Sprawozdanie z działalności finansowej za rok 2012 - Sekcja II - Rada Europejska i Rada.

SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ ZA ROK 2012

Sekcja II - Rada Europejska i Rada

(2013/C 307/01)

(Dz.U.UE C z dnia 22 października 2013 r.)

1.

 WPROWADZENIE

Zgodnie z art. 142 rozporządzenia finansowego (RF) 1 niniejszy dokument stanowi sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami w odniesieniu do sekcji II budżetu UE (Rada Europejska i Rada) za rok budżetowy 2012.

Podstawą niniejszego sprawozdania jest sprawozdanie finansowe za 2012 rok, ustalenia zawarte w rocznych sprawozdaniach z działalności przedstawionych przez urzędników zatwierdzających Rady oraz informacje dotyczące wykonania budżetu pochodzące z systemu finansowego Rady.

Rozdział 3 niniejszego sprawozdania przedstawia podsumowanie ram ustanowionych na rok budżetowy 2012. W rozdziale 4 przedstawiono ogólny zarys wykonania środków budżetowych dostępnych w 2012 roku.

Wykonanie budżetu na rok 2012 w podziale na poszczególne pozycje budżetowe zostało przedstawione w załączniku.

2.

 STRESZCZENIE

Sekretariat Generalny Rady (zwany dalej "SGR") kontynuował starania zmierzające do zracjonalizowania struktury i wykonania budżetu w 2012 roku poprzez zwiększanie wiedzy merytorycznej i kompetencji operacyjnych swoich podmiotów finansowych. W wyniku gruntownej analizy dotyczącej rzeczywistych potrzeb i ustalenia priorytetów budżet Rady Europejskiej i Rady na rok 2012 został zmniejszony o 29 mln EUR w zestawieniu z rokiem 2011.

Wysiłki zmierzające do usprawnień w kontekście wielkości i wykorzystania zasobów ludzkich SGR przełożyły się na redukcję 20 stanowisk w planie zatrudnienia; tym samym w planie zatrudnienia Rady Europejskiej i Rady w 2012 roku znalazły się 3 153 stanowiska.

Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2012 rok uchwalono na poziomie 533,9 mln EUR. Na koniec 2012 roku zaciągnięto zobowiązania na 489,9 mln EUR, zaś kwotę 44 mln EUR anulowano. Tym samym wskaźnik wykonania budżetu Rady Europejskiej i Rady wyniósł w 2012 roku 91,8 %.

Główne przyczyny anulowania środków w kwocie 44 mln EUR są następujące:

-
niepełne wykorzystanie puli środków przewidzianych na podróże służbowe delegacji (14,7 mln EUR),
-
niepełne wykorzystanie środków przewidzianych na tłumaczenia ustne (5,9 mln EUR),
-
brak indeksacji wynagrodzeń (7,4 mln EUR),
-
mniejsze zapotrzebowanie w odniesieniu do Dziennika Urzędowego (0,9 mln EUR),
-
nieobsadzenie wszystkich stanowisk zawartych w planie zatrudnienia i niższe koszty wynagrodzeń (6,4 mln EUR),
-
mniejsze zapotrzebowanie na inne wydatki związane z personelem (np. pracowników kontraktowych, oddelegowanych ekspertów krajowych) i delegacje (3 mln EUR),
-
mniejsze zapotrzebowanie na organizację posiedzeń, instalacje techniczne i wyposażenie biurowe (1,5 mln EUR),
-
nieskorzystanie z rezerwy (2 mln EUR).

Wszystkie inne odniesienia do rozporządzenia finansowego w niniejszym dokumencie dotyczą rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich, które to rozporządzenie miało zastosowanie w trakcie roku budżetowego 2012.

Jeśli chodzi o anulowane środki, należy zauważyć, że pierwsze cztery punkty (29 mln EUR) zależą praktycznie od działalności i działań państw członkowskich; chodzi o: wykorzystanie pul środków na podróże służbowe delegacji i na tłumaczenie ustne, decyzje dotyczące indeksacji wynagrodzeń oraz kwestię sposobu i terminu przełożenia decyzji ustawodawczych na publikacje w Dzienniku Urzędowym.

3.

 CELE I BUDŻET NA ROK BUDŻETOWY 2012

3.1.

 Główne cele administracyjne

Główne cele administracyjne Sekretariatu Generalnego Rady na rok 2012 były następujące:
-
zapewnienie ciągłego wsparcia przewodniczącemu Rady Europejskiej i Radzie,
-
kontynuowanie procesu modernizacji administracyjnej w celu poprawy jakości struktury SGR,
-
przygotowanie dostosowania struktury SGR do przystąpienia Chorwacji w lipcu 2013 roku.

3.2.

 Uchwalenie budżetu Rady Europejskiej i Rady na 2012 rok

3.2.1.
Podejście ogólne

Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2012 rok został uchwalony w ramach dwóch odrębnych procedur:

1)
wniosku dotyczącego projektu budżetu na rok 2012, sporządzonego w marcu 2011 roku; oraz
2)
listu w sprawie poprawek do projektu budżetu na rok 2012, sporządzonego w sierpniu 2011 roku z myślą o przystąpieniu Chorwacji.
Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2012 rok opierał się na celu zakładającym zerowy wzrost środków w porównaniu z poziomem z 2011 roku. Poza takim podejściem zakładającym zerowy wzrost zmniejszono również środki przeznaczone na kilka konkretnych pozycji, z uwzględnieniem wykonania budżetu w latach poprzednich.

Aby przygotować przystąpienie Chorwacji, już na 2012 rok konieczne były zasoby, w szczególności związane z językiem chorwackim (tłumacze pisemni i prawnicy lingwiści) oraz z publikacją wspólnotowego dorobku prawnego w tym języku. W związku z tym w dniu 30 czerwca 2011 r. Komisja zwróciła się do instytucji, by do dnia 5 sierpnia 2011 r. przedstawiły swoje wnioski dotyczące zasobów związanych z przystąpieniem, które to wnioski zostały następnie uwzględnione w liście w sprawie poprawek do projektu budżetu UE na rok 2012. Aby sprostać wymogom związanym z przystąpieniem Chorwacji, SGR zaproponował dodanie do projektu swojego budżetu na 2012 rok kwoty 1.375.000 EUR.

3.2.2.
Budżet na 2012 rok

Władza budżetowa uchwaliła ogólny budżet Rady Europejskiej i Rady na 2012 rok na poziomie 533,9 mln EUR.

Różnica - 29,3 mln EUR (- 5,2 %) w porównaniu z budżetem na 2011 rok rozkłada się następująco:

-
zmniejszenie płatności zaliczkowych na budynek Europa o 10 mln EUR,
-
zmniejszenie wydatków związanych z podróżami służbowymi delegacji o 9 mln EUR,
-
zmniejszenie wydatków na tłumaczenia ustne o 8 mln EUR,
-
zmniejszenie środków z rezerwy na nieprzewidziane wydatki o 4 mln EUR,
-
zmniejszenie środków związanych z umowami dotyczącymi budynków przekazanymi ESDZ, o 2,5 mln EUR,
-
zwiększenie wydatków na działalność o 2,8 mln EUR (np. zobowiązania statutowe lub umowne),
-
zwiększenie środków o 1,4 mln EUR w celu przygotowania do przystąpienia Chorwacji, zgodnie z następującym podziałem:
-
wydatki związane z personelem kontraktowym: 400.000 EUR,
-
Dziennik Urzędowy/wspólnotowy dorobek prawny: 550.000 EUR,
-
budynki, wyposażenie i wydatki na działalność: 425.000 EUR.

Plan zatrudnienia Rady Europejskiej i Rady na rok 2012 został zmniejszony o 20 stanowisk z 3 173 do 3 153.

Tabela 1 przedstawia w zarysie sposób uchwalenia budżetu na 2012 rok według kategorii. Z uwzględnieniem wpływu dodatkowych zasobów związanych z przygotowaniami do przystąpienia Chorwacji, nominalne zmniejszenie budżetu Rady Europejskiej i Rady na rok 2012 w porównaniu z rokiem 2011 wyniosło 5,2 %. Z uwagi na szacowaną na 2012 rok inflację na poziomie 1,8 % budżet Rady Europejskiej i Rady faktycznie zmniejszył się w ujęciu realnym o 7 %.

