Nabór na stanowisko dyrektora zarządzającego (grupa zaszeregowania AD 14) Urzędu Organu Europejskich Regulatorów Łączności Elektronicznej - Urzędu BEREC (Ryga, Łotwa)BEREC/2013/02
(2013/C 227 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 6 sierpnia 2013 r.)
Urząd BEREC
Urząd Organu Europejskich Regulatorów Łączności Elektronicznej (BEREC) został utworzony w celu zapewnienia wsparcia w zakresie administracji i wiedzy fachowej BEREC, nowemu Organowi Europejskich Regulatorów Łączności Elektronicznej.
W skład BEREC wchodzi Rada Organów Regulacyjnych, w której zasiadają zwierzchnicy 27 krajowych organów regulacyjnych. BEREC doradza Komisji Europejskiej i krajowym organom regulacyjnym oraz wspiera Parlament Europejski i Radę w kwestiach dotyczących stosowania unijnych ram regulacyjnych łączności elektronicznej. BEREC w szczególności pomaga w zaprowadzaniu uczciwej konkurencji i spójności regulacji na rynku wewnętrznym łączności elektronicznej poprzez zapewnianie doradztwa fachowego w kwestii definicji rynku, analiz i środków naprawczych, definicji rynków transnarodowych, sporów transgranicznych oraz kwestii numeracji.
"Urząd BEREC" jest organem unijnym zapewniającym BEREC wsparcie w zakresie administracji i wiedzy fachowej. Personelem Urzędu, liczącym maksymalnie 28 osób, kieruje dyrektor zarządzający pod nadzorem komitetu zarządzającego, w skład którego wchodzą ci sami zwierzchnicy 27 krajowych organów regulacyjnych oraz przedstawiciel Komisji Europejskiej.
Urząd BEREC odpowiada w szczególności za zbieranie informacji od krajowych organów regulacyjnych oraz wymianę i przekazywanie informacji związanych z rolą i zadaniami BEREC, upowszechnianie najlepszych rozwiązań regulacyjnych wśród krajowych organów regulacyjnych, wspieranie przewodniczącego Rady Organów Regulacyjnych BEREC w przygotowywaniu jej prac oraz powoływanie eksperckich grup roboczych i zapewnianie im wsparcia.
Siedziba Urzędu BEREC mieści się w Rydze (Łotwa). Według stanu na koniec maja 2013 r. Urząd zatrudnia 26 osób (włącznie z dyrektorem zarządzającym), przy czym maksymalna liczba personelu wynosi 28 osób.
Do personelu Urzędu, w tym do jego dyrektora zarządzającego, zastosowanie ma regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej, warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej, a także przepisy przyjęte wspólnie przez instytucje Unii Europejskiej w celu zastosowania regulaminu pracowniczego i warunków zatrudnienia.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej BEREC pod adresem http://berec.europa.eu/.
Stanowisko
Dyrektor zarządzający będzie odpowiadał za kierowanie Urzędem oraz przyjmie ogólną odpowiedzialność za bieżące prace konieczne do zapewniania BEREC wsparcia w zakresie administracji i wiedzy fachowej. Pośredniczy on w kontaktach z BEREC i zapewnia koordynację z pracami Organu. Swoje zadania dyrektor zarządzający wykonuje niezależnie i odpowiada przed komitetem zarządzającym. Do jego obowiązków należy:
Dyrektor zarządzający zostanie zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy w siedzibie Urzędu BEREC w Rydze (Łotwa). Możliwe są częste zadania poza miejscem zatrudnienia.
Szczegółowe informacje na stronie internetowej: http://berec.europa.eu/.
Kryteria kwalifikowalności
Kandydaci zostają dopuszczeni do etapu wyboru kandydata na podstawie następujących kryteriów, które powinny zostać spełnione przed ostatecznym terminem składania zgłoszeń:
Kryteria wyboru
Wybór kandydata na stanowisko dyrektora zarządzającego odbywa się w oparciu o następujące kryteria:
Za atuty kandydata uznaje się:
Niezależność i deklaracja interesów
Dyrektor zarządzający składa deklarację zobowiązania do niezależnego działania w interesie publicznym oraz deklarację interesów dotyczącą wszelkich interesów, które mogłyby być uważane za szkodliwe dla jego niezależności. Kandydaci obowiązani są potwierdzić gotowość do złożenia takich deklaracji w swoim zgłoszeniu.
