Ogłoszenie nr PE/172/S o naborze na stanowisko - Dyrektor (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Finansów - Dyrekcja ds. Finansowania Struktur Politycznych i Innych Usług.

OGŁOSZENIE NR PE/172/S O NABORZE NA STANOWISKO - DYREKTOR

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. FINANSÓW - DYREKCJA DS. FINANSOWANIA STRUKTUR POLITYCZNYCH I INNYCH USŁUG

(2013/C 357 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 6 grudnia 2013 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o rozpoczęciu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1 (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Finansów -Dyrekcja ds. Finansowania Struktur Politycznych i Innych Usług, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2 (zwanego dalej "Regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi uprawnionemu do mianowania większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13.216,49 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w Regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 29 marca 2004 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności i licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, zwłaszcza kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Luksemburg. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji, np. ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysokiej rangi urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i Dyrektora dyrektora Generalnegogeneralnego, następujące zadania 4 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej działy zajmujące się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
kierowanie, organizacja, motywowanie i koordynowanie zespołów pracowników; optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii); podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów; ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
doradzanie Dyrektorowi Generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
zarządzanie i realizacja konkretnych projektów mogących wiązać się z odpowiedzialnością finansową,
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności (wymagany profil)

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 Regulaminu wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
korzystanie z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
gwarancje co do postawy etycznej, wymagane do pełnienia obowiązków na odnośnym stanowisku.
b)
Warunki szczególne
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, jeżeli normalny czas trwania studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, oraz co najmniej roczne odpowiednie doświadczenie zawodowe 5 , jeżeli normalny czas trwania studiów wynosi co najmniej trzy lata,
co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu ww. kwalifikacji, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
doskonała znajomość zagadnień polityki wewnętrznej, krajowej i międzynarodowej,
doskonała znajomość metod kierowania dużą organizacją sektora publicznego lub prywatnego, której działalność łączy w sobie wymiar polityczny i wymiar zarządzania,
bardzo dobre zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego interpretacji i przepisów pochodnych,
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
bardzo dobra wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6 oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane umiejętności
zmysł strategii,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
rzetelność,
komunikatywność.
6.
Procedura selekcji

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do przeprowadzenia rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium rozpocznie wtedy przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Kandydaci proszeni są o wysłanie listu motywacyjnego i życiorysu w formacie Europass 7 na adres:

Monsieur le Secrétaire général

Parlement européen

Avis de recrutement numéro PE/172/S (podanie numeru referencyjnego jest obowiązkowe)

Bâtiment Konrad Adenauer

2929 Luxembourg

LUKSEMBURG

Kandydaturę należy wysłać listem poleconym najpóźniej dnia 19 grudnia 2013 r. (decyduje data stempla pocztowego).

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty potwierdzające ukończenie studiów oraz doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko wyłącznie w formie kopii lub kserokopii 8 . Żaden z tych dokumentów nie zostanie zwrócony kandydatom.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury rekrutacji będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 9 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. FINANSÓW

DYREKCJA DS. FINANSOWANIA STRUKTUR POLITYCZNYCH I INNYCH USŁUG

PODSTAWOWE OBOWIĄZKI

(W skład jednostki wchodzi 31 pracowników - 12 AD i 19 AST)

-
Kierowanie, koordynacja i organizacja pracy obu działów Dyrekcji
-
W ramach działalności Biura Podróży Parlamentarnych - świadczenie wszelkich niezbędnych usług (przejazdy i hotele) związanych z podróżami posłów, ich asystentów, urzędników, grup politycznych oraz innych pracowników Parlamentu Europejskiego
-
Zarządzanie dokumentacją szkoleń zawodowych posłów
-
Monitorowanie zarządzania środkami przeznaczonymi na finansowanie europejskich partii politycznych i ich fundacji oraz stowarzyszeń posłów
-
Zapewnianie monitorowania zarządzania wydatkami administracyjnymi związanymi z działalnością polityczną i informacyjną grup politycznych i posłów niezrzeszonych
-
Zapewnianie zarządzania inwentarzem majątku Parlamentu Europejskiego oraz dostarczanie danych o amortyzacji na potrzeby rocznego bilansu księgowego

DZIAŁ DS. BIURA PODRÓŻY I SZKOLEŃ ZAWODOWYCH POSŁÓW

(w tym usługi Biura Podróży Parlamentarnych i szkolenia zawodowe posłów)