Tabela 1

Budżet Rady Europejskiej i Rady na 2012 rok w porównaniu z budżetem na 2011 rok (według kategorii)

(EUR)
Kategoria Budżet 2011 Projekt budżetu 2012 List w sprawie poprawek (Chorwacja) Budżet Końcowy 2012 Różnica 2012/2011
1 2 3 4 = 2 + 3 5 = 4/1
Plan zatrudnienia 288.302.206 294.797.000 - 294.797.000 2,3 %
Inne wydatki związane z personelem 24.586.301 23.065.000 425.000 23.490.000 - 4,5 %
Budynki 38.255.000 38.153.000 350.000 38.503.000 0,6 %
Systemy informatyczne 35.782.000 36.091.000 25.000 36.116.000 0,9 %
Koszty tłumaczenia ustnego 94.722.973 86.723.000 - 86.723.000 - 8,4 %
Koszty podróży Służbowych delegacji 33.675.000 24.675.000 - 24.675.000 - 26,7 %
Dziennik Urzędowy 5.193.000 4.626.000 550.000 5.176.000 - 0,3 %
Tytuł III (przeniesione do ESDZ w 2012 r.) 2.536.000 - - - - 100 %
Różne 19.210.000 17.415.000 25.000 17.440.000 - 9,2 %
Rezerwa 6.000.000 2.000.000 - 2.000.000 - 66,7 %
Ogółem (z wył. nabycia) 548.262.480 527.545.000 1.375.000 528.920.000 - 3,5 %
Nabycie nieruchomości 15.000.000 5.000.000 - 5.000.000 - 66,7 %
Suma całkowita 563.262.480 532.545.000 1.375.000 533.920.000 - 5,2 %
3.2.3.
Budżet na 2012 rok a dział 5 perspektywy finansowej

Tabela 2 przedstawia w zarysie zmiany w budżecie Rady Europejskiej i Rady w latach 2006-2012. Udział Rady Europejskiej i Rady w dziale 5 wieloletniej perspektywy finansowej zmniejszył się z 8,8 % w roku 2006 do 6,2 % w roku 2012.

Redukcje uzyskane w latach 2006-2012 wynikają przede wszystkim z ostrożnego zarządzania budżetem. Znacząca redukcja w 2011 roku jest w głównej mierze wynikiem przeniesienia zasobów do ESDZ, zaś zmniejszenie w 2012 roku wynikało z redukcji środków na pewne działania z uwagi na wykonanie w latach poprzednich i rzeczywiste potrzeby (np. wydatki na tłumaczenia ustne i podróże służbowe delegacji; zob. pkt 3.2.2).

Tabela 2

Zmiany w sekcji II budżetu UE (Rada Europejska i Rada) w dziale 5 perspektywy finansowej w latach 2006-2012

(Kwoty w cenach bieżących) 2006 2007 2008 2009(*) 2010 2011 2012
mln EUR zmiana mln EUR zmiana mln EUR zmiana mln EUR zmiana mln EUR zmiana mln EUR zmiana mln EUR zmiana
Dział 5 6.708 5,5 % 7.115 6,1 % 7.457 4,8 % 7.603 2,0 % 7.962 4,7 % 8.173 2,7 % 8.607 5,3 %
Rada Europejska/Rada 592 5,2 % 594 0,3 % 595 0,2 % 603 1,3 % 634 5,1 % 563 - 11,2 % 534 - 5,2 %
Udział Rady Europejskiej/Rady w dziale 5 8,8 % 8,3 % 8,0 % 7,9 % 8,0 % 6,9 % 6,2 %
(*) Budżet końcowy po zmniejszeniu o 40 mln EUR na Europejski plan naprawy gospodarczej w grudniu 2009 roku wyniósł 563 mln EUR.

4.

 GLOBALNY PRZEGLĄD WYKONANIA BUDŻETU W 2012 ROKU

4.1.

 Działalność i cele w 2012 roku

4.1.1.
Działalność Rady Europejskiej i Rady w 2012 roku

W ramach sprawozdania z działalności finansowej SGR przedstawia informacje na temat swojej podstawowej działalności, które są istotne z finansowego punktu widzenia i które opisują funkcjonowanie Rady i Rady Europejskiej w danym roku budżetowym.

Tabela 3 przedstawia w zarysie ewolucję liczby posiedzeń zorganizowanych przez SGR na potrzeby Rady Europejskiej i Rady w latach 2003-2012. Oprócz 4 704 posiedzeń "instytucjonalnych" SGR zorganizował w 2012 roku kolejnych 2 189 wewnętrznych posiedzeń, sesji szkoleniowych, seminariów, sesji i briefingów informacyjnych oraz posiedzeń z państwami trzecimi.

Tabela 3

Ewolucja liczby posiedzeń w latach 2003-2012

Posiedzenia instytucjonalne 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012
Szczyty 6 5 3 3 3 5 7 7 9 7
Posiedzenia Rady 77 76 80 76 68 81 74 86 85 77
Coreper 134 128 123 120 106 144 140 122 135 140
Grupy robocze 4.333 3.971 3.918 4.037 4.183 4.480 4.272 4.127 4.373 4.480
Ogółem 4.550 4.180 4.124 4.236 4.360 4.710 4.493 4.342 4.602 4.704
Inne posiedzenia 2.209 2.392 2.791 2.713 1.735 2.051 2.021 1.996 2.075 2.189
Suma całkowita 6.759 6.572 6.915 6.949 6.095 6.761 6.514 6.338 6.677 6.893

Kolejnym ilościowym wskaźnikiem działalności są akty prawne opublikowane w Dzienniku Urzędowym (Dz.U.) (tabela 4). W roku 2012 w Dz.U. opublikowano 958 aktów prawnych. Należy zauważyć, że liczba aktów prawnych zależy od sfinalizowania procesu ustawodawczego, zanim akty te będą mogły być opracowane w formie tekstów końcowych do publikacji w Dz.U.

Tabela 4

Ewolucja liczby aktów prawnych w latach 2003-2012

2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012
Akty prawne opublikowane w Dz.U. 1.045 1.118 1.056 1.317 1.000 1.274 829 825 986 958
4.1.2.
Realizacja celów administracyjnych w 2012 roku

Realizację celów ustalonych na rok budżetowy 2012 można podsumować następująco:

-
Plan zatrudnienia

W 2012 roku SGR zatrudnił 165 urzędników (147 stałych urzędników i 18 pracowników zatrudnionych na czas określony). W trakcie roku odeszło 246 urzędników (217 stałych urzędników i 29 pracowników zatrudnionych na czas określony), co oznacza redukcję planu zatrudnienia Rady Europejskiej i Rady o 81 stanowisk netto.

-
Modernizacja administracyjna

W rezultacie decyzji dotyczących zarządzania podjętych przez SGR plan zatrudnienia zredukowano o 20 stanowisk. Redukcja ta jest wynikiem dwóch działań: przeniesienia działalności z biura ubezpieczeń zdrowotnych w ramach SGR (9 stanowisk) do Komisji (PMO) oraz racjonalizacji metod pracy w sekcjach językowych (11 stanowisk).

W ramach ciągłego dążenia do modernizacji administracyjnej i elastycznych rozwiązań dotyczących pracy, a także by pomóc wszystkim pracownikom w osiągnięciu lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, w listopadzie 2012 roku w SGR wprowadzono możliwość telepracy. Rozwiązanie to poszerza - z zastrzeżeniem określonych warunków, m.in. weryfikowalnych rezultatów i wymiernych wyników - możliwości wykonywania przez personel zadań w systemie standardowej i okazjonalnej telepracy.

-
Zarządzanie finansami

W 2012 roku SGR kontynuował działania mające jeszcze bardziej udoskonalić jego zarządzanie finansami i wyniki finansowe. W trakcie roku SGR koncentrował się na zwiększaniu wiedzy merytorycznej i poprawie kompetencji operacyjnych swoich podmiotów finansowych. W rezultacie poprawiło się planowanie i wykonanie budżetu przez urzędników zatwierdzających (mniej realokacji środków finansowych i wyższy wskaźnik wykonania budżetu niż w 2011 roku).

