Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - COMP/M.6314 - Telefónica UK/Vodafone UK/Everything Everywhere/JV.

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające(1)

COMP/M.6314 - Telefónica UK/Vodafone UK/Everything Everywhere/JV

(2013/C 66/03)

(Dz.U.UE C z dnia 7 marca 2013 r.)

W dniu 6 marca 2012 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw(2), Komisja Europejska otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwa Telefónica UK Limited, Vodafone Group plc i Everything Everywhere Limited (wspólnie kontrolowane przez France Télécom i Deutsche Telekom) przejmują, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad nowo utworzoną spółką będącą wspólnym przedsiębiorcą, która będzie oferować różne usługi handlu mobilnego przedsiębiorstwom w Zjednoczonym Królestwie. W dniu 13 kwietnia 2012 r. Komisja przyjęła decyzję o wszczęciu formalnego postępowania wyjaśniającego zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

W dniach 14 czerwca i 10 lipca 2012 r. zaakceptowałem wnioski od, odpowiednio, Hutchinson 3G UK Limited ("Three UK") i Lloyds Banking Group o przyznanie im prawa do wysłuchania jako zainteresowanych osób trzecich zgodnie z art. 18 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Przedsiębiorstwa Three UK i Lloyds Banking Group wykazały wystarczające zainteresowanie postępowaniem. Zgłoszona koncentracja może mieć potencjalny wpływ na ich pozycję konkurencyjną w odniesieniu do oferty usług mobilnego portfela w Zjednoczonym Królestwie. Lloyds Banking Group jest również potencjalnym klientem przyszłej spółki będącej wspólnym przedsiębiorcą. Ponadto obie strony zgłosiły szereg uwag w trakcie postępowania. W związku z tym poinformowałem zgłaszające strony o mojej decyzji dotyczącej uznania przedsiębiorstw Three UK i Lloyds Banking Group za zainteresowane osoby trzecie.

Na podstawie dodatkowych dowodów zgromadzonych na szczegółowym etapie postępowania służby Komisji stwierdziły, że proponowana transakcja nie zakłóci znacząco skutecznej konkurencji na rynku wewnętrznym, a zatem jest zgodna z rynkiem wewnętrznym i funkcjonowaniem Porozumienia EOG. W rezultacie do stron nie wystosowano pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń.

Projekt decyzji przewiduje bezwarunkowe dopuszczenie proponowanej koncentracji. Nie otrzymałem żadnych skarg dotyczących skutecznego korzystania z praw proceduralnych przez zgłaszające strony lub inne strony. Projekt decyzji nie zawiera zastrzeżeń, co do których strony nie miałyby jeszcze możliwości ustosunkowania się. W związku z powyższym stwierdzam, że wszyscy uczestnicy postępowania mieli możliwość skutecznego skorzystania z przysługujących im praw proceduralnych w przedmiotowej sprawie.

Bruksela dnia 8 sierpnia 2012 r.

Michael ALBERS
______

(1) Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji 2011/695/UE Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29).

(2) Rozporządzenie Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1).

Zmiany w prawie

Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024