Wybór i powołanie na stanowisko
Kandydat na stanowisko dyrektora zarządzającego wybierany jest przez komitet zarządzający w oparciu o ocenę cech i przydatności kandydata do pracy na przedmiotowym stanowisku przeprowadzaną pod kątem powyższych kryteriów.
Przed powołaniem wyłonionego kandydata na stanowisko zostanie on zaproszony w celu wygłoszenia oświadczenia przed właściwą komisją Parlamentu Europejskiego oraz udzielenia odpowiedzi na pytania.
Równość szans
Urząd BEREC stosuje politykę równości szans i niedyskryminacji zgodnie z art. 1d regulaminu pracowniczego 3 .
Warunki zatrudnienia
Dyrektor zarządzający zostanie powołany w skład personelu Urzędu jako pracownik zatrudniony na czas określony z grupy zaszeregowania AD 14 zgodnie z art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 4 na okres trzech lat, który może zostać jednokrotnie przedłużony o nie więcej niż trzy lata, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1211/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. ustanawiającym Organ Europejskich Regulatorów Łączności Elektronicznej (BEREC) oraz Urząd 5 .
Procedura zgłoszenia
Za ważne uznaje się zgłoszenie kandydata zawierające:
Aby zgłoszenie zostało uznane za ważne, kandydat powinien również złożyć załączony formularz zgłoszeniowy (dostępny także na portalu EUROPA)
http://ec.europa.eu/dgs/personnel_administration/working_senior_mgt_en.htm
Zgłoszenia niekompletne będą odrzucane.
Na tym etapie procedury nie należy przesyłać dokumentacji uzupełniającej (np. uwierzytelnionych kopii dyplomów, referencji, dokumentów dotyczących uzyskanego doświadczenia itp.) - przedstawia się ją na żądanie dopiero na późniejszym etapie.
Dla ułatwienia procesu wyboru wszelka korespondencja z kandydatami dotycząca przedmiotowego naboru prowadzona jest w języku angielskim.
Zgłoszenia, w miarę możliwości sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim, należy przesłać pocztą elektroniczną na adres:
RECRUITMENT-BERECOFFICE-AM@ec.europa.eu
Kandydaci, którzy nie mają możliwości przesłania zgłoszenia pocztą elektroniczną, mogą je przesłać listem poleconym lub przesyłką kurierską na adres:
European Commission
Directorate-General for Communications Networks, Content & Technologies
BEREC/2013/02 - Post of Administrative Manager BEREC Office
Unit CONNECT R.1 "People"
Office BU25 - 04/187
1049 Bruxelles/Brussel
BELGIQUE/BELGIË
Kandydaci proszeni są o niezwłoczne pisemne zgłaszanie na powyższy adres wszelkich zmian własnego adresu.
Informacji szczegółowych udzielają osoby kontaktowe:
Gerard de Graaf
Dyrektor CONNECT B: Sieci i Usługi Łączności Elektronicznej
tel. +32 22968466
e-mail: gerrit.de-graaf@ec.europa.eu
Vesa Terävä
Kierownik działu, dział B2: Koordynacja Działań Regulacyjnych i Użytkownicy
tel. +32 22992381
e-mail: vesa.terava@ec.europa.eu
Gertrud Ingestad
Dyrektor CONNECT R: Wsparcie
tel. +32 22990515
e-mail: gertrud.ingestad@ec.europa.eu
Ostateczny termin
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa dnia 19 września 2013 r. o godzinie 17.00 (czas brukselski).
Zgłoszenia należy przesyłać pocztą elektroniczną lub listem poleconym do godziny 17.00 (czas brukselski) dnia 19 września 2013 r. (decyduje data wiadomości e-mail lub data stempla pocztowego w przypadku listu poleconego).
Zgłoszenia przesłane przesyłką kurierską muszą zostać dostarczone na powyższy adres w tym samym dniu przed godz. 17.00 (czasu brukselskiego).
Komisja zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu wyboru kandydata na przedmiotowe stanowisko wyłącznie poprzez publikację w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Ważna informacja dla kandydatów
Przypominamy kandydatom, iż prace komisji selekcyjnych mają charakter poufny. Zabrania się kandydatom nawiązywania bezpośredniego lub pośredniego kontaktu z członkami tych komisji bądź korzystania z pomocy innych osób w celu nawiązania takiego kontaktu.
Ochrona danych osobowych
Komisja i BEREC zapewniają przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z wymogami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 7 .