W kontekście poprawienia pozycji europejskich przedsiębiorstw w zakresie przepływów pieniężnych średni termin płatności faktur w SGR nadal się poprawiał i wyniósł w 2012 roku 19 dni (21 dni w roku 2011 i 27 w roku 2010; przy czym maksymalny termin wynosi 30 dni kalendarzowych (dyrektywa COM(2009) 126 final).

-
Polityka w zakresie budynków

Projekt polegający na renowacji budynku Residence Palace i przekształceniu go w siedzibę Rady Europejskiej i Rady Ministrów (budynek Europa) był w 2012 roku kontynuowany w zakresie faktycznych robót budowlanych obejmujących m.in. rozpoczęcie budowy pięter, roboty izolacyjne i rozmaite instalacje techniczne.

4.2.

 Dochody

Tabela 5 przedstawia w zarysie ogólny wynik operacji dotyczących dochodów w 2012 roku. Wyrażenie "ustalone prawa za rok 2011" odnosi się do nakazów odzyskania środków wystawionych w 2011 roku, w przypadku których odzyskanie stosownych kwot nastąpiło dopiero w 2012 roku. Wyrażenie "ustalone prawa za rok 2012" dotyczy z kolei odzyskiwania środków, w przypadku których procedury zainicjowano w roku 2012.

Jako że operacje dotyczące dochodów w 2011 roku dotyczą jedynie finalizacji zaległych procedur odzyskiwania środków w 2012 roku, analiza operacji dotyczących dochodów koncentruje się na procedurach zainicjowanych w 2012 roku i na sumach całkowitych.

Tabela 5

Przegląd operacji dotyczących dochodów w 2012 roku

(EUR)
Tytuł Rozdział Ustalone prawa 2011 Dochody

odzyskane

z roku 2011

Ustalone prawa 2012 Dochody

odzyskane

z roku 2012

Ustalone prawa

ogółem 2011 + 2012

Kwoty odzyskane ogółem 2011 + 2012 Kwoty do

odzyskania

w 2013 roku

1 2 3 4 5 = 1 + 3 6 = 2 + 4 7 = 5 - 6
4 Różne podatki, obciążenia i opłaty wspólnotowe 1.781.865 1.613.558 56.728.674 55.732.900 58.510.539 57.346.459 1.164.080
4 0 Potrącenia od wynagrodzeń personelu 0 0 25.237.663 25.237.663 25.237.663 25.237.663 0
4 1 Składki na system emerytalny 1.781.865 1.613.558 31.491.011 30.495.238 33.272.876 32.108.796 1.164.080
5 Dochody z operacji administracyjnych 8.710.247 8.509.259 40.751.445 31.791.610 49.461.692 40.300.869 9.160.823
5 0 Wpływy ze sprzedaży ruchomości i nieruchomości 55.493 57.947 4.690 3.200 60.183 61.147 - 965
5 1 Wpływy z najmu i podnajmu nieruchomości 50.917 50.917 322.152 287.378 373.068 338.295 34.773
5 2 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek 161 92.525 92.525 92.686 92.525 161
5 5 Dochody ESDZ z tytułu świadczenia usług i prac 124.562 124.016 183.407 179.254 307.969 303.270 4.699
5 5 Dochody ESDZ z tytułu świadczenia usług i prac itp. 2.788 6.334.595 6.327.661 6.337.383 6.327.661 9.722
5 7 Inne składki i zwroty związane z działalnością administracyjną 8.191.127 7.991.179 33.250.315 24.462.809 41.441.442 32.453.988 8.987.453
5 8 Różne odszkodowania 0 0 171.611 71.561 171.611 71.561 100.050
5 8 Różne odszkodowania ESDZ 285.200 285.200 392.150 367.221 677.350 652.421 24.929
6 Składki i zwroty w ramach porozumień wspólnotowych itp. 9.324 9.324 1.147.035 503.774 1.156.359 513.098 643.261
6 3 Składki na mocy konkretnych porozumień 9.324 9.324 1.147.035 503.774 1.156.359 513.098 643.261
7 Odsetki od zaległych płatności 0 0 395 395 395 395 0
9 Dochody różne 1.966 534 1.586 730 3.552 1.263 2.289
Ogółem 10.503.403 10.132.676 98.629.134 88.029.409 109.132.537 98.162.085 10.970.453

Ogólna kwota operacji dotyczących dochodów z punktu widzenia ustalonych praw, tj. wystawionych nakazów odzyskania środków, wyniosła w 2012 roku 109 mln EUR. Z tej kwoty 98 mln EUR odzyskano w trakcie roku budżetowego, natomiast 11 mln EUR zostanie ściągniętych w roku 2013.

Blisko 60 % (57 mln EUR) całkowitych odzyskanych dochodów jest związanych z podatkami, obciążeniami i opłatami wspólnotowymi, które zostały pobrane od personelu SGR. Z tej kwoty 25 mln EUR obejmuje potrącenia od wynagrodzeń personelu. Kwota 32 mln EUR odpowiada składkom i uprawnieniom do świadczeń emerytalnych przenoszonym do systemu emerytalnego.

Pozostała część, czyli 40 % (40 mln EUR), pochodzi z rozmaitych operacji administracyjnych. Kwota ta pochodzi głównie z następujących źródeł:

-
odzyskania części kwot wypłaconych państwom członkowskim w latach poprzednich z tytułu finansowania kosztów podróży służbowych delegacji, zgodnie z ich oświadczeniami za lata 2010 i 2011 (odpowiednio, 7,5 mln EUR i 15,4 mln EUR) (rozdział 57),
-
odzyskania płatności dokonanych przez państwa członkowskie z tytułu dodatkowych usług tłumaczenia ustnego na żądanie w niektórych językach (7,1 mln EUR) (rozdział 57),
-
przesunięcia z ESDZ do Rady środków z tytułu płatności zaliczkowych za usługi świadczone przez SGR na rzecz ESDZ (6,3 mln EUR i 0,7 mln EUR) (odpowiednio, rozdziały 55 i 58),
-
kwot wpłaconych przez inne instytucje i płatności dokonanych przez urzędników Rady na rzecz żłobka Rady (1,1 mln EUR) (rozdział 57).

4.3.

 Wydatki w 2012 roku

4.3.1.
Przegląd wykonania budżetu w latach 2004-2012

W ciągu ostatnich 9 lat ogólny wskaźnik wykonania budżetu Rady Europejskiej/Rady wynosił około 96 % (wykres 1). Wskaźnik wykonania odnosi się do zobowiązań zaciągniętych w trakcie roku budżetowego.

Faktyczne roczne płatności w tym okresie wyniosły średnio 81 % budżetu. Różnica między ogólnym wykonaniem a płatnościami w danym roku (tj. zobowiązania, w odniesieniu do których nie dokonano płatności) została przeniesiona zgodnie z art. 9 ust. 4 rozporządzenia finansowego na kolejny rok budżetowy z przeznaczeniem na niezbędne płatności.

Przeniesione środki można podzielić na dwie główne kategorie: funkcjonowanie SGR i budynki. Pierwsza kategoria związana jest ze zobowiązaniami należycie zaciągniętymi przed końcem roku budżetowego, ale w odniesieniu do których towary nie zostały jeszcze dostarczone lub dla których stosowne faktury nie zostały otrzymane przed końcem roku.

Wykres 1

Ogólne wykonanie budżetu w latach 2004-2012

grafika

(*) W 2009 roku budżet Rady został zmniejszony na mocy "budżetu korygującego nr 10 Unii Europejskiej na rok budżetowy 2009" o 40 mln EUR. Kwota ta została przesunięta jako wkład Rady w finansowanie Europejskiego planu naprawy gospodarczej.

Druga kategoria dotyczy nabywania przez SGR budynków, takich jak LEX, żłobek i budynek Europa. W ostatnich kilku latach SGR mógł wykorzystać oszczędności poczynione w trakcie wykonywania budżetu w celu sfinansowania nabycia powyższych budynków.

