponowanej koncentracji. Nie otrzymałem żadnych skarg dotyczących skutecznego korzystania z praw proceduralnych przez zgłaszające strony lub inne strony. Projekt decyzji nie zawiera zastrzeżeń, co do których strony nie miałyby jeszcze możliwości ustosunkowania się. W związku z powyższym stwierdzam, że wszyscy uczestnicy postępowania mieli możliwość skutecznego skorzystania z przysługujących im praw proceduralnych w przedmiotowej sprawie.
Bruksela dnia 8 sierpnia 2012 r.
| Michael ALBERS |
(1) Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji 2011/695/UE Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29).
(2) Rozporządzenie Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1).
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2013.66.4 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - COMP/M.6314 - Telefónica UK/Vodafone UK/Everything Everywhere/JV. |
| Data aktu: | 08/08/2012 |
| Data ogłoszenia: | 07/03/2013 |