Streszczenie decyzji Komisjiz dnia 23 maja 2013 r.
dotyczącej postępowania w ramach art. 101 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej
(Sprawa AT.39595 - Continental/United/Lufthansa/Air Canada)
(notyfikowana jako dokument nr C(2013) 2836 final)
(Jedynie tekst w języku angielskim jest autentyczny)
(2013/C 201/09)
(Dz.U.UE C z dnia 13 lipca 2013 r.)
Dnia 23 maja 2013 r. Komisja przyjęła decyzję dotyczącą postępowania przewidzianego w art. 101 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE). Zgodnie z przepisami art. 30 rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 1 Komisja niniejszym podaje do wiadomości nazwy stron oraz zasadniczą treść decyzji, uwzględniając jednak uzasadnione prawo przedsiębiorstw do ochrony ich tajemnicy handlowej.
Wprowadzenie
Procedura
Zastrzeżenia wyrażone w ocenie wstępnej
Ocena na podstawie art. 101 ust. 1 i 3 Traktatu
Zobowiązania początkowe i ostateczne
Ocena i proporcjonalność zaproponowanych zobowiązań
Wnioski
1Dz.U. L 1 z 4.1.2003, s. 1.
2W 2010 r. Continental Airlines (CO) i United Air Lines połączyły się (sprawa COMP/M.5889 - United Air Lines/Continental Airlines). W dniu 31 marca 2013 r. połączenie obydwu przedsiębiorstw zostało zakończone. CO były częścią postępowania antymonopolowego prowadzonego w tej sprawie aż do zakończenia połączenia.
3Rynek premium obejmuje pasażerów kupujących bilety klasy pierwszej, biznes oraz flexible economy.
4Umowy dotyczące łączenia taryf dają konkurentom (lub biurom podróży) możliwość oferowania biletu w dwie strony pasażerom z segmentu premium, dzięki czemu pasażer otrzymuje usługę non-stop - w jedną stronę wykonywaną przez jedną ze stron, w drugą przez jej konkurenta.
5Specjalne umowy o proporcjonalnym podziale umożliwiają zainte-resowanym liniom lotniczym uzyskanie od stron korzystnych warunków przewożenia pasażerów w ramach rejsów łączonych na krótkich trasach w Europie i w Ameryce Północnej (oraz w innych wybranych krajach) celem wykorzystania ich własnych usług trans-atlantyckich na trasie Frankfurt-Nowy Jork poprzez przekierowanie tych pasażerów na ich własne rejsy transatlantyckie.