W 2012 roku zrealizowano dwie płatności na poczet nabycia budynku Europa: pierwszą w lutym w wysokości 5 mln EUR, a drugą w grudniu w wysokości 10 mln EUR.

4.3.2.
Wykonanie środków według kategorii w 2012 roku

Analiza wydatków w 2012 roku została przedstawiona z uwzględnieniem 10 najistotniejszych kategorii wydatków.

Tabela 6 zestawia budżet końcowy po przesunięciach (kolumna 2) z wynikiem budżetu pod kątem zobowiązań (kolumna 3). Różnica między budżetem końcowym a zaciągniętymi zobowiązaniami odpowiada kwotom niewykorzystanym w roku 2012.

Tabela 6

Przegląd wykonania budżetu na rok 2012 (według kategorii)

(EUR)
Kategoria Budżet 2012 (początkowy) Budżet 2012(*) (końcowy) Zobowiązania Wskaźnik wykonania Środki anulowane
1 2 3 4 = 3/2 5 = 2 - 3
Plan zatrudnienia 294.797.000 294.797.000 280.945.901 95,3 % 13.851.099
Inne wydatki związane z personelem 23.490.000 23.490.000 20.460.594 87,1 % 3.029.406
Budynki 38.503.000 39.773.000 38.906.426 97,8 % 866.574
Systemy komputerowe 36.116.000 36.116.000 35.987.499 99,6 % 128.501
Koszty tłumaczenia ustnego 86.723.000 79.517.346 73.648.026 92,6 % 5.869.320
Koszty podróży służbowych 24.675.000 20.095.654 5.425.528 27,0 % 14.670.126
Dziennik Urzędowy 5.176.000 5.176.000 4.306.791 83,2 % 869.209
Różne 17.440.000 17.955.000 15.241.542 84,9 % 2.713.458
Rezerwa 2.000.000 2.000.000 - - 2.000.000
Ogółem (z wył. nabycia) 528.920.000 518.920.000 474.922.307 91,5 % 43.997.693
Nabycie nieruchomości 5.000.000 15.000.000 15.000.000 100,0 % -
Suma całkowita 533.920.000 533.920.000 489.922.307 91,8 % 43.997.693
(*) W tym wewnętrzne realokacje środków.

Wskaźnik ogólnego wykonania budżetu na 2012 rok, wraz z planowanymi płatnościami zaliczkowymi na poczet budynku Europa, wynosi 91,8 %.

Różnicę między budżetem końcowym a wykonaniem można wyjaśnić w następujący sposób:

-
Fakt, że w latach 2011 i 2012 nie zastosowano korekty wynagrodzeń przyniósł niewykorzystane środki w kwocie 7,4 mln EUR w kategorii "plan zatrudnienia". Kolejne niewykorzystane środki w kwocie 4,4 mln EUR wynikają z niskiego wskaźnika obsadzenia stanowisk w planie zatrudnienia (średnio 93 % 2 ). Pozostałe 2 mln EUR dotyczą głównie niższego zapotrzebowania na należności przewidziane w regulaminie pracowniczym (np. dodatki na gospodarstwo domowe i inne dodatki).
-
W kategorii "inne wydatki związane z personelem" blisko połowa z ogólnych oszczędności (1,4 mln EUR z 3 mln EUR) wynika z mniejszej liczby płatności dla pracowników kontraktowych, oddelegowanych ekspertów krajowych i na inne usługi zewnętrzne. Niższe wydatki w przypadku kosztów związanych z delegacjami przekładają się na oszczędności w kwocie 1,1 mln EUR.
-
Ogólna realizacja wydatków związanych z budynkami (bez budynku Europa) przyniosła oszczędności w wysokości 0,9 mln EUR. Z tej kwoty 0,4 mln EUR jest rezultatem niższych kosztów wody, gazu i energii elektrycznej, zaś reszta wynika z oszczędności poczynionych w kontekście niektórych prac związanych z zagospodarowaniem i instalacją oraz prac konserwacyjnych.
-
Niewykorzystane środki na tłumaczenia ustne w kwocie 5,9 mln EUR. Należy zauważyć, że te niewykorzystane środki wynikają ostatecznie z przesunięcia kwoty 9,4 mln EUR z pul środków na tłumaczenia ustne do pul środków na podróże służbowe delegacji 3 oraz kwoty 0,2 mln EUR na pokrycie dodatkowych kosztów prawnych ponoszonych przez Radę. Ten końcowy wynik uwzględnia również powrotne przesunięcie kwoty 2,4 mln EUR z niektórych pul środków na podróże w celu pokrycia dodatkowych kosztów tłumaczenia ustnego na niektóre języki.
-
Kwota dostępna na koszty podróży służbowych delegacji, po przesunięciach, wyniosła 34,1 mln EUR. Początkowy budżet wynosił 24,7 mln EUR; do tej kwoty 9,4 mln EUR przesunięto z oszczędności na pulach środków przeznaczonych na tłumaczenia ustne. Z drugiej strony, w ciągu roku 2,4 mln EUR przesunięto w celu sfinansowania dodatkowych tłumaczeń ustnych na niektóre języki. Jako że państwa członkowskie musiały zwrócić niewykorzystane kwoty z lat poprzednich, tylko 5,4 mln EUR przeznaczono na późniejsze płatności w budżecie na 2012 rok. Takie niewykorzystanie środków spowodowało też, że możliwe stało się przesunięcie kwoty 10 mln EUR na dodatkową płatność na budynek Europa w 2012 roku, kwoty 1,3 mln EUR na prace związane z zagospodarowaniem i instalacją w budynku Justus Lipsius oraz kwoty 0,3 mln EUR na niektóre wydatki związane z posiedzeniami w Brukseli.
-
Wskaźnik wykonania środków na Dziennik Urzędowy wyniósł 83 %. Anulowane środki w kwocie 0,9 mln EUR wykazane w tabeli 6 wynikają głównie z mniejszej liczby aktów przyjmowanych w ramach procedury współdecyzji i innych aktów prawnych publikowanych w Dzienniku Urzędowym w 2012 roku.
-
W kategorii "różne" stosunkowo niski wskaźnik wykonania wyjaśniają poniższe czynniki:
-
mniejsze potrzeby finansowe na dokumentację, publikacje i akcje o charakterze publicznym (0,9 mln EUR),
-
mniejsze potrzeby związane z organizacją posiedzeń, w tym koszty protokołu, konferencji i cateringu (0,7 mln EUR),
-
mniejsze potrzeby związane z niektórymi instalacjami technicznymi, takimi jak sprzęt multimedialny w salach konferencyjnych (0,5 mln EUR),
-
mniejsze zapotrzebowanie na transport oraz meble i materiały biurowe (odpowiednio, 0,2 mln i 0,1 mln EUR).
-
Ogólne niepełne wykorzystanie budżetu pozwoliło realokować 10 mln EUR, oprócz 5 mln EUR przeznaczonych w budżecie na płatności zaliczkowe na poczet budynku Europa.
4.3.3.
Zmiana budżetu w 2012 roku

W trakcie roku budżetowego 2012 środki były realokowane w drodze różnych przesunięć. Tabela 7 pokazuje decyzje, na mocy których zmieniono środki budżetowe w latach 2008-2012.

Tabela 7

Liczba zmian w budżecie według rodzaju w latach 2008-2012

Zmiana Rok
Rodzaj Podstawa prawna(*) 2008 2009 2010 2011 2012
Budżet korygujący art. 29 RF 0 1 0 0 0
Przesunięcie B art. 22 RF 72 46 47 23 23
Przesunięcie C art. 22 RF 3 2 2 2 2
Przesunięcie D art. 24 RF 1 0 0 0 0
Ogółem 76 49 49 25 25
(*) Rozporządzenie finansowe 2002; rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002.

