Wyrok Trybunału (piąta izba) z dnia 10 października 2013 r. (wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Tribunale Amministrativo Regionale per le Marche - Włochy) - Swm Costruzioni 2 SpA, Mannocchi Luigino DI przeciwko Provincia di Fermo(Sprawa C-94/12) 1
(Zamówienia publiczne - Dyrektywa 2004/18/WE - Sytuacja ekonomiczna i finansowa - Kwalifikacje techniczne lub zawodowe - Artykuł 47 ust. 2 i art. 48 ust. 3 - Możliwość powołania się przez podmiot gospodarczy na kwalifikacje innych podmiotów - Artykuł 52 - System certyfikacji - Zamówienia publiczne na roboty budowlane - Przepisy krajowe nakładające obowiązek posiadania certyfikatu kwalifikacji odpowiadającego kategorii i wartości robót budowlanych, będących przedmiotem zamówienia - Zakaz powoływania się na certyfikaty wielu podmiotów w odniesieniu do robót budowlanych należących do tej samej kategorii)
(2013/C 344/36)
Język postępowania: włoski
(Dz.U.UE C z dnia 23 listopada 2013 r.)
Sąd odsyłający
Tribunale Amministrativo Regionale per le Marche
Strony w postępowaniu głównym
Strona skarżąca: Swm Costruzioni 2 SpA, Mannocchi Luigino DI
Strona pozwana: Provincia di Fermo Przy udziale: Torelli Dottori SpA
Przedmiot
Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym - Tribunale Amministrativo Regionale per le Marche - Wykładnia art. 47 ust. 2 dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (Dz.U. L 134, s. 114) - Sytuacja ekonomiczna i finansowa wykonawcy - Możliwość powołania się na kwalifikacje innych podmiotów - Przepisy krajowe ograniczające tę możliwość wyłącznie do jednego innego podmiotu w odniesieniu do każdej kategorii kwalifikacji przewidzianej przez instytucję certyfikacyjną
Sentencja
Artykuł 47 ust. 2 i art. 48 ust. 3 dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi w związku z art. 44 ust. 2 tej dyrektywy należy interpretować w ten sposób, że sprzeciwiają się one przepisowi krajowemu takiemu jak ten będący przedmiotem postępowania głównego, który zakazuje co do zasady podmiotom gospodarczym uczestniczącym w postępowaniu w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na roboty budowlane powoływania się na kwalifikacje wielu przedsiębiorstw w odniesieniu do danej kategorii kwalifikacji.