Biuro Podróży Parlamentarnych

-
Świadczenie wszelkich niezbędnych usług (przejazdy i hotele) związanych z (indywidualnymi lub grupowymi) podróżami posłów, ich asystentów, urzędników, grup politycznych oraz innych pracowników Parlamentu Europejskiego - wyszukiwanie najlepszych cen i połączeń
-
Organizowanie podróży związanych z posiedzeniami AKP i EUROMED-u, a także z posiedzeniami parlamentarnymi (w UE i poza nią), a w razie potrzeby czarterowanie przelotów/przejazdów
-
Zawieranie porozumień cenowych z liniami lotniczymi i sieciami hoteli
-
Dostarczanie Działowi ds. Kosztów Podróży i Pobytu Posłów wszelkich informacji niezbędnych do wypłacania zwrotu kosztów podróży

Szkolenia zawodowe posłów

-
Przygotowywanie i zapewnianie wewnętrznych szkoleń językowych dla posłów
-
Kontrola faktur na podstawie dokumentów przesyłanych przez posłów i dokonywanie płatności
-
Zapewnianie kontaktów z posłami w kwestii językowych i informatycznych szkoleń zawodowych
-
Dokumentowanie i aktualizowanie oferty szkoleń językowych i informatycznych stosownie do zmian w przepisach
-
Wyszukiwanie - na wniosek posłów - szkoleń językowych i informatycznych
-
Rozstrzyganie sporów dotyczących faktur
-
Zarządzanie jednorazowymi pozycjami budżetu
-
Udzielanie informacji i porad dotyczących istniejących szkół, ich specjalizacji i oferowanych zajęć

DZIAŁ FINANSOWANIA STRUKTUR POLITYCZNYCH I INWENTARYZACJI

(w tym Wydział ds. Posłów Niezrzeszonych, Stowarzyszeń, Fundacji, Grup i Partii oraz Wydział Inwentaryzacji)

Posłowie niezrzeszeni, stowarzyszenia posłów, grupy, partie i fundacje polityczne

-
Dokonywanie podziału środków z pozycji budżetu 400 między grupy polityczne i posłów niezrzeszonych
-
Kontrola wykorzystania środków z pozycji budżetu 400, dokonywanie płatności i zwrotów wydatków oraz zarządzanie księgowością (środki udostępniane posłom niezrzeszonym (30)), korespondencją i statystyką
-
Wysyłanie dokumentów grup i posłów niezrzeszonych organom politycznym i Trybunałowi Obrachunkowemu; publikowanie sprawozdań księgowych
-
Zarządzanie pozycjami budżetu 4020, 4030, 1007, 3020-06, 2380-02, 4400, 4420
-
Monitorowanie procedury dotacji dla europejskich partii i fundacji politycznych (przetarg, program roczny, komunikaty dla Prezydium i wypłacanie salda dotacji)
-
Utrzymywanie kontaktów z sekretariatami europejskich grup i partii politycznych, posłami niezrzeszonymi, ich asystentami, Trybunałem Obrachunkowym, działami audytu wewnętrznego i księgowości oraz działami informatycznymi
-
Organizacja archiwów
-
Zarządzanie, kontrola i monitorowanie dotacji dla europejskich partii politycznych, fundacji i stowarzyszeń posłów

Inwentaryzacja

-
Centralne administrowanie systemem zarządzania majątkiem Parlamentu Europejskiego (baza danych ELS), obejmującym prawa dostępu, katalog i odpisy aktualizujące wartość (wyliczanie amortyzacji)
-
Bieżąca aktualizacja, administrowanie, zapewnianie wiarygodności i konsolidowanie bazy danych o inwentaryzacji majątku ELS (wyposażenie, logistyka, wsparcie) w celu dostarczania księgowym informacji niezbędnych do opracowywania bilansów
-
Koordynacja, pomoc, wsparcie, doradztwo i szkolenie pracowników odpowiedzialnych za zarządzanie sprzętem podlegającym inwentaryzacji (GBI) w dyrekcjach generalnych
-
Opracowywanie, upowszechnianie i aktualizowanie zasad i procedur zarządzania inwentaryzacją
-
Wspieranie informatyków w tworzeniu nowych programów informatycznych do inwentaryzacji (RELS i rFIS)

Eksperci zewnętrzni

-
Zarządzanie zamówieniami i porozumieniami administrowanymi przez Dyrekcję Generalną ds. Finansów
-
Monitorowanie wykonania umów
-
Zarządzanie rozpoczynaniem procedur, rozliczaniem wydatków i pozycjami budżetu dotyczącymi ekspertyz
-
Zapewnianie łączności z pozostałymi działami Parlamentu Europejskiego w sprawach dotyczących zamówień publicznych oraz udział w pracach komisji otwierających i oceniających oferty
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej.
2 Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1.
3 Urzędnik jest klasyfikowany po rekrutacji zgodnie z art. 32 Regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Nie dotyczy to kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, są zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Dz.U L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2013.357A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie nr PE/172/S o naborze na stanowisko - Dyrektor (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Finansów - Dyrekcja ds. Finansowania Struktur Politycznych i Innych Usług.
Data aktu: 06/12/2013
Data ogłoszenia: 06/12/2013