Przesunięcia typu C, które wymagają poinformowania władzy budżetowej (zgodnie z art. 22 rozporządzenia finansowego), zostały dokonane, aby wzmocnić następujące elementy:

-
przesunięcie C1 z dnia 31 maja 2012 r.:
-
dodatkowe koszty prawne związane z nieprzewidzianymi sprawami antydumpingowymi (240.000 EUR),
-
przesunięcie C2 z dnia 29 listopada 2012 r.:
-
płatności zaliczkowe na budynek Europa (10 mln EUR),
-
dodatkowe wydatki (1.270.000 EUR) na trzy projekty w budynku Justus Lipsius: udoskonalenie wyjść awaryjnych (217.000 EUR), wymiana zespołów chłodzących w systemach klimatyzacji (318.000 EUR) oraz rozbudowa lokalnego ośrodka danych (735.000 EUR),
-
budżet na szkolenia: przesunięcie pozostałych środków z zakończonego programu Fellowship do (26.000 EUR).

W 2012 roku budżet Rady Europejskiej i Rady został wewnętrznie zmieniony za pomocą 23 przesunięć typu B, na podstawie art. 22 ust. 4 rozporządzenia finansowego. Pomimo tego, że przesunięcia te nie wymagają uprzedniego powiadomienia władzy budżetowej, muszą one być należycie uzasadnione zarówno w odniesieniu do pozycji, do których środki mają być przesunięte, jak i w odniesieniu do pozycji, z których środki te mają być usunięte.

Tabela 8 przedstawia w zarysie pozycje budżetowe, które zostały w istotny sposób 4 zmienione w 2012 roku w drodze różnych przesunięć.

Tabela 8

Pozycje budżetowe, które były przedmiotem znacznych przesunięć w 2012 roku

(EUR)
Pozycja/Artykuł Treść Budżet początkowy 2012 Przesunięcia Środki ostateczne Różnica
2002 Nabycie nieruchomości 5.000.000 10.000.000 15.000.000 200 %
2003 Prace związane z zagospodarowaniem 8.030.000 1.602.500 9.632.500 20 %
2004 Prace zapewniające bezpieczeństwo budynków 1.110.000 - 325.000 785.000 - 29 %
2010 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 12.861.000 - 390.000 12.471.000 - 3 %
2012 Ochrona i nadzór nad budynkami 9.412.000 532.000 9.944.000 6 %
2100 Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego 7.969.000 827.273 8.796.273 10 %
2101 Usługi zewnętrzne związane z systemami komputerowymi 19.032.000 - 291.121 18.740.879 - 2 %
2102 Serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowania 4.891.000 300.648 5.191.648 6 %
2103 Telekomunikacja 4.224.000 - 836.800 3.387.200 - 20 %
2120 Zakup oraz wymiana wyposażenia i instalacji technicznych 4.243.000 - 809.000 3.434.000 - 19 %
2122 Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa wyposażenia technicznego 580.000 300.000 880.000 52 %
2200 Koszty podróży służbowych delegacji 24.675.000 - 4.579.346 20.095.654 - 19 %
2202 Koszty tłumaczenia ustnego 86.723.000 - 7.205.654 79.517.346 - 8 %
2203 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 2.000.000 377.000 2.377.000 19 %
2205 Organizacja konferencji, kongresów i spotkań 800.000 - 400.000 400.000 - 50 %
2210 Wydatki na dokumentację i bibliotekę 513.000 883.000 1.396.000 172 %
2230 Materiały biurowe 657.000 - 265.000 392.000 - 40 %
2236 Koszty prawne i koszty, odszkodowania, rekompensaty 600.000 590.000 1.190.000 98 %

4.4.

 Środki przeniesione

4.4.1.
Wykonanie środków przeniesionych z roku 2011 na rok 2012

Jak przedstawiono w tabeli 9, kwotę 41,5 mln EUR przeniesiono z 2011 na 2012 rok. W porównaniu z 2011 rokiem.

Tabela 9

Wykonanie środków przeniesionych z roku 2011 na rok 2012 (według kategorii)

(EUR)
Kategoria Środki przeniesione z roku 2011 Płatności w 2012 roku Wskaźnik wykonania Środki anulowane
1 2 3 = 2/1 4 = 1 - 2
Plan zatrudnienia 318.160 316.662 99,5 % 1.499
Inne wydatki związane z personelem 3.233.722 2.529.707 78,2 % 704.015
Budynki 8.092.005 6.015.243 74,3 % 2.076.762
Systemy komputerowe 17.074.869 16.046.010 94,0 % 1.028.859
Koszty tłumaczenia ustnego 5.599.875 5.507.872 98,4 % 92.003
Koszty podróży służbowych delegacji - - - -
Dziennik Urzędowy 2.348.791 1.016.989 43,3 % 1.331.802
Tytuł III 19.079 4.029 21,1 % 15.050
Różne 4.808.554 4.137.433 86,0 % 671.121
Rezerwa - - - -
Ogółem 41.495.055 35.573.944 85,7 % 5.921.111

Wskaźnik wykonania środków przeniesionych z 2011 roku wyniósł 85,7 %. Chociaż w porównaniu z rokiem poprzednim można zauważyć wzrost wskaźnika wykonania, globalnie nie osiągnął on jeszcze oczekiwanego poziomu (> 95 %).

Główne przyczyny niskiego wskaźnika wykonania są następujące:

-
Częściowy lub całkowity brak dostarczenia robót/towarów/usług zamówionych przez SGR w trakcie roku.
-
Nieotrzymanie faktur za dostarczone roboty/towary/usługi. Należy zauważyć, że taka sytuacja nieuchronnie prowadzi do powstania obciążenia budżetowego w kolejnych latach.
4.4.2.
Środki przeniesione z roku 2012 na rok 2013

Środki przeniesione z roku 2012 na rok 2013 wyniosły 46 mln EUR (tabela 10).

Tabela 10

Środki przeniesione z roku 2012 na rok 2013 (według kategorii)

(EUR)
Kategoria Budżet 2012 (początkowy) Budżet 2012(*) (końcowy) Zobowiązania Środki

Przeniesione na 2013 rok

Wskaźnik przeniesienia
1 2 3 4 5 = 4/3
Plan zatrudnienia 294.797.000 294.797.000 280.945.901 471.458 0,2 %
Inne wydatki związane z personelem 23.490.000 23.490.000 20.460.594 3.425.715 16,7 %
Budynki 38.503.000 39.773.000 38.906.426 12.669.803 32,6 %
Systemy komputerowe 36.116.000 36.116.000 35.987.499 17.525.448 48,7 %
Koszty tłumaczenia ustnego 86.723.000 79.517.346 73.648.026 6.048.263 8,2 %
Koszty podróży służbowych delegacji 24.675.000 20.095.654 5.425.528 - 0,0 %
Dziennik Urzędowy 5.176.000 5.176.000 4.306.791 777.798 18,1 %
Różne 17.440.000 17.955.000 15.241.542 5.082.161 33,3 %
Rezerwa 2.000.000 2.000.000 - - -
Ogółem (z wył. nabycia) 528.920.000 518.920.000 474.922.307 46.000.647 9,7 %
Nabycie nieruchomości 5.000.000 15.000.000 15.000.000 - -
Suma całkowita 533.920.000 533.920.000 489.922.307 46.000.647 9,4 %
(*) W tym wewnętrzne realokacje środków.

Kwoty przeniesione z roku 2012 na rok 2013 pochodzą głównie z poniższych kategorii:

-
systemy komputerowe - 17,5 mln EUR, z czego 8,1 mln EUR dotyczy pomocy zewnętrznej, 5,7 mln - sprzętu i oprogramowania, 1,9 mln EUR - serwisowania i utrzymania, a 1,8 mln EUR - telekomunikacji,
-
budynki - 12,7 mln EUR, z czego 6,8 mln EUR dotyczy różnych prac związanych z zagospodarowaniem, 2 mln EUR - ochrony i nadzoru, 1,5 mln EUR - sprzątania i utrzymania, zaś 1,2 mln EUR - energii elektrycznej, wody, gazu i ogrzewania,
-
koszty tłumaczenia ustnego - 6 mln EUR,
-
wydatki różne - 5,1 mln EUR, z czego 2 mln EUR dotyczy wyposażenia technicznego, 1,8 mln EUR - informacji i publikacji, zaś 1 mln EUR - kosztów posiedzeń i konferencji,
-
inne wydatki związane z personelem - 3,4 mln EUR,
-
Dziennik Urzędowy - 0,8 mln EUR.

