Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w sprawie projektu decyzji dotyczącej sprawy COMP/M.6314 - Telefónica UK/Vodafone UK/Everything Everywhere/JV - Sprawozdawca: Portugalia.

Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w dniu 8 sierpnia 2012 r. w sprawie projektu decyzji dotyczącej sprawy COMP/M.6314 - Telefónica UK/Vodafone UK/Everything Everywhere/JV

Sprawozdawca: Portugalia

(2013/C 66/02)

(Dz.U.UE C z dnia 7 marca 2013 r.)

Koncentracja

1.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
2.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja posiada wymiar wspólnotowy zgodnie z art. 1 ust. 3 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.

Określenie rynku

3.
Komitet Doradczy zgadza się z zaproponowanymi przez Komisję definicjami właściwych rynków produktowych i geograficznych, określonymi w projekcie decyzji.
4.
W szczególności Komitet Doradczy zgadza się, że należy ocenić wpływ transakcji na następujących rynkach:
a)
rynek usług hurtowych w zakresie platform mobilnego portfela, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
b)
rynek usług w zakresie bezpiecznego przechowywania, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
c)
rynek detalicznej dystrybucji usług mobilnego portfela świadczonych na rzecz klientów, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
d)
rynek usług reklamowych, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
e)
rynek usług pośrednictwa w zakresie reklamy mobilnej, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
f)
rynek usług sprzedaży detalicznej i hurtowej grupowych wiadomości SMS, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie;
g)
rynek usług w zakresie analizy danych, co najmniej w całym Zjednoczonym Królestwie; h) rynek usług detalicznych w zakresie telefonii ruchomej w Zjednoczonym Królestwie.

Ocena konkurencji

Skutki wertykalne

5.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać nieskoordynowane i skoordynowane skutki wertykalne, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na rynku usług hurtowych w zakresie platform mobilnego portfela, obejmującym co najmniej całe Zjednoczone Królestwo.
6.
W szczególności Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby strony zgłaszające:
a)
miały możliwości techniczne pozwalające na znaczące utrudnienie dostępu do rynku konkurującym z nimi dostawcom mobilnych portfeli;
b)
miały możliwości komercyjne pozwalające na znaczące utrudnienie dostępu do rynku konkurującym z nimi dostawcom mobilnych portfeli oraz
c)
były poddane jednostronnym lub skoordynowanym czynnikom zachęcającym je do utrudniania dostępu do rynku dostawcom mobilnych portfeli.
7.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać nieskoordynowane i skoordynowane skutki wertykalne, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na rynku usług sprzedaży detalicznej i hurtowej grupowych wiadomości SMS, obejmującym co najmniej całe Zjednoczone Królestwo.

Skutki konglomeratu

8.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać nieskoordynowane i skoordynowane skutki, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na rynku usług detalicznych w zakresie telefonii ruchomej, obejmującym całe Zjednoczone Królestwo.

Skutki horyzontalne

9.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja miała wywołać skutki horyzontalne, które znacząco zakłóciłyby efektywną konkurencję na właściwych rynkach.

Wniosek

10.
Komitet Doradczy zgadza się z wnioskiem Komisji, że nie jest prawdopodobne, aby proponowana transakcja znacząco zakłóciła efektywną konkurencję na rynku wewnętrznym lub na znacznej jego części oraz że w związku z tym transakcję należy uznać za zgodną z rynkiem wewnętrznym i funkcjonowaniem Porozumienia EOG zgodnie z art. 2 ust. 2 i art. 8 ust. 1 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz art. 57 Porozumienia EOG.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2013.66.2

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Opinia Komitetu Doradczego ds. Koncentracji wydana na posiedzeniu w sprawie projektu decyzji dotyczącej sprawy COMP/M.6314 - Telefónica UK/Vodafone UK/Everything Everywhere/JV - Sprawozdawca: Portugalia.
Data aktu: 08/08/2012
Data ogłoszenia: 07/03/2013