4.5.

 Dochody przeznaczone na określony cel

4.5.1.
Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone przed 2012 rokiem

Kwota dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2012 rokiem wyniosła 44,4 mln EUR. Z tego 38,8 mln EUR dotyczyło działalności SGR. W trakcie roku budżetowego zaciągnięto zobowiązania na kwotę 38,4 mln EUR, a kwotę 0,45 mln EUR pozostawiono do dalszego przeniesienia na rok 2013.

Kolejna część dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2012 rokiem (5,6 mln EUR) dotyczy kwot przesuniętych w 2011 roku przez ESDZ do Rady na pokrycie kosztów usług określonych w poszczególnych umowach o gwarantowanym poziomie usług między obiema instytucjami i świadczonych przez SGR.

Tabela 11

Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych przed 2012 rokiem (według kategorii)

(EUR)
Kategoria Dochody przeznaczone na określony cel przed 2012 rokiem Zobowiązania Dostępne dochody przeznaczone na określony cel
1 2 3 = 1 - 2
Plan zatrudnienia 1.197.426 1.197.307 119
Inne wydatki związane z personelem 2.514.142 2.267.414 246.728
Budynki 929.783 802.223 127.560
Systemy komputerowe 1.622.061 1.551.677 70.384
Koszty tłumaczenia ustnego 5.277.857 5.277.857 -
Koszty podróży służbowych delegacji 26.404.686 26.404.686 -
Dziennik Urzędowy 194.897 194.897 -
Różne 673.432 663.023 10.409
Ogółem Rada Europejska/Rada 38.814.284 38.359.083 455.201
Umowy o gwarantowanym poziomie usług z ESDZ 5.611.152 5.379.947 231.205
Suma całkowita 44.425.436 43.739.031 686.405
4.5.2.
Dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2012 roku

Ogółem dochody przeznaczone na określony cel zgromadzone w 2012 roku wyniosły 40,7 mln EUR (tabela 12). Z tego kwota 7 mln EUR odpowiada kwotom przesuniętym przez ESDZ do Rady.

Dochody przeznaczone na określony cel w 2012 roku związane z działalnością SGR wyniosły 33,7 mln EUR. W trakcie roku budżetowego wykorzystano 0,7 mln EUR, zaś kwota 33 mln EUR została przeniesiona na rok 2012 zgodnie z art. 10 RF.

Tabela 12

Wykonanie dochodów przeznaczonych na określony cel zgromadzonych w 2012 roku (według kategorii)

(EUR)
Kategoria Dochody przeznaczone na określony cel przed 2012 rokiem Zobowiązania Dostępne dochody przeznaczone na określony cel
1 2 3 = 1 - 2
Plan zatrudnienia 784.727 - 784.727
Inne wydatki związane z personelem 1.404.014 168.488 1.235.526
Budynki 605.059 287.247 317.813
Systemy komputerowe 473.960 91.698 382.262
Koszty tłumaczenia ustnego 7.114.352 - 7.114.352
Koszty podróży służbowych delegacji 22.860.824 - 22.860.824
Dziennik Urzędowy 127.337 - 127.337
Różne 371.086 118.825 252.261
Ogółem Rada Europejska/Rada 33.741.360 666.258 33.075.101
Umowy o gwarantowanym poziomie usług z ESDZ 6.980.083 4.510.007 2.470.077
Suma całkowita 40.721.443 5.176.265 35.545.178

Większość (68 %) dochodów przeznaczonych na określony cel jest związana z kosztami podróży służbowych delegacji (22,9 mln EUR). Kwota 7,1 mln EUR na tłumaczenia ustne pochodzi z dopłat dla niektórych języków w celu pokrycia kosztów dodatkowego tłumaczenia ustnego w tych językach. Pozostała część dotyczy głównie zwrotu kwot związanych z rozmaitymi operacjami administracyjnymi Rady.

ZAŁĄCZNIK

RADA WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW NA ROK 2012

(EUR)
Pozycja budżetowa Początkowe środki 2012 Przesunięcia/Korekty 2012 Końcowe środki 2012 Zobowiązania 2012 Płatności 2012 Przeniesienie na podstawie uprawnienia na rok

2013

Przeniesienie na podstawie decyzji na rok 2013 Środki anulowane
1 2 3 4 5 6 7 8 = 3 - 5 - 6 - 7
1000 Wynagrodzenie podstawowe 311.000,00 311.000,00 304.221,12 304.221,12 6 778,88
1001 Należności związane z zajmowanym stanowiskiem 67.000,00 67.000,00 62.649,96 62.649,96 4 350,04
1002 Należności związane z osobistą sytuacją pracownika 20.000,00 20.000,00 8.130,72 8.130,72 11 869,28
1003 Zabezpieczenie społeczne 20.000,00 20.000,00 11.876,76 11.876,76 8 123,24
1004 Inne wydatki na zarządzanie 910.000,00 910.000,00 378.680,53 211.322,12 167.358 531 319,47
1006 Należności związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i ustaniem stosunku pracy 77.000,00 77.000,00 77 000,00
100 Wynagrodzenia i inne należności 1.405.000,00 1.405.000,00 765.559,09 598.200,68 167.358,41 639 440,91
1020 Środki tymczasowe na zmiany wynagrodzeń 49.000,00 49.000,00 49 000,00
102 Środki tymczasowe 49.000,00 49.000,00 49 000,00
Ogółem rozdział 1 0 - Członkowie instytucji 1 454 000,00 1.454.000,00 765.559,09 598.200,68 167.358 688.440,91
1100 Wynagrodzenie podstawowe 219.068.000,00 219.068.000,00 211.616.173,82 211.616.173,82 7 451 826,18
1101 Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane ze stanowiskiem 2.573.000,00 2.573.000,00 1.937.144,29 1.937.144,29 635 855,71
1102 Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z osobistą sytuacją pracownika 57.434.000,00 57.434.000,00 54.770.833,91 54.770.834 2 663 166,09
1103 Zabezpieczenie społeczne 9.602.000,00 9.602.000,00 8.788.419,75 8.788.420 813 580,25
1104 Wskaźniki korygujące 30.000,00 60.000,00 90.000,00 67.975,95 67.976 22 024,05
1105 Godziny nadliczbowe 1.633.000,00 1.633.000,00 1.538.691,78 1.538.691,78 94 308,22
1106 Należności wynikające z regulaminu pracowniczego, związane z objęciem stanowiska, przeniesieniem i ustaniem stosunku pracy 3.140.000,00 - 60.000,00 3.080.000,00 2.226.661,19 1.755.203,10 471.458,09 853 338,81
110 Wynagrodzenia i inne należności 293.480.000,00 293.480.000,00 280.945.900,69 280.474.442,60 471.458,09 12 534 099,31
1110 Świadczenia w przypadku przejścia na emeryturę w interesie służby 321.000,00 321.000,00 303.472,77 303.472,77 17 527,23
1111 Świadczenia w przypadku ostatecznego ustania stosunku pracy 282.000,00 282.000,00 236.508,42 236.508,42 45 491,58
1112 Należności byłych sekretarzy generalnych 387.000,00 387.000,00 362.301,24 362.301,24 24 698,76
111 Ustanie stosunku pracy 990.000,00 990.000,00 902.282,43 902.282 87 717,57
1120 Środki tymczasowe (urzędnicy i pracownicy czasowi) 1.317.000,00 1.317.000,00 1 317 000,00
1121 Środki tymczasowe (emeryci i personel objęty specjalnym programem emerytalnym) 5.000,00 5.000,00 5 000,00
112 Środki tymczasowe 1.322.000,00 1.322.000,00 1 322 000,00
Ogółem rozdział 1 1 - Urzędnicy i pracownicy czasowi 295 792 000,00 295.792.000,00 281.848.183,12 281.376.725,03 471.458,09 13.943.816,88
1200 Inni pracownicy 7.752.000,00 7.752.000,00 6.952.901,93 6.922.872,67 30.029,26 799 098,07
1201 Oddelegowani eksperci krajowi 1.187.000,00 - 80.000,00 1.107.000,00 860.728,35 857.002,64 3.725,71 246 271,65
1202 Staże 565.000,00 565.000,00 558.462,60 547.655,87 10.806,73 6 537,40
1203 Usługi zewnętrzne 2.069.000,00 210.000,00 2.279.000,00 2.009.592,18 1.265.594,26 743.997,92 269 407,82
1204 Usługi dodatkowe dla służb tłumaczeniowych 177.000,00 - 130.000 47.000,00 47 000,00
120 Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 11.750.000,00 11.750.000,00 10.381.685,06 9.593.125,44 788.559,62 1 368 314,94
1220 Środki tymczasowe 51.000,00 51.000,00 51 000,00
122 Środki tymczasowe 51.000,00 51.000,00 51 000,00
Ogółem rozdział 1 2 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 11 801 000,00 11.801.000,00 10.381.685,06 9.593.125,44 788.559,62 1.419.314,94
1300 Różne wydatki związane z zatrudnianiem personelu 152.000,00 152.000,00 150.250,00 93.893,80 56.356,20 1 750,00
1301 Doskonalenie zawodowe 1.683.000,00 26.000,00 1.709.000,00 1.703.963,63 722.712,30 981.251,33 5 036,37
130 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 1.835.000,00 26.000,00 1.861.000,00 1.854.213,63 816.606,10 1.037.607,53 6 786,37
1310 Pomoc w szczególnych przypadkach 40.000,00 10.000,00 50.000,00 26.866,02 26.866,02 23 133,98
1311 Kontakty towarzyskie między pracownikami 119.000,00 - 10.000,00 109.000,00 106.479,94 95.940,91 10.539,03 2 520,06
1312 Dodatkowa pomoc dla osób niepełnosprawnych 69.000,00 - 10.000,00 59.000,00 42.046,03 31.966,30 10.079,73 16 953,97
1313 Inne wydatki socjalne 66.000,00 10.000,00 76.000,00 75.600,00 74.971,17 629 400,00
131 Środki wsparcia dla personelu instytucji 294.000,00 294.000,00 250.991,99 229.744,40 21.247,59 43 008,01
1320 Służba medyczna 431.000,00 431.000,00 399.458,06 214.799,96 184.658,10 31 541,94
1321 Restauracje i stołówki 1.115.000,00 1.115.000,00 1.031.872,03 1.024.460,53 7.411,50 83 127,97
1322 Żłobki i świetlice 1.749.000,00 1.749.000,00 1.629.000,00 885.127,38 743.872,62 120 000,00
132 Działalność dotycząca wszystkich osób związanych z instytucją 3.295.000,00 3.295.000,00 3.060.330,09 2.124.387,87 935.942,22 234 669,91
1331 Koszty delegacji Sekretariatu Rady 3.216.000,00 - 26.000,00 3.190.000,00 2.712.267,17 2.277.267,17 435.000,00 477 732,83
1332 Koszty podróży pracowników w związku z Radą Europejską 600.000,00 600.000,00 533.264,69 493.264,69 40.000,00 66 735,31
133 Delegacje 3.816.000,00 - 26.000,00 3.790.000,00 3.245.531,86 2.770.531,86 475.000,00 544 468,14
Ogółem rozdział 1 3 - Inne wydatki dotyczące pracowników związanych z instytucją 9 240 000,00 9.240.000,00 8.411.067,57 5.941.270,23 2.469.797,34 828.932,43
OGÓŁEM TYTUŁ 1 - Osoby związane z instytucją 318 287 000,00 318.287.000,00 301.406.494,84 297.509.321,38 3.897.173,46 16.880.505,16
2000 Czynsze 1.607.000,00 - 77.500,00 1.529.500,00 1.527.296,71 1.524.023,75 3.272,96 2.203,29
2002 Nabywanie nieruchomości 5.000.000,00 10.000.000,00 15.000.000,00 15.000.000,00 15.000.000,00
2003 Prace związane z zagospodarowaniem 8.030.000,00 1.602.500,00 9.632.500,00 9.478.257,16 2.711.843,32 6.766.413,84 154.242,84
2004 Prace zapewniające bezpieczeństwo budynków 1.110.000,00 - 325.000,00 785.000,00 778.229,62 242.277,28 535.952,34 6.770,38
2005 Wstępne wydatki związane z nabyciem, budową i zagospodarowaniem budynków 485.000,00 70.000,00 555.000,00 539.628,41 183.460,75 356.167,66 15.371,59
200 Budynki 16.232.000,00 11.270.000,00 27.502.000,00 27.323.411,90 19.661.605,10 7.661.806,80 178.588,10
2010 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 12.861.000,00 - 390.000,00 12.471.000,00 12.330.689,96 10.790.693,87 1.539.996,09 140.310,04
2011 Woda, gaz, energia elektryczna i ogrzewanie 4.232.000,00 - 110.000,00 4.122.000,00 3.728.975,81 2.501.307,59 1.227.668,22 393.024,19
2012 Ochrona budynków i nadzór nad nimi 9.412.000,00 532.000,00 9.944.000,00 9.895.734,75 7.852.018,40 2.043.716,35 48.265,25
2013 Ubezpieczenie 211.000,00 211.000,00 195.604,73 195.604,73 15.395,27
2014 Inne wydatki związane z budynkami 555.000,00 - 32.000,00 523.000,00 432.009,13 235.393,39 196.615,74 90.990,87
201 Wydatki związane z budynkami 27.271.000,00 27.271.000,00 26.583.014,38 21.575.017,98 5.007.996,40 687.985,62
Ogółem rozdział 2 0 - Budynki i koszty dodatkowe 43 503 000,00 11.270.000,00 54.773.000,00 53.906.426,28 41.236.623,08 12.669.803,20 866.573,72
2100 Zakup sprzętu i oprogramowania komputerowego 7.969.000,00 827.273,00 8.796.273,00 8.795.827,10 3.073.765 5.722.062 445,90
2101 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją i rozbudową systemów komputerowych 19.032.000,00 - 291.121,00 18.740.879,00 18.612.852,82 10.509.678,07 8.103.174,75 128.026,18
2102 Serwisowanie i utrzymanie sprzętu i oprogramowania 4.891.000 300.648,00 5.191.648,00 5.191.642,86 3.288.900 1.902.743 5,14
2103 Telekomunikacja 4.224.000,00 - 836.800,00 3.387.200,00 3.387.175,95 1.589.707,06 1.797.468,89 24,05
210 Systemy komputerowe i telekomunikacja 36.116.000,00 36.116.000,00 35.987.498,73 18.462.050,44 17.525.448,29 128.501,27
2111 Zakup i wymiana mebli 914.000,00 914.000,00 774.779,13 568.333,84 206.445 139 220,87
2112 Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa mebli 32.000,00 32.000,00 31.765,66 16.058,00 15.707,66 234,34
211 Meble 946.000,00 946.000,00 806.544,79 584.391,84 222.152,95 139 455,21
2120 Zakup oraz wymiana wyposażenia i instalacji technicznych 4.243.000,00 - 809.000,00 3.434.000,00 3.039.474,50 1.274.318,35 1.765.156,15 394 525,50
2121 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją oraz rozbudową instalacji i wyposażenia technicznego 60.000,00 9.000,00 69.000,00 64.025,00 37.038,00 26.987,00 4 975,00
2122 Wynajem, utrzymanie, konserwacja oraz naprawa instalacji i wyposażenia technicznego 580.000,00 300.000,00 880.000,00 744.282,89 555.128,65 189.154,24 135 717,11
212 Wyposażenie i instalacje techniczne 4.883.000,00 - 500.000,00 4.383.000,00 3.847.782,39 1.866.485,00 1.981.297,39 535 217,61
2132 Wynajem, utrzymanie i naprawa parku samochodowego 384.000,00 384.000,00 258.583,52 200.532,86 58.050,66 125 416,48
2133 Plan mobilności 360.000,00 360.000,00 250.239,47 125.239,47 125.000,00 109 760,53
213 Transport 744.000,00 744.000,00 508.822,99 325.772,33 183.050,66 235 177,01
Ogółem rozdział 2 1 - Systemy komputerowe, wyposażenie i umeblowanie 42 689 000,00 - 500.000,00 42.189.000,00 41.150.648,90 21.238.699,61 19.911.949,29 1.038.351,10
2200 Koszty podróży służbowych delegacji 24.675.000,00 - 4.579.346,00 20.095.654,00 5.425.528,00 5.425.528,00 14.670.126,00
2201 Inne koszty podróży służbowych 420.000,00 420.000,00 284.103,94 190.303,94 93.800,00 135.896,06
2202 Koszty tłumaczenia ustnego 86.723.000,00 - 7.205.654,00 79.517.346,00 73.648.025,60 67.599.763,00 6.048.262,60 5.869.320,40
2203 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 2.000.000,00 377.000,00 2.377.000,00 2.137.952,82 1.717.688,17 420.264,65 239.047,18
2204 Wydatki różne na posiedzenia wewnętrzne 3.024.000,00 - 102.000,00 2.922.000,00 2.787.218,16 2.278.477,99 508.740,17 134.781,84
2205 Organizacja konferencji, kongresów i posiedzeń 800.000,00 - 400.000,00 400.000,00 172.461,31 127.415,56 45.045,75 227.538,69
220 Posiedzenia i konferencje 117.642.000,00 - 11.910.000,00 105.732.000,00 84.455.289,83 77.339.177 7.116.113 21.276.710,17
2210 Wydatki na dokumentację i bibliotekę 513.000,00 883.000,00 1.396.000,00 840.232,22 601.603,68 238.628,54 555.767,78
2211 Dziennik Urzędowy 5.176.000,00 5.176.000,00 4.306.791,38 3.528.993,02 777.798,36 869.208,62
2212 Publikacje ogólne 610.000,00 - 155.000,00 455.000,00 287.331,16 139.379,53 147.951,63 167.668,84
2213 Informacje i akcje o charakterze publicznym 1.753.000,00 172.000,00 1.925.000,00 1.735.061,91 1.069.552,33 665.509,58 189.938,09
221 Informacja 8.052.000,00 900.000,00 8.952.000,00 7.169.416,67 5.339.528,56 1.829.888,11 1.782.583,33
2230 Materiały biurowe 657.000,00 - 265.000,00 392.000,00 312.427,83 197.371,33 115.056,50 79.572,17
2231 Opłaty pocztowe 145.000,00 - 65.000,00 80.000,00 79.976,56 62.714,24 17.262,32 23,44
2232 Koszty badań, analiz i konsultacji 40.000,00 40.000,00 33.000,00 33.000,00 7.000,00
2234 Przeprowadzki 10.000,00 10.000,00 10.000,00
2235 Obciążenia finansowe 20.000,00 20.000,00 10.180,00 5.029,52 5.150 9.820,00
2236 Koszty postępowań sądowych, koszty prawne, odszkodowania, rekompensaty 600.000,00 590.000,00 1.190.000,00 1.189.990,00 897.299,39 292.690,61 10,00
2237 Inne wydatki na działalność 275.000,00 - 20.000,00 255.000,00 208.455,98 95.896,19 112.559,79 46.544,02
223 Wydatki różne 1.747.000,00 240.000 1.987.000,00 1.834.030,37 1.258.310,67 575.719,70 152.969,63
Ogółem rozdział 2 2 - Wydatki na działalność 127 441 000,00 - 10.770.000,00 116.671.000,00 93.458.736,87 83.937.015,89 9.521.720,98 23.212.263,13
OGÓŁEM TYTUŁ 2 - Budynki, wyposażenie i wydatki na działalność 213 633 000,00 213.633.000,00 188.515.812,05 146.412.338,58 42.103.473,47 25.117.187,95
101 Rezerwa na nieprzewidziane wydatki 2.000.000,00 2.000.000,00 2.000.000,00
TYTUŁ 1 0 - Inne wydatki 2.000.000,00 2.000.000,00 2.000.000,00
BUDŻET OGÓŁEM 533.920.000,00 533.920.000,00 489.922.306,89 443.921.659,96 46.000.646,93 43.997.693,11
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii.
2 W 2011 roku średni wskaźnik obsadzenia stanowisk wyniósł 92 %. W roku 2012 do odnośnych środków zastoso-wano ryczałtową redukcję w wysokości 5,5 %.
3 Zgodnie z decyzją 111/07 SGR dokonuje przesunięcia 66 % niewykorzystanych kwot dostępnych w pulach języko-wych na tłumaczenia ustne do pul środków na wydatki związane z podróżami służbowymi delegatów do wyko-rzystania w tym samym roku budżetowym. W 2012 roku odpowiadało to kwocie 9,4 mln EUR.
4 Kwota netto > 250.000 EUR.

Zmiany w prawie

Bez kary za brak lekarza w karetce do połowy przyszłego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz trzeci czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa medycznego. Ostatnio termin wyznaczono na koniec tego roku, teraz ma to być czerwiec 2025 r.

Beata Dązbłaż 23.09.2024
Darowizny dla ofiar powodzi z zerową stawką VAT

Można już stosować zerową stawkę VAT na darowizny dla ofiar powodzi - rozporządzenie w tej sprawie obowiązuje od 18 września, ale z możliwością stosowania go do darowizn towarów i nieodpłatnych usług przekazanych począwszy od 12 września do 31 grudnia 2024 r. Stawka 0 proc. będzie stosowana do darowizn wszelkiego rodzaju towarów lub usług niezbędnych do wsparcia poszkodowanych.

Monika Sewastianowicz 18.09.2024
Lewiatan: Za reformę płacy minimalnej będą musieli zapłacić pracodawcy

Projekt ustawy o minimalnym wynagrodzeniu jest słaby legislacyjnie. Nie tylko nie realizuje celów zawartych w unijnej dyrektywie, ale może przyczynić się do pogłębienia problemów firm i spadku zatrudnienia. Nie poprawi też jakości pracy w naszym kraju. Utrwala zwiększanie presji płacowej – uważa Konfederacja Lewiatan.

Grażyna J. Leśniak 10.09.2024
Od dziś ważna zmiana dla niektórych kierowców

Nowe przepisy, które zaczną obowiązywać od wtorku, 10 września, zakładają automatyczny zwrot prawa jazdy, bez konieczności składania wniosku. Zmiana ma zapobiegać sytuacji, w której kierowcy, nieświadomi obowiązku, byli karani za prowadzenie pojazdu, mimo formalnego odzyskania uprawnień.

Robert Horbaczewski 09.09.2024
Będą zmiany w ustawie o działaniach antyterrorystycznych oraz w ustawie o ABW oraz AW

Rząd przyjął we wtorek projekt przepisów, który dostosowuje polskie prawo do przepisów Unii Europejskiej, które dotyczą przeciwdziałania rozpowszechnianiu w Internecie treści o charakterze terrorystycznym. Wprowadzony zostanie mechanizm wydawania i weryfikowania nakazów usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do takich treści. Za egzekwowanie nowych przepisów odpowiedzialny będzie szef Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Od jego decyzji będzie się można odwołać do sądu.

Grażyna J. Leśniak 03.09.2024
Ustawa o rencie wdowiej niekonstytucyjna?

O zawetowanie ustawy o tzw. wdowich emeryturach jako aktu dyskryminującego część obywateli zwróciła się do prezydenta Andrzeja Dudy jedna z emerytek. W jej przekonaniu uchwalona 26 lipca 2024 r. ustawa narusza art. 32 Konstytucji, ponieważ wprowadza zasady dyskryminujące dużą część seniorów. Czy prezydent zdążył się z nią zapoznać – nie wiadomo. Bo petycja wpłynęła do Kancelarii Prezydenta 6 sierpnia, a już 9 sierpnia ustawa została podpisana.

Grażyna J. Leśniak 31.08.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2013.307.1

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Sprawozdanie z działalności finansowej za rok 2012 - Sekcja II - Rada Europejska i Rada.
Data aktu: 22/10/2013
Data ogłoszenia: 22/10/2013